kleine honden gaat wel, grote niet kan dus zijn dat die grote honden hem angstig maken. Daarnaast geef je zelf aan bij een grote hond wordt hij aangelijnd en krijgt hij een rukje aan de riem. Ook weer 2 dingen die voor hem duidelijk maken dat een grote hond niet leuk is. Klein hondje mag hij naartoe en doen wat hij wil grote hond is aangelijnd dus einde pret en beperkte ruimte en nog eens een correctie erop en dus ook extra stress dus die hond moet oprotten.
Zo'n hond los laten met muilkorf? Nee niet doen hij kan zich niet meer verweren maar wel proberen aan te vallen en die signalen uitstralen. Als een andere hond daar op reageerd en op jou hond klapt dan heb je een nog veel groter probleem.
Beter kan je hem leren dat grote honden leuk zijn. Dus wel aanlijnen (zou ik maar wel doen haha) maar geen rukje echter even niet kijken naar de opwinding bij jou hond. Alleen kijken naar die hond is beloning en weer kijken weer beloning (clicker kan daarbij van belang zijn) enz. Dan gaat hij de link leggen dat een andere hond zien leuk is want er volgt iets lekkers of leuk speelgoed. Zo heb ik mijn hond het uitvallen terwijl hij aangelijnd is afgeleerd

Uiteindelijk de beloning wat uigesteld zodat hij die hond bekeek en iets langer naar mij enz. Nu is hij een stuk relaxter.
Daarnaast proberen iemand te vinden met een grote sul van een hond richting andere honden die met jou wil gaan wandelen. Ga dan maar eens elke dag een half uur ofzo samen wandelen maar laat de honden niet bij elkaar in de buurt komen (dus aangelijnd wandelen met ruimte er tussen dat ze niet samen komen). Zie je geen enkele spanning meer dan gewoon los laten en eens kijken hoe dat gaat. Zelf een hond gehad die elke vreemde hond aan vloog echter dat deed hij niet meer als hij bijv. al een 10 á 30 minuten met die andere hond in de buurt gelopen had. Dan was die andere hond vertrouwd en oké