125 liter ipv 54, dus... Tijd voor nieuwe vissen!
Maar ja? Welke? Hoeveel?
Uit mijn oude bak gaan de vuurneons mee en daar wil ik minimaal 10 van hebben. Mijn coryrassen sterbai gaan ook mee en kunnen nu ipv 3 naar minimaal 6.
(Ik weet dat mijn schooltje nu te klein is, maar ivm ziekte heb ik destijds gezonde vissen opgevangen met als doel een grotere bak te kopen. Ivm hun grote ook bij 3 gehouden zodat ze ruimte houden. Huidige bak is echt een bijeengeraapt zootje
). Ik doe mijn best om de 2 otocinclus ook mee te nemen maar gezien de stressgevoeligheid weet ik niet of ze de verhuizing zullen overleven. Leuke algeneters zijn zeer welkom nog!
Op de bodem komt fijn grind. Verder hout (ja, echt hout voor de spijsvertering van de algeneters), rotsen. Goed extern filter is ook aanwezig. (En natuurlijk laat ik eerst alles indraaien voordat ik stapsgewijs vissen introduceer maar goed voorbereid zijn is het halve werk!
)Dus ik zoek vooral niet al te veeleisende vissen, ik red mij goed met het aquarium maar wil geen vissen die écht specifieke waterwaarden eisen.
Tips voor planten ook zeer welkom!
wil best 1 school vuurneons hebben en dan 1 koppeltje erbij. Dwergourami's; zijn die een beetje makkelijk te houden? Of zijn er nog makkelijkere koppetjes?