parkiet verlamd.. help!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Eileen_

parkiet verlamd.. help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-14 08:28

Mijn parkiet is sinds 3 dagen niet helemaal fit, eerste dag sliep ze gewoon wat meer maar t was niet ernstig ofzo, gisterem was ze echt lusteloos. Was helemaal doodop na een stukje vliegen en viel neer na dat kleine stukje vliegen. Maakte me toem echt wel zorgen (ook doordat ik google gebruikte om te kijken war her was) maar kon geen kant op, aangezien ik zelf nog maar 17 ben en dus geen auto kan rijden. Mn ouders kwamen savonds pas thuis. Ik wou zaterdag (vandaag dus) mer haar naar de DA gaan. Nu haal ik haar net uit dr kooi en is ze rechts helemaal verlamd lijkt wel. Ze staat helemaal scheef en kan niet lopen en vliegen zondee de hele tijd te vallen. Ik (en mn ouders dus) hebben zometeen een crematie en daar moeten ze natuurlijk heen, maar ik kan het echt niet aan zien om haar zo te zien lijden... Wat kan ik nou doen?
Mn ouders zijn er zelf nogal makkelijk in. Mn vader zei zonet 'ik kijk zo wel, ben ner wakker' en mn moeder zegt dat mn vader gewoon beter de nek om kan draaien.
Pfff help...

guenivere

Re: parkiet verlamd.. help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 08:31

Ik zou hem idd uit zijn lijden verlossen. Wat voor manier moet je zelf weten als het maar snel en humaan gebeurt.

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-14 08:33

Is nek omdraaien een 'goeie' manier? Ik bedoel, dat ze wel in 1x dood is?

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 08:38

Een van onze kippen was 's nachts ook ineens halfverlamd. 's Ochtends was het weer over.

Ik zou zelf toch proberen om even langs te rijden bij een DA, desnoods laat je je parkiet daar achter en laat je de DA beslissen hoe of wat. Ik denk dat je je veel rotter zult voelen als je dat niet doet. Ik hoop dat het je lukt.

Sterkte!

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 08:51

Dan neem je haar met de kooi waar ze nu in zit mee?

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 08:52

Kan vele oorzaken hebben, ook die prima te genezen zijn. Ik zou niet naar een gewone dierenarts gaan maar naar een vogelarts. Die kunnen heel wat meer.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 08:53

Of in een doosje. Wel appart dat ze ineens verlamd is.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 08:58

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-14 09:08

De kooi is te groot voor de auto :+ maar heb nog wel een klein kooitje die ik gebruikte voor t slapen, dus dan doe ik haar daar wel in. Nu maar hopen dat mn ouders er ook mee instemmen :=
Edir; ik heb gister al een beetje rondgezochr voor dierenartsen en er zijn hier geen vogelartsen in de buurt, of iig niet de specefiek vogels doen. Er is er wel een die ook vogels kan, maar die is ook wat verderwerg. Hopen dat mn ouders dat oke vinden om daar heen te gaan.

Bedankt iig iedereen!

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-14 09:25

Nou, mn ouders zijn t er niet mee eens. Niet om ervoor te gaan iig. Nu is t dus nog veel lastiger..

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 10:09

Jammer dat je ouders niet de verantwoording nemen die het nemen van een huisdier met zich meebrengen..... Kan dat niet begrijpen. (Geen verwijt aan jou, snap dat je er niks aan kan doen)

Kleine_Reijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 10:19

guenivere schreef:
Ik zou hem idd uit zijn lijden verlossen. Wat voor manier moet je zelf weten als het maar snel en humaan gebeurt.

Idd, +1.

Zoals je al zei ts, laten parkieten pas zien dat ze ergens last van hebben als het eigenlijk al te laat is.

Als je kijkt naar de natuur, dan zie je dat alle dieren die ergens last van hebben, het snelst worden gepakt. Daarom houden ze zich zo lang mogelijk groot, om maar niks te laten merken aan de vijand, (roofvogel, kat).

Ik denk dat het geen nut meer heeft en het zonde van je geld is om naar een dieren- of zelfs vogelarts te gaan!
Maar wie ben ik om over jouw vogel te gaan beslissen? De keuze blijft altijd aan jou!
Als jij denkt dat hij nog te redden is, zou ik zeker gaan! Ik kan niet zien hoe hij zich gedraagt, ik ga alleen uit van wat je hebt neergezet hier.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 10:29

Kleine_Reijn schreef:
guenivere schreef:

Idd, +1.

Zoals je al zei ts, laten parkieten pas zien dat ze ergens last van hebben als het eigenlijk al te laat is.

Als je kijkt naar de natuur, dan zie je dat alle dieren die ergens last van hebben, het snelst worden gepakt. Daarom houden ze zich zo lang mogelijk groot, om maar niks te laten merken aan de vijand, (roofvogel, kat).

Ik denk dat het geen nut meer heeft en het zonde van je geld is om naar een dieren- of zelfs vogelarts te gaan!
Maar wie ben ik om over jouw vogel te gaan beslissen? De keuze blijft altijd aan jou!
Als jij denkt dat hij nog te redden is, zou ik zeker gaan! Ik kan niet zien hoe hij zich gedraagt, ik ga alleen uit van wat je hebt neergezet hier.

Heb hier meerdere vogels die na een verlamming met verschillende oorzaken weer hersteld zijn en nog jaren rondgevlogen hebben.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 10:33

Wilawander schreef:
Jammer dat je ouders niet de verantwoording nemen die het nemen van een huisdier met zich meebrengen..... Kan dat niet begrijpen. (Geen verwijt aan jou, snap dat je er niks aan kan doen)

Helemaal mee eens!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 12:13

Je kan in geval van nood altijd een schoenendoos o.i.d. gebruiken (met wat gaatjes erin).

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-14 12:24

Ben nu net terug van de crematie. Ga de da bellen om te vragen wat die er van vindt, die zouden er wel het meeste van weten. Geld speelt voor mij geen rol als het om de ziekte en pijn van een dier gaat. Maar wel die rit naar de da, als zij denken dat het t niet waard is, vraag ik mn vader of hij dr nek om wik draaien oid.
Maar kan dit nier langer aan zien, ze probeerde ner te eten. Hoe dat ging.. En hoe ze loopt ;(

Wat een dag zo zeg...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 12:28

Ik snap precies hoe je je voelt. :(:) Veel sterkte met het maken van een beslissing.

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-14 12:55

DA kan t nier goed inschatten over de telefoon maar denkt dat de kansen klein zijn als ze het zo hoorde.
Ik kwam zonet de kamer in en ze had een hele akelige schreeuwachrkg iets, klonk echt als pijn. Ze probeerde ook te eten en drinken maar t lukt dr gewoon niet, ze kan dr koppie ook nier meer recht houden. Nu 'slaapt' ze weer. Pootje js ook helemaal koud...
Ik ben dr klaar mee, ik ga mn vader vragen of ze dr nek om wil draaien (op een snelle manier).

miszblueeyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 12:56

heel veel sterkte

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-14 13:08

Dank jullie..
Volgens mn ouders ging t snel, dus dar is fijn. Ze is ook al begraven.
Zal dat vrolijke gedoe van dr missen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 13:09

Sterkte! In ieder geval fijn dat ze nu niet meer lijdt.. :(:)

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 14:13

het is raar dat je zegt om haar nek om te draaien maar zo te horen had ze heel veel pijn dus nu lijdt ze nu niet meer. veel sterkte :(:)