Mijn man is zojuist met onze 18 jarige poes naar de dierenarts, en ik werd helemaal gek hier! Ze is afgevallen laatste tijd en niest, dit niezen etc is sinds gisteren, het afvallen al wel van langere tijd maar ze is langharig en niet zo'n knuffelpoes dus niet eerder opgevallen... maar nu we dit merkte toch maar naar de dierenarts... nu belde mijn man net, en hoorde dat ze bijna geen bloed meer in de pootjes had? Ik wist niet dat dit kon ... maar uiteindelijk bloed uit de hals gehaald... en dit even op week hebben staan.. om levensbedreigende dingen uit te sluiten maar ik word gek hier thuis! Ondanks dat ze 18 is wil ik der graag nog een paar jaar houden! Wie helpt me door deze onzekere minuten/uren heen?!
Ik kan je alleen maar sterkte wensen en met je mee duimen.. Zal ik ook zeker blijven doen.. Sterkte!!
nafkedemi
Geplaatst: 13-03-14 19:07
dat is vervelend! heel veel succes en van een afstand duim ik mee!
franka75
Geplaatst: 13-03-14 19:09
oei oei das niet leuk maar wil niet zeggen dat er nood is , afvallen gebeurt vaker kan met de nieren te maken hebben maar vaak leven ze dan nog wel een tijdje. Misschien heeft ze gewoon een verkoudheidje, is ze wel ingeent?
Het bloed in de pootjes zou ik mij niet al teveel zorgen maken, bij katten wordt vaker bloed geprikt uit de hals omdat de aders moeilijk te vinden zijn.
anoukwendy
Geplaatst: 13-03-14 19:33
Heel veel sterkte, ik hoop voor je dat het meevalt
Mijn kat van 17 is ook erg afgevallen, nu gewoon mager, komt door slecht werkende nieren. Niks aan te doen in zijn geval omdat hij al blaasgruis dieet voer eet. Niezen doet hij ook inmiddels heeft hij chronische niesziekte. Eens in de zoveel tijd krijgt hij een kuur antibiotica en dan kan hij er weer even tegen. Denk niet dat hij 20 wordt maar kan nog wel even mee.
Oudere katten worden vaker mager, dat is redelijk normaal. En geen bloed uit de pootjes kunnen halen, kan ook zijn dat ze wat uitgedroogd is (nog iets wat sneller voorkomt bij oudere katten). Ik duim dat alles goed is met je kat!
Het gaat "goed" met haar, bloed heeft op kweek gestaan.. en haar nieren functioneren nog goed voor haar leeftijd, ( tegen verwachting van de dieren arts in), verder heeft ze een hele lichte vorm van bloedarmoede, en suikerziekte... het niezen moest ik me verder geen zorgen om maken longen klonken verder goed, ze heeft nu bloedverdunner gehad en een epo shot gehad? ( geen idee wat het is) maar ze moet nu 1,5 kilo aankomen... maar ja op deze leeftijd nog 1,5 kilo aan laten komen... we gaan ons best zeker doen!