Rebel_Jits schreef:Het wordt niet echt duidelijk uit je bericht wat ze al hebben gedaan qua onderzoek naar de diarree.
Er zijn echt heel veel oorzaken voor diarree. Stress, verkeerde voeding (allergie), wormen, parasieten, giardia, ontsteking in de maag en/of darmen, tumor, leverproblemen, alvleesklierproblemen, schildklierprobleem..
Ik kende een kat uit een asiel, die bij iets stress ook spuitpoep had. Beestje zelf was echt superlief. Maar in de drukkere maanden of bij andere stress, zat alles onder de diarree. Zo'n kat kan je het beste op een boerderij plaatsen, of een plek waar hij rustig kan wennen in een kamer die makkelijk schoon te maken is. Zonder stress.
Is de kat nog wel zindelijk? Haalt het de kattenbak wel? Of ligt er continue overal diarree?
Wij krijgen hele beperkte informatie, er zijn nog geen onderzoeken geweest naar de oorzaak van de diarree.
Dierenarts liet vanmiddag erg weinig info los ivm privacy van gastouder en dier dus ben hier weinig mee opgeschoten.
Hij gaf aan dat het mogelijk een dikke darm probleem kon zijn, aangezien ze wel eetlust heeft en levendig is. Echter zou het probleem dan wel blijvend kunnen zijn, wat voor de kat weinig hinder hoeft in te houden, maar voor mij extra schoonmaakwerk betekend.
Dit brengt mij nog verder de twijfel in, aangezien de kat hier altijd het hele huis heeft gehad. Kat kan hier niet naar buiten, en 24/7 op sluiten in een kamer vind ik sneu. We hebben twee honden en een kinderwens. Wil niet dat de honden ontlasting van de kat nuttigen als ik er even niet ben of een kind mogelijk door de diarree heen kruipt/loopt.
(Ik wil de kat straks niet opnieuw moeten herplaatsen, als ze komt wordt ze hier oud. )