Hee, Mijn konijn is eergister gecastreerd en heeft dus een wond op zijn buik die is dichtgehecht. Een vriendin van mij vond het al raar dat hij geen hempje omkreeg zodat ie niet kan knagen, had de hare namelijk wel. Ik pak dus net mijn konijn en zie dat hij zijn hechtingen opgeknaagt heeft. Kan het kwaad om hem nu een nacht te laten, aangezien het toch een open wond rechtstreeks naar de buik is?
Thincla
Geplaatst: 11-03-14 22:25
Ik zou als het nu nog kan de dierenarts bellen envragen om info desnoods een verbandje eromdoen misschien?
MarlindeRooz
Geplaatst: 11-03-14 22:26
Ik zou zéker de DA bellen!!! Geloof me, je zit niet te wachten op infecties.
Er is toch altijd een dienstdoende dierenarts in avonden en weekenden? Als jouw dierenarts nu vrij is zou je een andere moeten kunnen vinden die wel telefoontjes aanneemt. Even googlen in jouw regio wie dat zou kunnen zijn. Ik zou in ieder geval advies vragen, misschien zeggen ze dat je niet hoeft te komen maar dan heb je het tenminste nagevraagd.
Was het wel gehecht? Er wordt niet altijd gehecht bij castraties, juist om geen vuil in te sluiten. Mijn konijnen kregen ook geen hesje aan en hielden het zelf gewoon keurig schoon.
Waarschijnlijk had je DA het al aangegeven, maar het is bij een castratie sowieso verstandig de eerste dagen geen zaagsel ed. te gebruiken omdat dat in de wond kan gaan zitten. Ik heb handdoeken gebruikt destijds.
(heb trouwens geluk gehad dat mijn konijn er niet eens aan likte, na een paar dagen moest ik ter controle weer naar de DA en die vertelde verbaasd dat alle zalf er nog aan zat )