Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Mist schreef:heeft de DA geen primparid/ran meegegeven tegen braken ?
Is er een bloedtest genome?
Is de kat geent tegen parvo/kattenziekte ?
heeft hij koorts ? zit er slijm bij de ontlasting (of bloed)
pancreatitis kan he, maar het komt nu niet zo heel vaak voor. Ik heb de afgelopen 20 jaar misshcien wel 100 (zieke zwerfkatten) opgevangen maar nog nooit pancreatitis meegemaakt.

jilleroo schreef:Mijn moeders kat had een jaar geleden ook een acute alvleesklier ontsteking. Eerst dachten ze misschien blaas ontsteking maar na een test bleek dat het niet te zijn. Ze hebben bloed getrokken en een paar uur later ( waarbij hij bij de DA verbleef voor een infuus tussentijds voor de uitdroging) bleek het alvleesklier ontsteking te zijn. Hij heeft daarvoor pillen gehad en knapte daar eigenlijk vrij vlot weer van op.
We werden wel gewaarschuwd dat er een kans is dat het terug kan komen. De oorzaak van alvleesklier ontsteking is eigenlijk niet te herleiden ,het kan door zoveel dingen veroorzaakt worden.
Wel werd er aangeraden om op voer te letten ( geloof veel eiwit en weinig vet) maar moeders kennende krijgt ie gewoon standaard brok ( andere discussie, ik ben het er niet mee eens :p ) De kat loopt nu weer vrolijk rond.