Hallo iedereen,
Ik zit onderhand letterlijk en figuurlijk met de handen in mijn haar met onze jack russel, en ik hoop dat jullie er misschien wat herkenning in kunnen ontdekken..
Milky is altijd een gezond jack russeltje geweest met alleen de bekende pattela luxatie klachten, niet zeer ernstig ( een huppeltje, niet constant op 3 poten lopen)
De klachten begonnen vorig jaar met vorst en kou, ik heb toen met haar balletje gegooid op een bevroren weiland..achteraf natuurlijk niet slim geweest.
Op dat moment heeft ze geen piep, gil of jank gegeven dat er op dat moment iets "mis"is gegaan.
In de periode daarna liep ze, voornamelijk bij het opstaan, kreupel..krom..ook hierbij geen gejank of id.
Heb het even aangekeken en na een maand toch maar foto's laten maken ( bij een andere dierenarts dan die van mij) van haar ruggetje en heupjes, uitslag van de dierenarts.."artrose, zet haar maar op de Metacam en als het warmer wordt als 15 gr. gaat ze weer beter lopen..".
Nogal verbaasd ging ik weer huiswaarts.
Ik heb haar toen even op de Metacam gehad en daarbij ook supplementen als Groenlipmossel, Msm, Glucosamine enz.
Het opstaan, stijfheid werd wel minder, toch zag ik dat ze te vaak nog beroerd opstond.
Ik heb toen de foto's opgevraagd bij de dierenarts en voor een second opinion deze laten bekijken bij mij eigen dierenarts.."geen artrose te bekennen op de foto's", en als mogelijkheid ben ik naar een dierenfysio gegaan om haar daar helemaal na te laten kijken en los te masseren.
Zij voelde veel spanning in de spiertjes rond haar rug, staart.
Ik heb zo'n 10 behandelingen gehad en uiteraard ook thuis aan de slag gegaan ( masseren, kruikje op haar rug)
Maar nog steeds de klachten, voornamelijk bij het opstaan..
Nu ben ik afgelopen maandag naar Drachten geweest met haar en is er een Mri-scan gemaakt van haar gehele lichaam.
Uitslag.."niks geen afwijkingen op te zien..alles is 100% goed".
Dan sta je toch wel even met de mond vol tanden, hoe moeilijk ook..ik had eigenlijk "gehoopt" dat er uit de scan iets naar voren kwam.
Ik weet het niet meer, ik heb haar nu sinds 2 weken op de Sasha's Blend staan en een supplement voor de opstart kreupelheid..ik denk dat het nog te vroeg is om daar een oordeel over te geven.
Ik hou me zo in met wandelen, zou zo graag weer is lekker met haar naar het bos willen ect, maar al weer zo bang hoe ze daarna loopt.
Sorry voor het lange verhaal, maar ik hoop dat jullie tips kunnen geven.