Kat beschoten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tikara

Kat beschoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-14 14:00

Mijn katertje van vijf jaar oud heeft de laatste twee weken wat blaasproblemen. Vanmorgen heb ik hem (wederom) naar de dierenarts gebracht zodat ze hem verder konden onderzoeken en foto's maken van zijn blaas.

Tot mijn grote schrik blijkt nu dat mijn kat drie bukskogeltjes in zijn lijf heeft! Mijn katten (2 stuks) komen in principe niet buiten maar hij is de afgelopen jaren wel eens ontsnapt (vorig jaar tweemaal) Ik heb nooit iets gezien van de kogeltjes en hij heeft ook nooit pijn aangegeven. Maar waar het mij nu vooral om gaat is hoe ziek moet je zijn om een kat (of welk dier dan ook) bewust te beschieten. Niet een keer maar meedere malen!

Ik heb er begrip voor dat je andermans kat niet in je tuin wenst (daarom hou ik de mijne binnen) en je mag ze zeker weg jagen................ maar beschieten? Ben er echt enorm van geschrokken en heb aangifte gedaan.

Bokt heeft altijd een duidelijk mening over dit soort zaken :o en deze hoor ik graag.

Kedevr

Re: Kat beschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 14:17

Nou ja op een kat schieten vind ik idd absoluut niet kunnen maar ik snap de frustratie van die mensen wel. Jan en alleman laat hun kat overal los lopen onder het mom van " hij wil niet binnen zijn, het is een jager" dit is geen verwijt ofzo hoor maar ik vind hou je kat binnen of scherm je tuin goed af zodat je dier anderen niet tot last is. Maar dat doe je al schrijf je. Hij is ontsnapt kan gebeuren maar ik vind wel dat iedereen zijn verantwoordelijkheid moet dragen voor zijn/haar dier en ook voor hun stront.

Tikara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-14 14:20

Kedevr ik ben het met je eens dat je de verantwoordelijkheid voor je eigen dier moet dragen vandaar dat mijn katten binnenkatten zijn. Maar om je luchtbuks te pakken en daadwerkelijk te schieten om raak te schieten? En dan niet een keer maar meedere malen (waarvan drie keer raak) dan schiet je niet om een kat weg te jagen........

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 14:23

Dit meen je niet?? Wat een zieke geesten op deze aardbol. Nou ik zou ze niet tegen moeten komen. Gadverdamme, gewoon schieten op een weerloos dier :r :r Niet veel goeds wat ik die mensen toewens.

Komt alles goed met de kattenman?

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 14:23

Gaan we nu weer ineens over stront beginnen. Ja, want daar gaat het nu over. 8)7 Hoe haal je het in je hoofd om op een kat te gaan schieten? Walgelijke actie. Maar, kwam in een ander topic ook al mensen tegen die dit ook zouden doen en dit begrijpen. Toch een beetje een kwestie van fatsoen. De eerst volgende keer dat er zo'n **** hond vlak bij mij huis zit te schijten, knal ik ook overhoop. Moeten ze het maar opruimen.

Neemt niet weg dat ik het heel naar vind voor jou en je kat. Zeker omdat hij een keer ontsnapt is. Hoop dat het goed met hem gaat?

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 14:25

Woon je niet in een gebied waar ook gejaagd wordt? Het zou ook kunnen dat je kat daar heeft gelopen en per ongeluk beschoten is, natuurlijk.

Kleine_Reijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 14:25

Ze hebben er bij onze kat wel eens een hond achteraan laten jagen.... Dat vond ik al gruwelijk.. Gezien het formaat van die Mechelaar...

Maar met een buks op katten schieten.. Dat is helemaal te idioot voor woorden!!! Je moet wel enorm ziek in je hoofd zijn om dat te doen!!

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 14:26

Jagen met een buks? Dan ben je wel een crappie jager.

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 14:28

wat een achterlijke mongolen zeg. het is nou eenmaal niet illegaal om je kat naar buiten te laten. en als je er last van hebt gooi je er lekker een emmer water overheen. helpt vaak erg goed. sterkte! :(

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 14:39

Meerdere buks-kogeltjes in 1 kat, dat is zeker weten géén ongeluk geweest. >;)

Bij een dorp hier in de buurt hadden ze jaren terug ook iemand die met de buks op katten schoot, wat inhield dat het ook voor kinderen gevaarlijk was om buiten rond te lopen, waarop er dus waarschuwingsposters werden opgehangen, plus het verzoek op te letten wie er zo aan het schieten was...

Voordeel van zulke affices is dat de dader dan ook meteen weet dat er op hem gelet wordt, zodat de grond hem te heet onder de voeten wordt en hij hopelijk ermee stopt.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 14:39

Selka schreef:
Jagen met een buks? Dan ben je wel een crappie jager.

Oh. :P Dat wist ik niet. Dacht er alleen aan omdat ik wel eerder had gehoord dat iemands huisdier per ongeluk geraakt was bij het jagen, vandaar.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 14:42

Moderatoropmerking:
even een voorafje: over de vraag of katten al dan niet naar buiten horen en de bijbehorende eventuele overlast is in dit topic recentelijk ongeveer 40 pagina's vol geschreven: [BB] Katten binnen of buiten. Bij deze het verzoek om deze discussie híer niet nogmaals dunnetjes over te doen, bedankt :)

Tikara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-14 14:44

Het gaat gelukkig redelijk goed met mijn kattenventje. Maar ik ben er enorm van geschrokken en hij ook :(:) !

Het zijn luchtbukskogeltjes dus zeker niet van een jager. daarbij woon ik wel redelijk achteraf maar niet in de bossen of in een gebied waar gejaagd wordt. Het akelige is dat het zeker iemand moet zijn geweest die in de buurt woont. Zoals ik heb aangegeven komt Muis (dat is zijn naam) in principe niet buiten en de keren dat hij is ontsnapt zie ik hem regelmatig rondom het huis sluipen (alleen naar binnenkomen is op zo'n moment echt te veel gevraagd). Veel verder dan de straat is hij dus zeker niet geweest.

Tikara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-14 14:46

Het gaat hier dus inderdaad niet om het feit of katten binnen of buiten moeten zijn. Het gaat om de wijze waarop mijn kat is aangepakt.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 14:46

wij hebben hetzelfde meegemaakt jaren geleden. onze kat kwam bloedend thuis en bij de DA bleek dat hij 6 kogels in zijn lijf had. we hadden weinig kans dat hij zou overleven maar gelukkig is de operatie toch gelukt en heeft hij nog 13 jaar bij ons mogen zijn daarna. Het is maar goed dat ik er nooit achter ben gekomen wie het heeft gedaan, anders had ik mijn baan wel eens vanaf de andere kant kunnen beleven vrees ik. Wat een laffe en asociale daad, zoiets...

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 14:51

Luchtbukskogeltjes zullen inderdaad niet van een echte jager komen maar hier in België is het zo dat wanneer een kat 300m van een woonhuis rondloopt, ze geschoten mag worden. Ze aanzien ze dan als een wilde kat.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 14:53

Jeetje mina, nouja "fijn" dat het goed met hem gaat.

De hond van mijn moeder is vroeger ook beschoten door een buks, dat waren van die rotjong die dat ding van papa meegejat hadden. Geen vervelende kinderen als buren?

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 14:59

Yontheke schreef:
Luchtbukskogeltjes zullen inderdaad niet van een echte jager komen maar hier in België is het zo dat wanneer een kat 300m van een woonhuis rondloopt, ze geschoten mag worden. Ze aanzien ze dan als een wilde kat.

Welke mongool heeft dat plan ooit op papier gezet 8)7

Gelukkig gaat alles goed met je kat, TS. Onverdraagzame mensen zul je altijd hebben, alleen jammer dat die frustratie zich op deze manier uit...

Tikara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-14 15:36

Ja er zijn inderdaad overal onverdraagzame mensen maar dit ................. Dit is vooor mijn gevoel schieten om een dier te doden of minstens ernstig te verwonden.

Selka: nee bijna geen kinderen in de buurt. Allee een gezin met kleine kinderen (echt van een leeftijd dat een luchtbuks niet tot de mogelijkheden behoort)

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 20:06

MyHorseGirl schreef:
Gaan we nu weer ineens over stront beginnen. Ja, want daar gaat het nu over. 8)7 Hoe haal je het in je hoofd om op een kat te gaan schieten? Walgelijke actie. Maar, kwam in een ander topic ook al mensen tegen die dit ook zouden doen en dit begrijpen. Toch een beetje een kwestie van fatsoen. De eerst volgende keer dat er zo'n **** hond vlak bij mij huis zit te schijten, knal ik ook overhoop. Moeten ze het maar opruimen.

Neemt niet weg dat ik het heel naar vind voor jou en je kat. Zeker omdat hij een keer ontsnapt is. Hoop dat het goed met hem gaat?

Gelukkig ben je dan zoveel beter dan diegene die katten letterlijk onder vuur legt.

Tikara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-14 09:42

Ik denk niet dat MyHorseGirl het zo letterlijk bedoelde maar meer dat het eerste bericht was dat er wel "begrip" was voor de frustratie van de overlast van katten. Ik kan begrip hebben voor iedere vorm van irritatie, frustratie of wat dan ook echter heb ik geen enkel begrip voor de gekozen "oplossing". Geweld kan nooit een oplossing zijn!

Een van de kogels zit vlak bij zijn blaas waardoor waarschijnlijk de ontstekeningen ontstaan. Hoe het precies gaat aflopen is nog niet bekend. Het brengt in ieder geval hele hoge direnarts rekeningen met zich mee en wat nog veel erger is veel pijn en ellende voor de kat!