Ruwharig (of broken coat) Jack Russels

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dakota_75

Ruwharig (of broken coat) Jack Russels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-14 22:46

Hallo,

Ik was een beetje nieuwsgierig wie er hier op het forum allemaal een ruwharige (of broken coat) Jack Russell hebben? Wij zijn zelf in het bezit van een een heel lief ruwharig meisje :) .

Ook wordt er wel eens gezegd dat ruwharige Jack Russels rustiger zouden zijn dan gladharige. Ik ben ook wel eens benieuwd wat hier qua ervaringen over gemeld wordt haha. Op zich is die van ons binnen best rustig, maar zodra er wat te beleven is (bezoek of je gaat naar de deur om naar buiten te gaan) dan staat ze te springen als een stuiterbal. Ze is gek op ballen maakt niet uit welk formaat haha. Ik zal even een fotootje laten zien. Ik ben heel benieuwd hoeveel mensen zich hier gaan melden! ;)

Afbeelding

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 22:47

Heb er zelf geen, kennissen van mij wel :j
rustiger...nou nee :+ Beest stuiterde alles bij elkaar _O- maargoed, dat kan natuurlijk per hond verschillen :) Dat hij een uitzondering op de regel is :)

Dakota_75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-14 22:49

Haha ja ze kan er hier ook zeker wel wat van hoor, maar zoals nu 's avonds bijvoorbeeld, ligt ze heerlijk de hele avond bij me op de bank hoor. :P En die van jouw kennissen is ook ruwharig?

Mona2008

Re: Ruwharig (of broken coat) Jack Russels

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 22:53

ik heb niet zo`n hond, maar ik vind hem wel onwijs leuk! doet me een beetje denken aan het denta stick hondje van de reclame..:-)

Dakota_75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-14 23:26

Dank je! Ik gelijk googlen op denta stick en zie in één keer al die honden met die kunstgebitjes in voorbij komen hahaha. Ik vind haar tandjes toch wel mooier hoor! ;)

Roxanneexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 20:12

Ik heb een gladharige Jack Russel☺️

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 20:32

Hier in de buurt behoorlijk wat jacks maar ze zijn niet drukker over het algemeen dat mijn eigen honden.

Wel valt mij op dat de stamboomhonden een heel ander karakter hebben dat de gemiddelde niet stamboom jack en dan zeker als je het hebt over de nep jack russells dus de bruin/witte kruisingen. Vaak zijn dat zeer pittige hyper hondjes de jacks die sprekend op een jack lijken maar geen stamboom hebben zijn dan weer al veel prettiger in omgang.

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 20:37

Jaaaaa trotse 'eigenaar' van een knappe (stamboom) ruwhaar Jack Russell teefje, Lola
Een heerlijk dier, veel mee getraind (gehoorzaamheid en behendigheid)
Hopelijk krijgt ze half mei puppies :):)

Ik zie ook groot verschil in gedrag (en uiterlijk) van zgn Jack hussels en de rashonden

Dancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 20:45

Ik heb een ruwharige en een broken coat parson Russel terriër. Probeer straks even foto's te plaatsen

Dakota_75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-14 21:35

Ah wat leuk, toch nog wat meer ruwharige Russels. Ik vind ze echt prachtig om te zien, dus kom maar op met die foto's haha. Sal, heb jij ook foto's? :)

Dat zou maar zo kunnen dat daar verschil in zit hoor, dat stamboom russells wat rustiger zijn? De mijn heeft helaas geen stambomen. Haar beide ouders wel maar voor haar nest is het helaas niet aangevraagd. Maar ze komt dus wel dergelijk uit goede lijnen.

Het is mij echt heel erg mee gevallen, het is echt niet constant zo'n 'stuiterbal' als wat heel veel mensen denken.

Overigens Dierenfan: jij hebt het over de nep russells die bruin wit zijn... Maar dat ben ik niet met je eens hoor. Er zijn voldoende stamboom russells die bruin wit zijn. Een kleur waarvan je gelijk kan zeggen dat ze niet zuiver zijn is black & tan ;)

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 21:39

Die v mij is ook een echte bruin witte ;-)
Black and tan is idd geen 'echte'
Ik heb zo veel foto's! Ik kan ze alleen nu niet plaatsen, ik zit op de iPad
Morgen zal ik op de pc hier wat plaatsen

Ik heb wat oude topics gevonden :D
[BB-ITP] Lola's New Trick

Hier staat op pagina 1 haar ouders en op pagina 2 een paar hele lieve filmpjes toen ze nog een heel klein lolaatje was

[BB-ITP] Lola, ze is er!!!

Dakota_75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-14 21:47

Precies, Daisy is bruin wit met een heel klein beetje zwart op haar snuit, ze heeft alleen kleur op haar kop, de rest van haar lijf is helemaal wit. Het kleine beetje zwart kun je op haar puppy foto beter zien:

Afbeelding

Dancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 21:48

Die van mij hebben beide een stamboom

Dakota_75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-14 21:51

Wat een leukerd is Lola! En dat filmpje met Sem *smelt* echt heel schattig! Haar ouders zijn ook zeker prachtige hondjes trouwens.

Dancer, ik ben ook erg benieuwd naar die van jou ;).

O ja, Daisy gaat ook zo op haar rug liggen haha. Ik leerde haar zitten en liggen, maar iedere keer als ik zei dat ze moest gaan liggen draaide ze door op haar rug.

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 22:07

Dank je wel :)
Sem is ondertussen echt een hoog bejaarde geworden

Wie zijn daisy haar ouders? En hoe oud is ze?

Ik heb wel gemerkt dat een Jack door kan gaan tot ze erbij neervallen (en dan weer opstaan en weer door gaan ;-) )
Lichamelijk bezig houdenis belangrijk, maar geestelijk nog wel veel meer!

Dakota_75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-14 22:15

Daisy is van oktober 2012.

Dat klopt inderdaad, er zit niet echt een rem op. We waren zondag rond een recreatieplas gaan lopen en had ook zo'n werpstok met bal mee. Af en toe móet je haar gewoon even stoppen want anders gaat het te gek haha. En als je dan thuis komt en even achter het huis loopt, vliegt ze gelijk weer met je mee om vervolgens met de voetbal in de bek weer aan te komen van: Gaan we weer?! haha Ze is ook heel leergierig, pikt dingen snel op. Ik zit er over te denken om met haar een cursus flyball te gaan doen. Iemand daar ervaring mee toevallig?

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 22:45

Flyball is erg leuk, maar als ze het truckje door hebben kunnen ze het snel saai vinden om vaak te doen.
Behendigheid geeft m.i. Veel meer afwisseling (en voldoening)

Dakota_75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-14 22:50

Hmm is dat zo? Het probleem is dat ik zelf met mijn gezondheid zit en bang beng dat behendigheid voor mij en groot probleem gaat worden haha. En aangezien Daisy echt helemaal maf van balletjes is (in welk formaat dan ook ;) ).

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 23:02

Mijn stamboekloos, 14-jarig omaatje Jacky.
Ze heeft zich altijd als een 'echte' Jack Russel gedragen. Een gruwelijk jachtinstinct, al het kleins dat beweegt proberen te vangen en 'killen', heel fel op balletjes en stokken, een echte waterrat, buiten heel beweeglijk, maar binnen heel rustig, aanhankelijk en trouw en een echte knuffeltante. Ze is ook al heel haar leven dol op kleine kinderen, die zoekt ze echt op als ze ze ziet of hoort.
Inmiddels is dat jagen er wel een beetje af, hoewel ze nog wel erg vitaal is. Spelen met ballen en stokken doet ze nog altijd graag. Ik hoop dat ze nog een aantal jaar zo zonder kwaaltjes mee kan.

Afbeelding
Afbeelding

Als ze naar de kapper moet:
Afbeelding

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 07:45

Wat een leukerd! :)

Dakota_75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-14 08:00

Dat is ook zeker een leukerd Schoentje :). Klinkt inderdaad ook als een echte Russell. Die van ons is ook heel kinderen gericht. We hebben een zoontje van 6 jaar oud en daar speelt ze echt heel graag mee. Waar hij zit daar zit zij ook haha. Echt heel leuk!

Trouwens die van ons gaat een dezer dagen ook even weer geplukt worden, 't is een beetje een rommeltje nu haha. Dit is nog een foto van gisteren:

Afbeelding

Dancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 08:55

Dit zijn die van ons:

Bommel 12 jaar, broken coat
Afbeelding

Fellow 2 jaar, ruwharig (helaas even geen betere foto voorhanden)
Afbeelding

En onze Kinky, helaas 2 jaar geleden op 15-jarige leeftijd overleden
Afbeelding

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 09:12

Hier loopt ook een ruwhaartje. Gimli, een reutje van 5 jaar.
Afbeelding

Dakota_75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-14 09:21

Wat een leukerds zie ik weer voorbij komen. Valt me ook hier weer op dat ze ook zo goed met katten om gaan. Daisy is ook ontzettend dikke vrienden met onze kat. Ze stoeien ook samen en dagen elkaar uit. Echt heel mooi om te zien! Maar eerlijk is wel dat als ze een andere kat ziet dat ie wel even opgejaagd moet worden O:-) .

Dancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 09:24

Dat is bij ons ook zo, eigen katten spelen en knuffelen ze mee maar oh wee als we buiten een vreemde kat tegenkomen :)