losse nagel kat??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

sax89

losse nagel kat??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-14 22:11

Vanmiddag keek ik even naar de achterpoten van onze jongste kat, en er viel mij op dat zijn middelste nagel scheef zat.
Ik mocht er naar kijken, aanraken vond hij niet fijn, maar hij loopt er wel gewoon mee.
Soms zie ik weleens dat de buitenlaag van de nagel loszittende, maar nu is het echt de nagel zelf die beweegt, ook het levende gedeelte zegmaar... Hij ziet er ook heel rauw uit, met een donker rode streep in het levende gedeelte.

Nu wil ik morgen ochtend de da bellen, maar zal deze er wat aan doen? Of moet het vanzelf erafvallen als dat kan?
Nog nooit meegemaakt dit, en volgens mij is het ook bij 2 teennagels op zn achterpootje ...

Maaaarije

Re: losse nagel kat??

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 14:14

Weet niet hoe ze dit bij katten doen eigenlijk, geen ervaring mee.
Onze hond heeft het wel een keer gehad dat er een nagel los zat.
We zijn er mee naar de dierenarts gegaan en die heeft de nagel er gewoon afgehaald en is vervolgens weer aangegroeid.
Ik verwacht dat ze ook zoiets bij een kat zullen kunnen/doen.

sax89

Re: losse nagel kat??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-14 16:13

Bedankt voor je reactie. Ik heb de da gebeld vanochtend en hij zei kijk het eencweek aan, of de nagel er vanzelf afvalt.
Nu vanmiddag na een paar keer op de schutting te hebben geklommen zag ik al dat zn nageltje er half afhing en heb ik hem tijdens zn wassessie zelf eraf kunnen halen. Opgelost gelukkig
gelukkig.
Hij had er zelf weinig last van, maar het zag er best naar uit.

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 20:42

Gelukkig,
viel het toch allemaal wel mee!