Twee volwassen honden laten overeenkomen.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

nenahdm

Twee volwassen honden laten overeenkomen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-14 09:16

Het zit zo.. wij hebben een hondje Maya (een Spaanse Waterhond - teef) nu 3 jaar in mei 4.
Mijn moeder haar vriendin uit Amerika komt hier wonen tot wij naar Amerika emigreren, dat is best een tijdje 2/3 jaar wie weet meer..) Maar Elaine heeft een Duitse Herder (reu) en hij is 9 jaar.
Ze komen dus niét overeen, er is een hoop onrust in huis als we ze niet apart steken, Maya moet haar territorium delen wat ze dus niet doet, maar Hogan is absoluut de baas. Maya wilt dus niet plooien.
We gaan vaak wandelen aan de leiband en als we ze na een tijdje loslaten lukt het wél. Maar in huis barst de hel los, Hogan heeft Maya al verschillende keren gebeten in haar nek tot bloedens toe.. (niet echt héél erg).
Nu vraag ik mij af, houden we ze apart, moeten ze het uitvechten, of meer gaan wandelen.. ik weet het niet. Voorlopig zitten ze apart en we gaan ze niet meer samen steken tot als iemand dé oplossing heeft :Y)
Ze moéten overeenkomen, kan niet anders. Natuurlijk, Hogan is hier nog maar vanaf woensdag..
Bokt, help ons _/-\o_ (we vragen het nog aan andere mensen ook hoor :)) )

F_Orumster

Re: Twee volwassen honden laten overeenkomen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 09:20

Komt het probleem van Maya die de baas wil zijn in huis en de ander dat niet accepteert? Mijn broer heeft dit (minder heftig) ook gehad en heeft hond nr 1 een week weggehad, zodat de tweede hond leert dat het ook zijn thuis is. Dan komt de ander weer thuis en is dan de binnenkomer...

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 09:22

Neem hier prof begeleiding in. zoiets moet in 1x goed gebeuren, niet zelf verder mee aanklooien.

dierenfan

Re: Twee volwassen honden laten overeenkomen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 20:17

hoe meer en hoe langer jullie klieren en extra spanning tussen de honden brengen (door ze steeds te scheiden) hoe moeilijker het gaat worden om ze ooit bij elkaar te krijgen. Dus niet gaan puzzelen en uitproberen maar in 1x iemand kiezen die direct goed kan helpen. Geen idee wie diegene is