het besef kwam vandaag ineens weer even binnen bij mij...het duurt niet meer lang of mijn poezenbende is alweer een jaartje ouder! Ik heb ze hier nog nooit voorgesteld, dus dat word eens tijd

Even een paspoortje van mijn 4 poezels:
Mara
HTK katje
Bijna 3 jaar oud
Rode poes
Moeder van 3 kids
Kwijlt wanneer ze gelukkig is en kriebels krijgt

bijnaam: Buddha Bob
Minoes
HTK katje
Bijna 3 jaar oud
driekleurtje
Zus van Mara
Chronische niesziekte
Bijnaam: Darth Vader Kitty (ivm met het snurkende geluid wat zo af en toe eens goed te horen is
), Noes, NoezelSam
HTK katje
Bijna 2 jaar oud
Dochter van Mara
Is een echt prinsesje

Bijnaam: Tut, tuttebel, prinsesje

Hero
HTK kat (hij is vrij groot, dus katje is niet echt op zijn plaats hier
)bijna 2 jaar oud
Zoon van mara, broer van Sam
Slimmerikje van het stel, en in training
Bijnaam: homootje

Om een lang verhaal kort te maken, Mara en Minoes zijn zusjes die we van een boerderij gered hebben, al bijna 3 jaar geleden. We mochten 1 poesje halen na het overlijden van Elmo (16 jaar oud geworden). Liefst een driekleurtje of lapjeskat, want dat had mijn moeder nog nooit eerder gehad
Zo gezegd zo gedaan, wij op weg naar de boerderij waar we 2 kittens aantroffen. De rest van het nestje was al overleden (handmatig even geholpen, zoals de boer dat zei) en 1 was gegrepen door de hond. 2 kleine kittens lagen onder de heg. een driekleurtje, en een rooie. Koud, alleen, de moeder was ze kwijt, en zij moesten het (met hun nog geen 4 weekjes oud) alleen zien te redden onder een koude heg met een bord brinta die werd opgeslobberd door de tig andere katten die dat ook wel lustten
We konden het niet over ons hart verkrijgen om een achter te laten, en namen ze beide mee (tot volle verassing voor mijn moeder natuurlijk die er maar 1 had verwacht
) Verhaal uitgelegd, laten zien dat het beide dames waren, en ze mochten blijven
Ze waren ziek (niesziekte) hadden wormenbuikjes, en waren uitgedroogd. Tripje DA deed wonderen. Medicatie mee, ontworming, en vocht ingespoten. Ook wat laxeermiddel om hun ontlasting los te krijgen wat vast was komen te zitten door de uitdroging.We waren bang om minoes te verliezen voor een klein moment, aangezien haar ontlasting zo vast zat dat het heel veel energie koste voor zo'n klein dinkje om het eruit te krijgen

1.

Gelukkig knapten ze daarna geleidelijk aan op. Mara kwam over haar niesziekte heen, maar Minoes heeft het helaas chronisch gehouden
Met magnesium over haar voer is het ovigens prima te handelen Na een paar weekjes aansterken en groeien, mochten ze naar buiten toe.
2.

Van kittens groeiden ze uit tot puber, met de bijbehorende streken

3.

4. http://i58.tinypic.com/15qyjus.jpg
Van pubers naar volgroeid...hun eerste winter
5.

(Minoes vond de sneeuw maar niks
Het plakte aan je poot en het was koud!
)En toen...nouja, hoe kun je het het beste noemen? Ik denk toch wel een ontzettend sneu ongelukje. Het was niet gepland, en zeker niet gewild....maar Mara was drachtig. Ze was nog geen jaar oud! Volgens mijn moeder kon het geen kwaad dat ze naar buiten ging toen ze nog niet geholpen had, ik zei nog van wel. Maar ja, dan heb je ineens als dochter vrij weinig te zeggen
Mara werd dikker en dikker. Ze bleek drachtig te zijn, en het enige wat wij konden doen was de kittens van harte welkom heten op deze wereld, en ze een geweldige start geven. Mara en ik hebben in die tijd een ontzettend goede band opgebouwd. Elke nacht mocht ze met mij mee naar bed, en hadden we een standaard wakker word riedeltje.Wekker, 5 minuten kriebeltijd, ik naar de badkamer, zij naar beneden.
Op een dag was dit anders...Wekker, 5 minuten kriebeltijd, ik naar de badkamer, en Mara ook. Toen ze weer opstond en naar mijn bed toe rende, lag er een plasje op de tegels. Ik mijn moeder geroepen, en die zag het inderdaad ook...Mara's vliezen waren gebroken. De bevalling zou die dag komen. Mara kroop tegen me aan, en liet duidelijk merken dat ik niet weg mocht. Mijn moeder melde me af voor school (leugentje om bestwil
) en ik ben die dag bij Mara gebleven. Van een werpkist moest Mara trouwens niks hebben....nee, het twee persoons bed waar ze elke nacht met mij op lag...dat beviel haar beter 
Handdoeken eroverheen gelegd, en we waren er klaar voor
Om kwart over 10 's morgens begon het. Ik zat op bed met mijn benen gespreid, en Mara lag er tussenin, en is daar bevallen. 6. http://i58.tinypic.com/ve1a3d.jpg
Mara net bevallen van nr. 1, Sam
7. http://i58.tinypic.com/ve1a3d.jpg
Nr. 2, Aka
8.

Bevallen is vermoeiend

9.

Sam 1 dag oud
10.

Hero 1 dag oud
Maar ook deze hummeltjes groeiden natuurlijk snel

11.

Hero als stoere bink

12.

Onderonsje met tante Noes

13.

Sam voor het eerst in het gras
Als het waterbakje leeg was werd dit ovigens duidelijk aangegeven
14. http://i62.tinypic.com/352gp4w.jpg
en inmiddels zijn ook die belhamels uitgegroeid tot een prachtig stel katten

15.

16.

En het leukste van alles...het gezinnetje is op 1 katje na nog compleet. Aka is naar Enschede verhuisd, maar Hero en Sam wonen bij mij en mijn vriendin met Mara en Minoes.
17.

Broer en zus

18.

Zus en zus

Ow, en deze moet er eigenlijk ook nog even bij
Vanwege minoes haar niesziekte is haar weerstand lager, en heeft ze het in de winter sneller koud. Hier hebben we een oplossing voor:19.

Zo, heel levensverhaal
Bedankt voor het kijken/lezen
?