Adoptie hondjes

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Inger1993

Adoptie hondjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-14 15:01

Ik dacht dat het leuk zou zijn om een topic aan te maken over hondjes die ter adoptie worden gesteld maar die dus wel al in een gast gezin zitten.
Op deze manier kun je het karakter namelijk al goed beschrijven en zijn er wellicht leuke foto's en verhalen beschikbaar....

http://www.dierenhulpmirbessa.nl/index.php/honden-in-nederland/2036-elena
Afbeelding
Afbeelding

Wij vangen op dit moment een teefje uit Portugal op.
Ze heet Elena en is ongeveer 7 jaar oud, een mix van terriërs.
Ongeveer 30/35 cm hoog en ze weegt nog maar 5 KG.
Ze is pas in Nederland sinds de laatste Donderdag van Februari 2014 en ze doet het sindsdien erg goed!

Karakter:
Elena heeft echt een gouden karakter. Ze is zo dankbaar en wil het liefst de hele dag lekker bij je liggen.
Ze is echt een enorme knuffel kont!!
Als je nee zegt, is het gelukkig wel nee en dan gaat ze heerlijk in haar mandje liggen.
Wandelen buiten vind ze heerlijk, dan heeft ze plots best veel energie en kan ze heerlijk rennen en stuiteren. Het bos ingaan vind ze geweldig!
Ze luistert meestal heel erg netjes als we haar terug roepen, ze probeerde er 1x vandoor te gaan en we weten niet waarom. Maar 1 minuut later vonden we haar een paar honderd meter verder op waar ze netjes op ons aan het wachten was.
Spelen met andere honden vind Elena nog heel erg moeilijk en lastig, ze probeert het af en toe met onze pup maar als ze het zat is kan ze vel uit de hoek komen. Zeker als je even niet kijkt.
Wij denken dat ze het daarom beter doet op een plekje waar ze gewoon lekker alle aandacht krijgt van haar baasje. Ze komt wel lief bij honden en katten snuffelen maar daarna laat ze ze gewoon links liggen.
Ze is één keer met mij mee geweest naar de manege en dat ging heel goed.
Met wat oefening kan ze denk ik prima mee op rustige buiten ritten want ze kon perfect inschatten hoeveel afstand ze moest bewaren tussen haar het het paard en hoe ze met paarden om moest gaan.

Wij hopen snel een huisje te vinden voor deze lieverd!
Interesse, PB mij even of.... neem contact op met stichting Mirbessa:
http://www.dierenhulpmirbessa.nl/index.php/over-mirbessa

Ik ben erg benieuwd naar jullie opvang hondjes en hun poging om een nieuw thuis te vinden!!

Kuggur

Re: Adoptie hondjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 18:31

Ik geloof dat het niet de bedoeling is topics te openen om dieren aan te bieden.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 19:50

waarom wel voor honden uit buitenland en niet voor binnenlandse honden die dus vaak in een asiel zitten i.p.v. een gastgezin? Die zijn namelijk net zo dringend op zoek of nog dringender want die zitten in een kennel en niet in een huis situatie ;)

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 19:52

dierenfan schreef:
waarom wel voor honden uit buitenland en niet voor binnenlandse honden die dus vaak in een asiel zitten i.p.v. een gastgezin? Die zijn namelijk net zo dringend op zoek of nog dringender want die zitten in een kennel en niet in een huis situatie ;)

+1 er zitten al genoeg honden hier in nederland in het asiel die verdienen net zo goed een huis

Villanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 21:21

Ja maar toevallig opent ts een topic over de opvang van hondjes uit het buitenland. Mag dat niet? Wat een gemuggenzift zeg....
Tuurlijk verdienen asielhondjes uit NL een goed tehuis. Ts zegt toch ook nergens dat dat niet zo is?

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 22:13

Tuurlijk mag dat wel maar iedereen haalt tegenwoordig honden uit het buitenland en er zitten hier soms al jaren een hond op een baasje te wacten in het asiel die hebben voorang vind ik
Meer mensen moeten zich daar eerst maar eens in verdiepen

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 22:23

AfricanLady schreef:
Tuurlijk mag dat wel maar iedereen haalt tegenwoordig honden uit het buitenland en er zitten hier soms al jaren een hond op een baasje te wacten in het asiel die hebben voorang vind ik

misschien moet jij je er eens andersom in verdiepen ;)

de asiels hier zitten "vol" bij 50? honden? Alle netjes hun eigen plek, warmte, goed voer, speelweides, uitlaatrondjes, netjes elke dag poep geschept

daar, 200 op 1 stuk, overal stront, buiten in de sneeuw slapen bij -20, geen persoonlijke aandacht

en wat maakt het nou uit?! Elke hond verdiend een goede baas, hier of vanuit daar

TS: ik ben geen opvang, maar wel een adoptant :D
Telt dat ook :P

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 11:27

Asiels zitten niet vol. Een gemiddeld asiel heeft niet meer dan 15 honden zitten, wát er zit is met name herder, stafford, of jack russel, en vaker wel dan niet met gedragsproblemen. Ik zou niet weten waarom ik verplicht zo'n hond moet nemen, of maanden moet wachten tot er eens een leuke hond binnenkomt die niet al weg is als ik bel, terwijl er in andere landen massa's hele leuke, probleemloze hondjes zitten.

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 11:31

AfricanLady schreef:

Mag ik even zelf bepalen waar ik een hond vandaan haal ? Ik heb geen behoefte aan het type honden wat hier in de Nederlandse asiels zit dus kun jij wel vinden dat ik zo'n hond moet nemen maar aangezien ik voor het dier zorg en de kosten draag lijkt me dat niet écht realistisch. Wat voor hond heb je overigens zelf ?

En verdiep je zelf eerst even voordat je loze reactie's plaatst. ;)

Afbeelding

Mijn Spanjool waar ik toevallig superblij en apetrots op ben.

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 11:53

Inger1993 schreef:
Ze is pas in Nederland sinds de laatste Donderdag van Februari 2014 en ze doet het sindsdien erg goed!

Ze luistert meestal heel erg netjes als we haar terug roepen, ze probeerde er 1x vandoor te gaan en we weten niet waarom. Maar 1 minuut later vonden we haar een paar honderd meter verder op waar ze netjes op ons aan het wachten was.

Waarom laat je haar in godsnaam los als ze pas net 7 dagen in Nederland is?
Kijk voor de grap eens op de Facebook pagina van waar is onze angel de meeste weggelopen honden zijn honden uit het buitenland die net in Nederland zijn.
Ik vind dat echt heel erg dom en onverantwoord. Die stichtingen moeten echt eens op gaan letten waar ze een hond in gastgezin plaatsen.
Ik heb zelf altijd herplaatsers en ben ook lange tijd gastgezin voor een asiel geweest maar no way dat ik die binnen 1 week loslaat.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 11:57

Hoezo loze reactie,
Laatst was er een bericht van dat een hond uit het asiel 6 jaar in het asiel heeft gezeten en is overleden.
Mijn hond komt uit het asiel die zat er al 3 jaar en is super lief.
Somige honden uit het buitenland die zijn niet gewend om in een huis te leven en somige mensen zijn zich dat ook niet bewust.
Dus dan komen ze naar nederland en gaan ze in een huis en worden ze nerveus en kunnen ze nog niet echt aan een lijn lopen.
En doordat de somige mensen er niet mee kunnen omgaan krijgen die honden gedragsproblemen zoals (onverwachts) bijten zulke dingen.
En dan belanden ze hier in het asiel heb ik zo vaak zien gebeuren
Als iedereen zich nou wat inleest of een cursus neemt van het gedrag van honden komen er ook minder in het asiel.
Want dan weet je waneer een hond zich neit fijn voelt door alleen maar ernaar te kijken bv naar de oren,ogen,rug,staart,bek
Maar dat wordt niet gedaan en doordat somige mensen weinig ervaring hebben met gedrag zouden de honden onverwachts bijten omdat ze geen signalen afgeven.

Van mij mag iedereen een mening erover hebben maar ook geven en dan is het zeker geen LOZE reactie.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 12:02

africanLady: een goede stichting draagt zorg voor de geadopteerde honden en zal de hond nooit naar een asiel gaan maar terug keren naar de stichting!

En ook ik heb maanden gekeken naar asiels hier in NL,maar ook ik kon geen geschikte hond vinden, idd veelal dezelfde type honden met dezelfde problemen (uiteraard veroorzaakt door bazen die van niks weten)

Dus buitenlandse hond of niet, als een baas niet weet waar die mee bezig is, is een verknipte hond, buitenlands of niet, een hele grote kans

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 12:07

Ojajoh schreef:
africanLady: een goede stichting draagt zorg voor de geadopteerde honden en zal de hond nooit naar een asiel gaan maar terug keren naar de stichting!

En ook ik heb maanden gekeken naar asiels hier in NL,maar ook ik kon geen geschikte hond vinden, idd veelal dezelfde type honden met dezelfde problemen (uiteraard veroorzaakt door bazen die van niks weten)

Dus buitenlandse hond of niet, als een baas niet weet waar die mee bezig is, is een verknipte hond, buitenlands of niet, een hele grote kans

Er zijn inderdaad veel goede stichtingen maar ook veel slechte helaas die het alleen voor het geld doen.
Maar blijf het wel beter vinden om dan in plaats van een pup van een broodfokker te kopen een uit een stichting te nemen maar vind dat de toekomstige eigenaar eerst goed gekeurd meot worden om te verkomen dat hij verpest word :)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 12:19

AfricanLady schreef:
Er zijn inderdaad veel goede stichtingen maar ook veel slechte helaas die het alleen voor het geld doen.
Maar blijf het wel beter vinden om dan in plaats van een pup van een broodfokker te kopen een uit een stichting te nemen maar vind dat de toekomstige eigenaar eerst goed gekeurd meot worden om te verkomen dat hij verpest word :)

Maar hoe zie jij zo een keuring voor je dan, wie zegt dat iedereen te testen valt?
ik kan ook wel lallen uit een theorie boekje vandaan

denk dat je dan beter een verplichte cursus of dergelijke kan stellen,en dan nog kan het fout gaan

Athea_Jack

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 12:31

Normaal reageer ik niet snel, maar nu kan ik het toch niet laten ..

Ik vind het erg jammer dat er regelmatig 'verwijtend' wordt gereageerd op mensen die een adoptiehondje uit het buitenland nemen. Bij de meeste mensen, uitzonderingen daargelaten, is dit doorgaans een weloverwogen beslissing.

Zo ook bij mijn familie. Ons laatste hondje komt van Spanje en zat daar al een jaar in het asiel. Helemaal verliefd geworden op een foto, huisbezoek gehad voorafgaand de adoptie en een verslagje ontvangen over haar karakter e.d. (ook voorafgaand).

Waarom van het buitenland? Simpelweg omdat we hier in het asiel in de buurt (en op internetsites van andere asielen in Vlaanderen) niet vonden wat we zochten. Veel eisen hadden we niet, maar bij voorkeur rond de drie jaar, niet te groot, geen jack russel/terriër type. Veel hondjes kwamen op dat moment niet in aanmerking en omdat we niet wilden wachten + een asielhondje wilden hebben we de beslissing genomen de kans te wagen. Bij ons is het geweldig goed uitgedraaid en na het winnen van haar vertrouwen hebben wij een hondje volledig vrij van gedragsproblemen.

Onze vorige twee hondjes hebben we telkens uit een asiel uit de buurt gehaald (een als pup, de andere als vijfjarige).

Volgende hond die er komt, 100% zeker dat het een asielhond wordt - Uit Vlaanderen, dan wel uit het buitenland :D

Maar ik denk dat we met deze discussie offtopic gaan? :Y)

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 12:44

Ojajoh schreef:
AfricanLady schreef:

Maar hoe zie jij zo een keuring voor je dan, wie zegt dat iedereen te testen valt?
ik kan ook wel lallen uit een theorie boekje vandaan

denk dat je dan beter een verplichte cursus of dergelijke kan stellen,en dan nog kan het fout gaan

ik vind een cursus wel een goed idee dat verminderd de kans dat het fout gaat wel.
En een cursus gedragsherkenning vind ik ook een goed idee

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 16:14

Een cursus voor mensen die een hond uit het buitenland willen halen ? Hoe zit dat dan met de puppen kopers die een pup geboren in Nederland aanschaffen? Die hoeven geen cursus te doen omdat de hond uit Nederland komt? Logisch :?

5% van de honden in het asiel komt uit het buitenland African Lady. En ik zeg ook niet dat een hond uit het Nederlandse asiel niet lief kan zijn maar jou en mijn eisen aan een hond kunnen totaal verschillend zijn. Ik heb 3 maanden lang dagelijks gezocht naar een tweedehandsje, uit Nederland want ik wilde geen hond uit het buitenland. In die 3 maanden niks kunnen vinden en toen kwam Turqua op MP voorbij.... <3 En dat moet ik dan laten zitten omdat ik uit het asiel in Nederland wat moet halen ? Begrijp de logica nog steeds niet.

Ben nog steeds erg blij met haar, geen seconde spijt gehad en een hond die bij mij past en die hier past.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 16:19

ik vind dat elke toekomstige hond eigenaar zo cursus moet volgen dan weten ze waar ze aan beginnen

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 17:42

Ojajoh schreef:
AfricanLady schreef:

misschien moet jij je er eens andersom in verdiepen ;)

de asiels hier zitten "vol" bij 50? honden? Alle netjes hun eigen plek, warmte, goed voer, speelweides, uitlaatrondjes, netjes elke dag poep geschept

daar, 200 op 1 stuk, overal stront, buiten in de sneeuw slapen bij -20, geen persoonlijke aandacht

en wat maakt het nou uit?! Elke hond verdiend een goede baas, hier of vanuit daar

TS: ik ben geen opvang, maar wel een adoptant :D
Telt dat ook :P

duidelijk ben je geen opvang want dan weet je dat lang niet elke NL opvang voldoet aan wat jij schrijft dat elke opvang kennelijk bied. En ga er dus vanuit dat het beeld wat jij geeft van een buitelandse opvang ook niet klopt.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 20:40

dierenfan schreef:
duidelijk ben je geen opvang want dan weet je dat lang niet elke NL opvang voldoet aan wat jij schrijft dat elke opvang kennelijk bied. En ga er dus vanuit dat het beeld wat jij geeft van een buitelandse opvang ook niet klopt.

Je bedoeld :?

Inger1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-14 22:30

Okéé en nu mag ik even !!
(Haha)

Dit topic is bedoelt om opvang hondjes uit het buitenland of opvanghondjes uit NL, ook prima een plekje te bieden en omdat het heel mooi is om te zien hoe een hondje snel verandert.
Waarom geen asielhonden hier?
Heel simpel een asiel heeft een website, huis aan huis krantjes e.d. om hun honden te 'promoten'.
Een stichting heeft dit veel minder omdat al het geld nodig is de hondjes, in dit geval in Portugal, eten te kunnen geven en de verzorging te bieden te ze nodig hebben.

Daarnaast zijn de hondjes die in een tijdelijk gezin komen vaak ontzettend lief en karakter is naar mijn mening beter te beschrijven in een thuis situatie waarin ze ook daadwerkelijk terecht komen dan in een kennel situatie zoals bij het asiel.

Over de discussie hond uit buitenland of asiel openen jullie maar lekker een ander topic :p.
Wil ik best nog kijken of er iets zinnigs over te zeggen is.
Mijn mening is in elk geval dat elk lief en braaf hondje het niet verdient om ingeslapen te worden.
Daarmee wil ik niet zeggen dat probleemhonden dat wel verdienen!

Dus, on topic, wie heeft er leuke opvanghondjes thuis die op zoek zijn naar een gezin?

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 23:02

Wat een leuke <3 . Die zal vast snel een vast baasje vinden.
Ik heb ook een portugees van dezelfde stichting, was eigenlijk ook als opvanghond bedoeld maar uiteindelijk per ongeluk gebleven. :+ Pas maar op haha. Nu durf ik het niet meer zo goed maar ze hebben erg veel leuke zitten.
Tome en Tomaz (zitten nog in portugal) lijken me al heel lang geweldig maar ik heb geen ruimte en geen geld. :P

Hier in Nederland keek ik ook regelmatig trouwens maar het viel me op dat alle leuke niet gestoorde niet stafford/herder/jack ook in no time weer weg waren. Oudjes blijven vaak lang zitten, maar waar voor een nederlands asiel 1 jaar lang is, is dat voor een buitenlands asiel kort. De twee honden die ik geweldig vind zitten er bijvoorbeeld al 6/7 jaar. De broer van mijn hond zit er ook nog, ondertussen ook zo'n 5 jaar gok ik maar ik weet niet of je die nog wel gelukkig maakt met een verhuizing naar zo'n druk land. Of je moet op een boerderij wonen ofzo en heel veel geduld hebben.

Mocht ik er ooit een hondje bij doen dan gaat het er gewoon echt een worden waar ik iets mee heb, en dat kan een Nederlander zijn maar ook heel goed een Portugees/Roemeen/Griek/Spanjaard/Pool/whatever.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 23:05

Inger1993 schreef:
Okéé en nu mag ik even !!
(Haha)

Dit topic is bedoelt om opvang hondjes uit het buitenland of opvanghondjes uit NL, ook prima een plekje te bieden en omdat het heel mooi is om te zien hoe een hondje snel verandert.
Waarom geen asielhonden hier?
Heel simpel een asiel heeft een website, huis aan huis krantjes e.d. om hun honden te 'promoten'.
Een stichting heeft dit veel minder omdat al het geld nodig is de hondjes, in dit geval in Portugal, eten te kunnen geven en de verzorging te bieden te ze nodig hebben.

Daarnaast zijn de hondjes die in een tijdelijk gezin komen vaak ontzettend lief en karakter is naar mijn mening beter te beschrijven in een thuis situatie waarin ze ook daadwerkelijk terecht komen dan in een kennel situatie zoals bij het asiel.

Over de discussie hond uit buitenland of asiel openen jullie maar lekker een ander topic :p.
Wil ik best nog kijken of er iets zinnigs over te zeggen is.
Mijn mening is in elk geval dat elk lief en braaf hondje het niet verdient om ingeslapen te worden.
Daarmee wil ik niet zeggen dat probleemhonden dat wel verdienen!

Dus, on topic, wie heeft er leuke opvanghondjes thuis die op zoek zijn naar een gezin?

Je doel is mooi hoor, maar promoten mag alleen op boktmarkt ;)

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 06:44

Ojajoh schreef:
dierenfan schreef:

Je bedoeld :?

precies wat ik zeg. Dus dat niet in elk asiel hier de honden dagelijks buiten komen als misschien in een kennel van 2 bij 2. Dat ze dus al zeker niet allemaal elke dag uitgelaten worden en aandacht krijgen. Alles netjes een eigen plek is ook niet altijd zo en poep scheppen mag ik dan hopen van wel...... Ook verwarmde kennels is niet overal het geval.

In de vele jaren dat ik werkzaam ben in een asiel kan ik wel zeggen dat ik al heel, heel veel trieste dingen gezien en mee gemaakt heb en dan is het echt niet altijd dat ik bedoel dat het bij mensen thuis gebeurd is. Niet iedere dierenopvang zou ik willen werken, sterker nog, vele dierenopvangen zou ik niet kunnen werken hier in NL!!!!

Maar ook honden die in een opvang zitten waar ze wel uitgelaten worden, aandacht krijgen en warmte hebben willen dol graag naar een huis als ze dat gewend waren hoor. Dat geloof ik wel want die situatie is natuurlijk veel idealer als ze daar een goede zorg krijgen.

Oh en al die verhalen over alleen maar staffords en herders in het asiel die allen doorgedraaid zijn....men zou inmiddels wel eens beter mogen weten!!!!! Kijk voortaan eerst op www.dierenasiels.com bijv. voordat je zo iets op schrijft.
Ja, er zitten veel herders en stafford achtigen maar lang, lang!! niet allemaal zijn het van dat soort honden. En lang niet alle herder en stafford achtigen zijn (^%$$# honden ook niet als ze in het asiel zitten!

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 09:15

dierenfan schreef:
Oh en al die verhalen over alleen maar staffords en herders in het asiel die allen doorgedraaid zijn....men zou inmiddels wel eens beter mogen weten!!!!! Kijk voortaan eerst op http://www.dierenasiels.com bijv. voordat je zo iets op schrijft.
Ja, er zitten veel herders en stafford achtigen maar lang, lang!! niet allemaal zijn het van dat soort honden. En lang niet alle herder en stafford achtigen zijn (^%$$# honden ook niet als ze in het asiel zitten!

Volgens mij ben jij de enigste die over door gedraaide herders/staffords praat tot nu toe!

dierenasiels.com. Drie maanden lang meerdere keren per dag gekeken maar nee hoor.......dus voordat je iemand op zijn vingers tikt even nadenken voordat je iets tikt.

Ga mij nou eens uitleggen waarom jullie het recht menen te hebben om iemand een hond te laten nemen die hij/zij niet wilt ? Wordt de hond daar gelukkig van ? Hou toch op!!

Ik heb nooit een hond uit het buitenland gewild maar wordt stront chagerijnig van alle wereld verbeteraars die het allemaal zo goed schijnen te weten. Bij mij werkt dit dus averechts, voor de tweede hond die er gaat komen ga ik NIET meer naar asiel.com toe maar ga me gelijk richten op het buitenland. Laat de wereld verbeteraars zelf maar de asielhonden opvangen die blijven hangen in de asiels, mijn broek zakt er van af.

Ga dus lekker door met zo reageren en jaag de mensen weg bij de nederlandse asiels, dan ben je lekker goed bezig. Dit is het effect wat het op mij en ook op andere heeft.