Mijn kudde op de foto !

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Mijn kudde op de foto !

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 18:46

Hallo allemaal,,
Vandaag heb ik mijn 'kudde' garnalen op de foto gezet :D
Ik heb sinds een maand of drie garnalen, ik ben begonnen met 10 en inmiddels zijn het er 30 , en ik begon met een 15 liter bak en nu zitten ze in een 55 liter bak, dus voorlopig kunnen ze wel even vooruit.
Ik vind het wel leuk om wat foto's van ze te laten zien, zelf vind ik ze behoorlijk schattig en ik hoop dat jullie dat ook vinden :)

Oja, de foto's zijn niet allemaal zo super, het glas was namelijk behoorlijk vies, en ja het zijn garnalen, dus die zitten geen moment stil :')

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En dit is de bak waar ze in zitten ( en dit is dus echt baggerkwaliteit, maar even voor het idee .. )
Afbeelding

Odatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 18:48

Haha, originele titel! *D
Maar stiekem vind ze toch wel een beetje eng haha :P

Hikarii

Re: Mijn kudde op de foto !

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 18:50

Wat ga je met ze doen als ze zich nog meer gaan uitbereiden? Grotere bak kopen, garnalen verkopen ( Lijkt me lastig ) Of kan je deze eigenlijk ook eten?

Ziet er verder leuk uit :)

xRobin919

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 19:05

xBerber schreef:
Wat ga je met ze doen als ze zich nog meer gaan uitbereiden? Grotere bak kopen, garnalen verkopen ( Lijkt me lastig ) Of kan je deze eigenlijk ook eten?

Garnalen kun je ook gwn verkopen op marktplaats :+

Leuke foto's! Ik vind ze er bestwel schattig uitzien .. :D

evelien11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 19:07

Ik vind de foto's nog mooi gelukt! Wat leuk dat je zo'n mooie kudde bij elkaar hebt!

Hikarii

xRobin919 schreef:
xBerber schreef:

Garnalen kun je ook gwn verkopen op marktplaats :+

Leuke foto's! Ik vind ze er bestwel schattig uitzien .. :D
Klopt, maar zo bedoel ik het niet. Lijkt mij niet dat er veel mensen zijn die garnalen kopen :')

muntdrop

Wat leuk zeg :D

Garnalen vervuilen maar heel weinig, dus in 55 liter kun je er een heleboel houden :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 20:16

Bedankt voor de reacties :)
Ik denk niet dat de bak heel gauw vol is, hier kunnen er best veel in.
Ben wel van plan een grotere bak te kopen , maar dat doe ik als ik het huis uit ben, want anders worden mijn ouders een beetje gek _O-
Maar in een grote bak wil ik dan vissen gaan houden, dit blijft mijn garnalen bak want ik ben bang dat ze dan opgegeten worden door vissen, vooral de jonkies.
Als ik er echt te veel heb kan ik ze inderdaad verkopen op Marktplaats, mijn vuurgarnalen heb ik ook gewoon van een particulier dankzij Marktplaats :j
Eten ga ik overigens niet proberen, ik weet niet of ze geschikt zijn voor menselijke consumptie en daarnaast zullen ze niet echt vullen want ze zijn hoogstens 2 cm :)

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 20:46

Garnalen! OOOOOOOO <3 Ik had ze ook maar ze gingen allemaal dood -O- en bij jou worden het er alleen maar meer :wow: Hoe doe je dat?

rapunzelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 20:49

muntdrop schreef:
Wat leuk zeg :D

Garnalen vervuilen maar heel weinig, dus in 55 liter kun je er een heleboel houden :)

Daarom is die garnaal in 'Nemo' zo'n schoonmaaktype :+ Nooit geweten haha.

Ik vind ze wel schattig! Hebben ze ook allemaal namen? :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 18:55

@justkid, je moet veel tegen ze praten :j Nee, ik weet niet , misschien heb jij gewoon pech gehad, ik heb namelijk eerst vaak vissen gehad, maar die gingen allemaal keer op keer dood, maar de garnalen doen het super. Nu zijn er namelijk weer drie zwanger :)

Overigens hebben ze geen namen, want dat kan ik helaas niet onthouden :')

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 21:42

Heb je er alleen garnalen in?

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 16:22

Heb je trouwens verschillende soorten erin? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 18:46

Ik heb inderdaad alleen garnalen erin , hommelgarnalen en vuur garnalen.

_JTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 20:48

Oh wat leuk! Mijn vriend had ook 2 garnalen gekocht voor in het aquarium, hebben we na aankoop misschien twee keer gezien en we vermoeden dat ze zijn opgegeten door de alen in de bak.

BrittFelice

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 20:52

_JTM schreef:
Oh wat leuk! Mijn vriend had ook 2 garnalen gekocht voor in het aquarium, hebben we na aankoop misschien twee keer gezien en we vermoeden dat ze zijn opgegeten door de alen in de bak.

Haha nou lekker dan :+ ik was er nou nooit op gekomen om garnalen te houden, maar het ziet er leuk uit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 20:57

Daarom heb ik er dus ook geen vissen in :=
Het beste kan je garnalen overigens houden in een groep, het zijn groepsdieren, dus als je ze in een groep (min. 10 ) houd, zijn ze minder schuw en zie je ze vaker.
Overigens zijn er paar dagen weer baby garnaaltjes geworden, dus de kudde wordt steeds groter :):)
Ik ben ook heel benieuwd naar de baby's van de hommelgarnalen, dat wordt namelijk dat eerste keer dat die jongen krijgen, tot nu toe alleen vuurgarnalen baby's gehad.
Maar ik hoop dat dat over een paar weekjes gaat gebeuren, ik heb namelijk twee zwangere hommeldames gezien :D