Buitenren voor katten maken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Buitenren voor katten maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-14 08:18

Wij hebben drie katers in huis van vorig jaar Mei, vorig jaar als kittens konden ze eigenlijk altijd buiten lopen en gingen ook niet weg. Ze gaan nog steeds niet weg, alleen het dak op, en via dat dak kunnen ze richting het dak van de zusters, richting de Jan Linders en richting het dak van het rode kruis. Nu zijn het allemaal platte daken en als ze er eenmaal opzitten durven ze er niet meer af, waardoor miss lenig hier weer eens mag klimmen en hopen dat niemand met ziet. Die mensen wat me zien denken meteen dat ik zelfmoord ga plegen... -O- Min of meer wel ja want ik ren immers op daken achter katten aan, zwarte piet 2.0!

Nu zijn ze dus sinds ik Achter Pim zo'n 2 uur heb aangelopen op het dak altijd binnen, en ze lijken het eigen wel prima te vinden. Van mij mogen ze wel eens naar buiten onder toezicht, en als ik dan met het vlees rammel komen ze wel.

Nu wil ik dus voor de zomer een ren maken voor de katten zodat ze buiten kunnen zijn. Nu hebben wij flink wat plaats dus ook de ren kan vrij groot worden want ik heb geen flauw hoe groot die minimaal moet zijn of waar ik echt rekening mee moet houden en nog erger hoe ik die moet maken, kan ik kippengaas gebruiken? WAt kan ik juist niet gebruiken?

Daarbij wilde ik de ren op een raam laten uitkomen waardoor ze er zelf voor kunnen kiezen om binnen te zijn of buiten, vooral in de zomer lijkt mij dat ze binnen willen zijn voor verkoeling. Normaal staat hier in de zomer de schuifpui eigenlijk dag en nacht open zodat de hond ook naar binnen en buiten kan als hij wilt.

Maargoed lang verhaal wat op hetzelfde neerkomt, hoe bouw ik zo'n ding? :D
Bokkers laat je horen. :j

gerban

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 08:28

Kijk eens hier, misschien kan dit topic je al op weg helpen.

[BB] Kattenren