Doorrijden na aanrijden kat??!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

flavlip

Doorrijden na aanrijden kat??!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-14 00:06

Ik moet het gewoon even kwijt. Ik kan niet geloven dat er mensen zijn die doorrijden nadat ze een kat hebben aangereden! Okey, op de snelweg of op een ander punt waar je onmogelijk kan stoppen, maar dat was dus niet zo. Het was bij een kruising, bij stoplichten. Wij hebben het niet zien gebeuren, maar zagen de kat dus liggen... Helaas stonden wij in de andere baan en konden niks doen (behalve dierenambulance bellen). Je voelt het toch als je 'iets' raakt? En dan stop je toch en kijk je? Dit arme beestje leefde nog... 1 auto wist te ontwijken, een ander reed eroverheen (wat denk ik nog een geluk was, want denk niet dat ie t had overleefd, maar deze chauffeur zal ook geschrokken zijn).

Ik kan er echt niet over uit, gewoon doorrijden terwijl je een kat hebt aangereden. Ik krijg het beeld niet uit mn hoofd en moest het even kwijt...

femo

Re: Doorrijden na aanrijden kat??!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 00:09

ik snap dat dus ook niet. volgens mij is het zelfs strafbaar en ben je verplicht te kijken of je het beest eerste hulp kunt verlenen. overigens wel supergoed dat je de Dierenambulance hebt gebeld. dan worden de baasjes tenminste op de hoogte gesteld. Ik ben zelf ook altijd voor hertjes enzo op de weg, anders komen daar weer beesten op af, en word er nog meer dood gereden.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 00:09

Ik heb een baas gehad die altijd zei: "als je een kat aanrijdt kun je mooi voelen of je vering nog wel goed is afgesteld, verder zijn ze nergens goed voor." Die zou ook niet stoppen. Voor ons als dierenliefhebbers is dat niet voor te stellen, anderen zijn daar makkelijker in.

Overigens waren ze wel gék op honden.
Laatst bijgewerkt door Vjestagirl op 02-03-14 00:12, in het totaal 1 keer bewerkt

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 00:11

Walgelijk dat soort mensen.. dan heb je voor mijn gevoel gewoon geen medenleven voor ander leven dan een mensenleven.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 00:13

Oh, ik kan daar met mijn pet niet bij!!! Ik heb ooit 1 keer een kat aangereden. Weet nog precies waar en hoe de kat eruit zag. Het was in het donker en ik zag hem ineens voor mijn koplampen bevriezen. Ik kon niets doen dan remmen, maar het was te laat. Ik ben jankend gestopt en heb de kat lopen zoeken, maar kon hem niet vinden... Een paar dagen later reed ik er weer langs en zag ik een witte kat in het gras zitten met een kale kop... Dat was dus van mijn auto, maar wat was ik blij de kat te zien!!

Ik ben wel eens terug gereden voor een aangereden kraai die midden op de weg bleef zitten... Beestje meegenomen, maar hij heeft het niet gered. Helaas. Ik ben ook de gek die het verkeer op houdt omdat er een vinkje op de weg zit... := (bij een DA afgeleverd.)

Goed dat jullie de DA hebben gebeld hoor. Ik hoop dat ze hem zijn gaan halen en dat de kat snel en goed opknapt.

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 00:14

Tja ... ligt er aan of je dierenvriend bent of niet denk ik :+
Ik zou wel stoppen, maar als je niks met dieren hebt kan ik me er ook wel iets bij voorstellen (niet dat ik het daarmee eens ben).

Tevens waren wij ooit gestopt voor een konijn. Die smaakte uiteindelijk nog heel lekker in de pan haha. (Bij kerst betaal je er wel 30 euro voor).
Laatst bijgewerkt door 420BlazeIt op 02-03-14 00:16, in het totaal 1 keer bewerkt

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 00:15

In de meeste gevallen snap ik het echt niet als mensen doorrijden, maar toen ik nog bij de dierenambulance werkte belde er een keer een vrouw die een kat had aangereden.
Ze wilde wel stoppen maar had 3 jonge kinderen in de auto en zag in de spiegel het bloed al op de weg en vond dat niet verantwoord.
Ze heeft ons bij thuiskomst wel meteen gebeld.

Als je al door rijdt kan je nog wel de moeite nemen even de politie of dierenambulance in te lichten.
Ik weet ook niet zo goed waarom je dat niet zou doen.

xRebelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 00:16

Ik snap daar ook helemaal niks van! Hoe kan je zo harteloos zijn om gewoon door te rijden? Ik walg echt van dat soort mensen.

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 00:16

Ik heb (helaas) in mijn leven 2x een dier doodgereden en vond beide keren zo verschrikkelijk dat ik zelf er overstuur van was.

De eerste keer was het een kat, met mijn scooter zelfs |( , hij kwam plots onder een auto vandaan en voor ik kon reageren reed ik er vol overheen (waarna ik daarna zelf onderuit schoof door mijn manouvre om hem te ontwijken), beestje overleefde het gelukkig niet, had het vreselijk gevonden als hij nog een uur oid had moeten lijden om daarna bij de dierenarts ingeslapen te worden. Eigenaar stond erbij/ernaast (bij zijn eigen auto waar de kat onder vandaan schoot) en zag het dus ook gebeuren, ik was zo overstuur dat hij mij moest troosten ipv andersom :')
Het is inmiddels al ruim 15 jaar geleden maar zie het nog altijd voor me (was 16 toen)

Andere keer was of een vos of een kat, op de snelweg, 120 km per uur, in regenachtig weer, midden in de nacht en iemand was me aan het inhalen dus kon ook niet uitwijken, raakte hem met mijn bumper en voelde hem onder de auto doorgaan (voel je tegen de onderplaat), niet onder de wielen gekomen, maar een klap van 120 km uur overleeft zo'n beestje hoogstwaarschijnlijk niet, zag hem in mijn achteruitkijkspiegel nog tig x over de kop gaan.
Bij het eerste benzinestation gestopt en gebeld met politie (voor t nummer van de dierenambu), zelf bleek mijn radiator van mijn auto lek te zijn gegaan door de klap. Van de dierenambu niets meer teruggehoord maar ga er vanuit dat hij dood was en dat het een vos was (aangezien er rode haartjes aan de bumper zaten)

Zomaar doorrijden is voor mij geen optie nee, zit zelf te trillen achter het stuur ook al kon/kan je er niets aan doen

Blacky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 00:18

Ik snap het ook niet goed ook al ben je geen dierenvriend. Dat is toch geen excuus?
Als je een kind aan rijd dan kun je toch ook niet zegen oh diegene was zeker geen fan van kinderen..
Ik vind het ronduit belachelijk!
Hier ken ik ook wel gekken zonder gevoel en die dus voor de lol even extra hard op een dier afrijden en dan maar zien hoe het afloopt. :n

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 00:18

Ach wat naar om te moeten zien en ook zielig voor die kat. Ik snap dat soort mensen ook niet goed hoor, maar ik kan me in deze situatie wel voorstellen dat stoppen op een snelweg ook niet altijd mogelijk is. Als er andere auto's achter je rijden kan het erg gevaarlijk zijn om opeens te remmen of zelfs te stoppen op een snelweg. Grote kans dat er iemand achterop knalt.
Ik praat het niet goed hoor ;) want ik zou het zelf vreselijk vinden. Ik ken ook wel mensen die expres echt niet afremmen voor een kat. Bah.
Toen ik op kamers zat werd ook een poes voor de deur aangereden die de straat overstak om haar baasjes te begroeten die net thuis kwamen.. het gebeurde voor het oog van de eigenaren en hun kleine kinderen. Aso reed ook gewoon door. Terwijl in dit geval stoppen echt wel mogelijk was geweest...

Loveskary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 00:20

Jee dat er dat soort mensen zijn ik zou altijd stoppen.
En het beestje helpen dan maar domme opmerkingen naar me kop.
Zoals hee schaaklul je houdt het verkeer op lekker boeind.
Zucht bij ons liep een keer een pony op straat die stomme taxi bus reed zo wat die pony aan expres.
Kon hem nog op tijd bij het halster grijpen anders was die aangereden en die eikel had die pony dondersgoed gezien nu krijgt die blijvend kwade blikken van me hoor.
Wat een gestoorde mensen kun je toch hebben.
Maar begrijp ts het is nooit leuk sommige mensen intreseert bijna niks of niemand.
Toen ik net van stal kwam moest ik zien hoe 1van de stal katten expres werd aangereden en aso reed gewoon door zulke bind ik met liefde op de treinrails.
En hij zag die kat nog wel op de weg zitten. _-:( zulke zijn echt ziek hun kop.
Laatst bijgewerkt door Loveskary op 02-03-14 00:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 00:21

Ik kan er ook echt met m'n hoofd niet bij :n Ben hier 2 katten binnen een half jaar verloren aan een aanrijding en heb de ene zelfs dagen moeten zoeken voor ik haar vond.

En als we dan ook nog aan een weg zouden wonen met 1 boerderij en een hondenhok.. Maar er staan hier ook nog genoeg huizen om even te vragen of iemand de kat kent.
Als ze weg schieten kan ik me er ergens nog wat bij voorstellen, maar als ze aan de kant van de weg blijven liggen? :n

Maar goed, ik ben zo'n doos die, mits verantwoord, nog remt voor een kraai op de weg. :=

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 00:21

Bah nee, ik zou stoppen en er trouwens ook voor de rest van m'n leven door getraumatiseerd zijn... Als ik een kat aan de weg zie liggen moet ik soms spontaan huilen. Een keer lag er een rode kater vlak na onze eigen rode kater was ingeslapen. Vreselijk zoiets. Ik hoop dat de dieren er niet veel van mee krijgen. Maar doorrijden..
Zag eendjes aan de kant van de weg een een auto voor ons reed her gewoon expres op af. Gelukkig vlogen ze op tijd weg maar welke randdebiel doet zoiets nu??

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 00:26

Ach ja eendjes heb ik ook wel eens gezien. Zo triest. Er zaten er 2 op de weg en een auto reed er vol over heen. Bewust niet remmen terwijl dat makkelijk had gekund. En het meest trieste was nog dat even erna een groepje van 5 andere eenden er om heen stond te kijken naar de doodgereden eendjes. Bah, ben er echt de hele dag naar van geweest en het staat in mn geheugen gegrifd :(

Net zoals dat ik wel eens van mijn oma hoorde dat ze een moedereend over zag steken met kleintjes en dat de moeder werd doodgereden. Hoe kun je zoiets doen?

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 00:41

Ingrid_92 schreef:
Ach ja eendjes heb ik ook wel eens gezien. Zo triest. Er zaten er 2 op de weg en een auto reed er vol over heen. Bewust niet remmen terwijl dat makkelijk had gekund. En het meest trieste was nog dat even erna een groepje van 5 andere eenden er om heen stond te kijken naar de doodgereden eendjes. Bah, ben er echt de hele dag naar van geweest en het staat in mn geheugen gegrifd :(

Net zoals dat ik wel eens van mijn oma hoorde dat ze een moedereend over zag steken met kleintjes en dat de moeder werd doodgereden. Hoe kun je zoiets doen?

Heb iets soortgelijks meegemaakt en kan mij er nog steeds kwaad om maken -:(-
Er stak een familie eend over moeder en 6 pulletjes. ik zag het en stopte, er kwam een tegenligger en die heb ik nog met lichtsignalen gewaarschuwt. Deze remde niet maar gaf juist extra gas bij en reed dus over familie eend... ;(
Ik ben daarna uitgestapt om te kijken of ik nog diertjes uit hun lijden moest verlossen. Moeder eend en 3 pullen waren ongedeerd, 2 waren op slag dood en 1 tolde rondjes en had een gebroken nek. toen ik hem optilde is hij in mijn handen overleden.

Ik snap niet dat mensen zo een manier met levende wezens kunnen om gaan. Zegt heel veel over hun karakter, en dat zijn m.i. geen positieve dingen.

JlnG

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 00:45

Ik kan daar ook met mijn hoofd niet bij...

Onze kater is 14 jaar geleden voor het huis van de buren aangereden door een auto die een andere inhaalde tijdens een 'straatrace', 2 auto's die op een straat in de bebouwde kom even stoer dachten te doen. De kater heeft het gelukkig overleefd, maar jezus wat een plas bloed lag er toen in de berm :( waarschijnlijk is hij een tijdje bewusteloos geweest en heeft zich toen tot aan ons huis gesleept. Schade: afgebroken hoektand, gespleten tong en een gescheurde pees in zn schouder met als gevolg een deels verlamde en vergroeide voorpoot (die hij gelukkig wel nog op een vreemde manier gebruikt ;) )

Langs de andere kant bestaan er ook nog goede mensen. Onze andere kater is 4 jaar later vlak voor onze voordeur aangereden en heeft het helaas niet overleefd... De aanrijder zelf is doorgereden, maar een latere passant heeft hem opgeraapt en netjes op onze berm gelegd om te voorkomen dat ze hem nogmaals overreden en heeft toen bij de overburen gevraagd of zij toevallig een kat miste, en of ze evt. wisten van wie hij dan wel was. Ben nog steeds blij dat hij dat gedaan heeft en dat ik afscheid kon nemen van mijn intacte vriendje, dan dat we sanderendaags een heel ander tafereel hadden moeten zien :)

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 00:47

En ik zou dus zeker stoppen als het veilig is. :j

Ben met sneeuw en ijs langs een kanaal weleens over een waterhoen heengereden die midden op de weg zat. Was niet veilig om ineens te remmen of uit te wijken... Zover ik het kon zien in mijn spiegel was hij gelukkig wel erg plat en dus waarschijnlijk meteen dood.

En ja, ik ben zo iemand die zelfs padden en kikker op de weg even vangt en ze aan de andere kant van de weg weer neer zet. Of met mijn alarmlichten aan achter een overstekende egel of eend aan rijd zodat ze veilig kunnen oversteken :D

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 00:50

Overstekende eenden, verlaten weg en dan toch met 60 doorknallen en gewoon doorrijden en tollende eenden op de weg achterlaten. Ik heb er 2 met een schep uit hun lijden moeten verlossen.
Ik snap het ook niet.

Wat ik wel vind is dat loslopende katten gevaarlijk zijn voor het verkeer. Ik zou zelf zeer overstuur raken als ik een kat aan zou rijden, nachten niet kunnen slapen en eigenaar gooit de volgende kat grwoon weer naar buiten langs drukke wegen. Maar goed, dat is een andere discussie.

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 00:52

Jeetje wat een nare verhalen hier :(. Zelf nog nooit zoiets meegemaakt, maar als het mogelijk is zou ik toch wel zeker even stoppen. En als het niet mogelijk is de dierenambulance bellen.

Laatst zat ik in de bus en toen zat er een meerkoet op de busbaan die niet aan de kant ging, reed de busschaufeur toch wel even leuk omheen! Daar werd ik toch wel even vrolijk van :)

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 00:56

Gatver nee, heb dan ook de moed om uit te stappen en het dier van de weg te halen. Ik zou gewoon aanbellen tot ik weet van wie het dier is en anders minstens de dierenambulance bellen. Ook al gaan mijn katten niet naar buiten, mocht dit wel zo zijn en ze komen onder een auto terecht, dan zou ik de chauffeur eeuwig dankbaar zijn mij ten minste te informeren over het lot van mijn kat. Dat nog 1000x liever dan weken in angst zitten. Ongelukken gebeuren, het kan altijd gebeuren dat de kat op het laatste moment over de weg rent, zo vlak voor je auto dat je gewoon niet meer kunt remmen. Persoonlijk zou ik het de persoon dan ook helemaal niet kwalijk nemen, ik liet mijn kat immers vrij rondlopen. Kortom, nee ik zou nooit doorrijden. Ik vind het schofterig en laf gedrag als mensen doorrijden, zelfs als de situatie het toelaat om te stoppen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 00:57

Ik kan je vertellen dat je dat dus niet hoeft te voelen.
Een kat kan ook tegen de zijkant van de auto klappen en dat voel je echt niet.

Wettelijk mag je ook niet (zomaar) remmen voor kleine dieren.
Ikzelf doe het wel als het kan natuurlijk, maar heb ook wel eens wat ervoor gehad waarbij remmen niet (meer) mogelijk was.

Deaglán

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 01:02

Een waargebeurd verhaal dat in 2009 de krant haalde;

Man weigert kat dood te rijden
Schiedammer Cees Schuurmans, die een bekeuring van 75 euro kreeg omdat hij stopte voor een overstekende kat, moet binnenkort voor de kantonrechter verschijnen.
Schuurmans moet opdraven omdat hij beroep aantekende.

Op 7 januari vorig jaar stond Schuurmans met zijn auto op de Hargalaan in Schiedam voor het rode verkeerslicht. Op het moment dat het licht op groen sprong liep een kat het zebrapad op en stak over. Schuurmans gaf geen gas omdat hij anders de kat had doodgereden. Een agent die net bij de kruising stond te controleren schreef een bekeuring uit ‘wegens het negeren van een groen verkeerslicht’.

,,Ik moet betalen omdat ik weigerde die kat dood te rijden,’’ briest Schuurmans. De politie gaf destijds toe dat het een uitzonderlijk geval betreft. ,,Maar de wet zegt nou eenmaal dat alles wat je doet waarbij je het verkeer belemmert, een overtreding is,’’ aldus een woordvoerder.

Ik vind het ook te belachelijk voor woorden want doorrijden nadat je de kat dood hebt gereden mag dan blijkbaar weer niet (is strafbaar).

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 01:18

Schiet me niet neer ... het is me nog nooit gebeurt maar als het zou zijn zou ik nog niet uitstappen om de kat aan de kant te leggen.
Ik ben een grote dierenvriend maar ook in het dagelijkse leven kom ik alleen aan katten die ik len als ik er vaker kom en weet dat ze alleen maar in huis leven.

Heb vroeger eens vol met uitslag gezeten door zo een kat wat altijd buiten zat. Daarom ben ik er niet zo gek op. Je weet nooit wat dat beestje op zijn lijf heeft.

Ik zal wel altijd alles doen om het diertje te ontwijken!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 01:30

Tja, ik doe het niet meer. In de berm leggen wel maar ik ga geen dooie kat meer terug brengen naar de eigenaar. Been there... werd uitgemaakt voor moordenaar en weet ik wat nog meer. Reed gewoon de toegestane snelheid en ineens schoot de kat pal voor de auto de weg op. Ben nu wel genezen. Risico van je kat buiten laten. Zeker in het donker niet te voorkomen dat je zo'n dier raakt.

Haas etc. Gaat gewoon mee naar huis.