Sinds een paar week is onze lieve hond er niet meer
Maar na 12 jaar lang een hond gehad te hebben kriebelt het toch wel om weer een nieuwe aan te schaffen. We willen geen jonge puppy en dachten aan een hond van minstens een jaar. Maar nu kregen we een border collie aangeboden van bijna 6 maand. Kan al een paar uur (3) alleen zijn en is zindelijk en alles. We mogen hem eventueel op proef hebben. Onze situatie: We wonen op een boerderij en zo lang iemand thuis is kan hij de hele dag vrij op het erf rond lopen. Mijn vader werkt (voorlopig nog) full time, maar mijn moeder werkt onregelmatige diensten, veel nacht, en is dus vaak wel overdag thuis en maakt dan graag lange wandelingen in het bos wat direct naast de deur ligt. We hebben ook schapen dus misschien dat de basics van het schapen drijven ook wel geleerd worden. Maar hij moet dus wel af en toe een dag alleen zijn. hij wordt dan natuurlijk wel tussen de middag uit gelaten, maar mischien geen hele lange wandeling.
We hebben verder geen ervaring met border collies. Blijven ze goed op het erf? En is dit genoeg bewegen voor zo'n hond?
Graag jullie raad en tips!
Hier nog een paar maandjes en ze mag aan het schapen drijven beginnen. Mijn BC komt echt uit werklijnen, maar is in huis behoorlijk rustig. Ligt vaak KO te maffen na een dag rondsjouwen op het erf, heerlijk. En kruipt elke nacht stiekem bij mijn dochter op bed, zodra ik ook lig te slapen.