Kruising basset knijpt ogen dicht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

TheJokerr

Kruising basset knijpt ogen dicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-14 11:55

Hi bokkers,

Mijn basset kruising met cocker spaniel knijpt sinds vanochtend zijn linkeroog nog het meeste dicht.. ik heb al gekeken of er iets in zat, dit was niet het geval.. naderhand ik foto's ervan maakte trok hij ook meer zijn rechteroog weer dicht..

Mijn vraag is wat kan dit zijn en wat doe ik eraan?

dierenfan

Re: Kruising basset knijpt ogen dicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 20:15

niet zomaar gaan klieren met oog problemen dus ik zou als het niet op knapt maandag in elk geval naar de DA gaan. Kan een ontsteking zijn of een beschadiging. Echter bij het ene mag je absoluut niet dat en dat zalfje gebruiken en bij het andere werkt alleen dat en dat. Geef je een verkeerd zalfje dan werkt het niet of kan zelfs blindheid geven!

Kan ook entropion zijn (naar binnen groeiende oogleden/haren) dat kan behoorlijke beschadigingen geven aan de ogen en moet verholpen worden. Mijn hond is daar vorig jaar ook aan geopereerd. Hij heeft er nooit last van gehad maar opeens dus wel (toen al 7 jaar)

Lieverdje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 20:19

Toen een van mijn honden met zijn ogen knipperen, zagen we zo snel ook niks, maar bij de dierenarts bleek dat er een beschadiging zat wat irriteerde. Waarschijnlijk een haal van een kat gekregen. Hij heeft toen een zalfje gekregen tegen ontsteking.

TheJokerr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-14 02:02

Hij heeft er gelukkig geen last meer van. Wel blijf ik het in de gaten houden