Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
.
. Dan weet ik zeker dat ze genoeg ruimte hebben. En dan kijken voor een ras dat zich een beetje rustig houdt onderling ivm de buren. Die Cochin-kipjes heb ik inderdaad voorbij zien komen toen ik aan het lezen was! Die lijken me idd leuk! Zijn ze ook rustig onderling?
)
We gaan wel nog de hele tuin anders indelen, dus dan kan er mooi een plekje gemaakt worden voor eventuele kippen.

Onze kippen zitten in een hok van ongeveer 2.5m bij 70cm en daarnaast laten we ze met een beetje redelijk weer los in de tuin. Variërend van een uur tot een middag. Ze houden je tuin inderdaad niet netjes
maar ze blijven hier wel van de beplanting af. Ze gaan voornamelijk opzoek naar insecten. Onze kippen zijn vrij netjes waardoor er weinig poep te vinden is in de tuin.
Hou bij de huisvesting wel rekening met welke kippen je neemt. Onze kippen zijn koukleumen en hun hok is in de winter dan ook grotendeels afgezet met plexiglas tegen wind en kou.
Omaro schreef:Bedankt voor je antwoord!
Wat maakt de Poule de Bresse tot zo'n leuk ras? Die Zijdehoenders zien er inderdaad ook leuk uit! Wordt nog lastig kiezen straks, wat voor ras we zullen nemen haha
ze heet filet(je).. en ze komt gelijk als ik haar roep 
(hij heeft mij ook overtuigd van konijnen, die we nu al 4 jaar met plezier hebben) Duurt sowieso toch nog even voordat we de tuin gaan aanpakken en er dus misschien dan eventueel een plekje voor kippen gemaakt kan worden, dus wie weet als ik hem wat informatie en zo laat zien..

)