Hoe kom ik van de vlooien af?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Undefined

Hoe kom ik van de vlooien af?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-14 21:05

Onze hond heeft nu al een lange tijd vlooien. Stofzuigen, omgevingsspray en vlooienshampoo heeft geen nut, vlokill ook niet.
We hebben alleen nog frontline geprobeerd (heb m'n moeder gezegd om eens wat anders te halen maar niet geluisterd natuurlijk.... en dan moeten die drie eerst weer op)
Hij moet sowieso weer gewassen worden, hij zit helemaal onder de vlooienpoepjes. Gelukkig lijkt hij weinig jeuk te hebben.
Heeft iemand een goed stappenplan om er voor eens en voor altijd af te komen? Advies in de dierenwinkel heeft weinig geholpen. Ik weet dat het vlooienspul niet goed werkt als je vlak daarvoor gewassen hebt? We willen m namelijk ook weer goed schoon hebben :+

Avelienvd

Re: Hoe kom ik van de vlooien af?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 21:06

Serestobandjes schijnen geweldig te helpen.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 21:06

Seresto band ben ik heel blij mee.

Gea99

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 21:07

Ik begreep dat de vlooien resitent zijn tegen frontline. Daarom gebruik ik die niet meer. Weet alleen zo niet wat ik de laatste keer heb gebruikt. Is nl al weer een poos geleden.

Mijati

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 21:08

Ik heb afgelopen zomer nagenoeg alles geprobeerd om van de vlooien af te komen, sinds een paar maanden haal ik een pil bij de dierenarts (niet goedkoop), maar die werkt geweldig. Geen vlooien meer op de hond en ook niet meer in huis. Wel naast de pil ook het huis nog een keer goed gesprayed.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 21:08

Bij de dierenarts kun je tabletten halen, comfortis. Binnen een halfuur vallen ze allemaal dood van je hond af, elke maand een tablet geven. Dit 3x doen en je ziet de vlooien niet meer terug. :)

Patoucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 21:09

Heb je katten?
Dan moet je die goed behandelen.
Wij hebben toen advantix gebruikt en echt zo snel als mag weer behandeld.

yv_on

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 21:09

de vlooienartikelen werken wel alleen de eitjes die in huis aanwezig zijn komen nog open, elke vlo legt wel 500 eitjes dus ga maar na hoeveel eitjes je in huis hebt liggen, de meeste omgevingssprays maken de eitjes niet kapot Ecostyle wel alleen dat is een contact spray. dus ten alle tijde zie je nog een vlo omdat de eitjes nog gewoon open komen. Zomer en winter ontvlooien is heel belangrijk.

plovesb

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 21:10

5% van de vlooien zit op het dier 95% in huis. Een cyclus van een vlo is ongeveer 3 weken, als je 1 keer omgevingspray gebruikt doet dat niets tegen de eitjes. Zelfde mbt de hond.

Mijn advies: gebruik voor op je hond advantix, even niet dweilen, goed stofzuigen en daarna gelijk de stofzuigerzak weg gooien en omgevingspray goed bij de plintjes en op warme plekken sprayen.

Succes!

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-14 21:14

Frontline hebben we inderdaad altijd gehad, zal nu zeker wat anders proberen.
Ik weet niet welke omgevingsspray we hebben, zal straks eens kijken. Flokill zou een pil moeten zijn waardoor ze dood gaan, maar hebben we nu drie keer gegeven en hij heeft ze nog steeds. Goed stofzuigen en dingen uitwassen al geprobeerd. Ik zal maandag eens langs de dierenarts gaan! Heb gewoon geen zin om handenvol geld uit te geven aan dingen die allemaal niet werken.

Katten hebben we niet, ben ik allergisch voor :+

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 21:25

Wij hadden onze kat vol met vlooien. Comfortis van de DA gekregen, €9 per pil en je hebt er 3 nodig. Na een halfuur vielen die beesten er al af. Alle nieuwe die er continu op sprongen gingen ook binnen 2 tellen dood. Kat liet dus een heel spoor achter :+
Uiteindelijk na 3 maand alle vlooien dood en huis helemaal schoon. Eerste dag wel spul gespoten, maar was echt zinloos.

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-14 21:28

Hm goede ervaringen met die pil dus! Dan hoef je niets meer aan de omgeving te doen? En zou ik m dan kunnen wassen? Zal maandag sowieso alles nog even aan de DA vragen dan :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 21:29

Undefined schreef:
Hm goede ervaringen met die pil dus! Dan hoef je niets meer aan de omgeving te doen? En zou ik m dan kunnen wassen? Zal maandag sowieso alles nog even aan de DA vragen dan :)

Natuurlijk moet je wat aan de omgeving doen. Vlooieneitjes kunnen heel lang overleven zonder gastheer. Daar ben je niet zomaar vanaf.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 21:30

Wassen weet ik niet, weet niet zeker of dat spul in de huid gaat zitten of in het bloed. Aan de omgeving hoef je in principe dan niks te doen, tenzij je zelf wordt aangevallen. Dan kun je misschien ff een bus leeg spuiten :P

Als je de cyclus onderbreekt dan overleven die eitjes volgens mij maar 3 maand totaal?

xJustMe6

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 21:31

Hier jaren frontline gebruikt (wel voor de katten, heb geen hond), werkte altijd perfect, tot vorige zomer...
Zag de katten krabben, dus allemaal een pipet frontline gegeven, goed gestofzuigd en omgevingsspray gebruikt. Opgelost dacht ik, net als altijd, niet dus -O- . Binnen 2 dagen hadden ze weer vlooien en het werden er steeds meer.

Was er echt klaar mee en hoorde dus dat vlooien resistent zijn geworden tegen frontline. Dus hop: nog eens heel het huis gestofzuigd en gesprayd. En advantage gehaald, binnen een paar uur vielen de vlooien dood neer en heb er al in geen maanden meer gezien *\o/* .

Ik zeg dus advantage :j. Weet niet of je die ook voor honden hebt?

Minx2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 21:34

Ontworm je ook goed? Het schijnen gastheren van elkaar te zijn.

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 21:41

Ik ga dit even volgen wij zitten hier al een jaar mee helaas:-(
Van alles geprobeerd ook die van de dierenarts met dat ontworming er bij.
Maar de tabletjes heben wij nog niet gebruikt.
Mag ik vragen hoeveel die kost?
Ken ik die gelijk dinsdag meenemen bij de dierenarts moet daar toch onze kat wegbrengen( wordt gesteliceerdt)

Himawari

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 21:43

Eerst en vooral de volwassen vlooien doden, anders houdt de cyclus niet op. Best ook de plaatsen waar het besmette dier komt beperken, anders zaait 'ie als het ware overal vlooieneitjes. Bij het stofzuigen de stofzuigzak nadien goed afsluiten en er eventueel wat vlooienpoeder bijdoen. Dekens en kussens van het dier goed reinigen, zeker ook heel goed je tapijten reinigen en behandelen.
Edit: De eitjes van de vlooien glijden van de vacht en vallen zo op de grond.

De hondenlintworm gebruikt de vlo inderdaad als tussengastheer en vormt in de larve van de vlo een blaasworm met een ingestulpte wormenkop. Wanneer de hond de vlooien oplikt komt de worm in de darmen terecht en wordt daar een volwassen worm.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 21:57

trysteffy schreef:
Ik ga dit even volgen wij zitten hier al een jaar mee helaas:-(
Van alles geprobeerd ook die van de dierenarts met dat ontworming er bij.
Maar de tabletjes heben wij nog niet gebruikt.
Mag ik vragen hoeveel die kost?
Ken ik die gelijk dinsdag meenemen bij de dierenarts moet daar toch onze kat wegbrengen( wordt gesteliceerdt)

Tabletten kosten €9/10 per stuk bij mijn DA. Beschermen en doden 1 maand lang.

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 22:02

Bij mijn kat hielp frontline helemaal niks. Ik braaf zo'n pipet in de nek aanbrengen, zaten we met een vlooienplaag. Nu gebruik ik advantage dat werkt super. Je hebt ook advantage voor honden maar daar heb ik geen ervaring mee.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 22:03

Mijn katten krijgen een prik iedere zes maanden. Dat voorkomt dat de vlooien zich kunnen voortplanten. Ideaal!! Ik heb 5 katten en nooit last van vlooien in huis. Doordat ze buiten komen krijgen ze hun pipetjes nog steeds maar ik kan je vertellen dat het een wereld van verschil is sinds we iedere zes maanden die prik halen. Wellicht bestaat zoiets ook voor honden?

Geloof me we hadden steeds problemen ondanks de pipetjes. Sinds de combi prik en pipetjes....niet een vlooi meer
Laatst bijgewerkt door Willl65 op 28-02-14 22:04, in het totaal 1 keer bewerkt

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 22:04

tessa_brian schreef:
Hier jaren frontline gebruikt (wel voor de katten, heb geen hond), werkte altijd perfect, tot vorige zomer...
Zag de katten krabben, dus allemaal een pipet frontline gegeven, goed gestofzuigd en omgevingsspray gebruikt. Opgelost dacht ik, net als altijd, niet dus -O- . Binnen 2 dagen hadden ze weer vlooien en het werden er steeds meer.

Was er echt klaar mee en hoorde dus dat vlooien resistent zijn geworden tegen frontline. Dus hop: nog eens heel het huis gestofzuigd en gesprayd. En advantage gehaald, binnen een paar uur vielen de vlooien dood neer en heb er al in geen maanden meer gezien *\o/* .

Ik zeg dus advantage :j. Weet niet of je die ook voor honden hebt?

Dat hadden wij ook alleen is dat inmiddels al weer 3 jaar gelden.

xRebelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 22:09

Ik heb zeker een goede ervaring met advantix (Advantage is voor katten dacht ik?). Het werkt zeer snel. Frontline ook eens geprobeerd maar dat spul werkt voor geen meter! We hebben tabletjes, wassen en vlooienbanden wel eens geprobeerd maar dat heeft ook niet gewerkt..
Dus ik zou echt de Advantix eens proberen. Hoor ook van andere mensen dat ze er zeer goede ervaringen mee hebben.

paardje1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 22:10

de hond op een zadeldekje of op een paardeken laten liggen. klinkt raar maar alle vlooien gaan er kapot van, en de goedkoopste en de beste middel tegen vlooien.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 22:11