Hond heeft opgeblazen buik.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Amiigo

Hond heeft opgeblazen buik.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-14 21:05

:wave:

Onze hond (13 jarige Jack Russel reu) heeft last van een opgeblazen buik ter grote van kleine voetbal denk ik.
Hij vind t niet leuk als ik erin duw maar een enorm heftige reactie geeft hij niet.
Hij heeft een hartritme stoornis en krijgt daar medicijnen voor, daarnaast krijgt hij ook vochtafdrijvers.
Zijn eetlust is goed maar hij drinkt wel veel (door die vochtafdrijvers) en z'n ontlasting komt er ook gewoon uit.
Een maagkanteling kan het niet zijn omdat hij niet meer rent oid, nauwelijks iig.
Hij is een tijdje te mager geweest maar dit is opgelost door natvoer te mengen met brokjes. Hij krijgt natuurlijk niet ineens een hele hoop in 1x :)

Groetjes Anne

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 21:07

Amiigo schreef:
:wave:

Onze hond (13 jarige Jack Russel reu) heeft last van een opgeblazen buik ter grote van kleine voetbal denk ik.
Hij vind t niet leuk als ik erin duw maar een enorm heftige reactie geeft hij niet.
Hij heeft een hartritme stoornis en krijgt daar medicijnen voor, daarnaast krijgt hij ook vochtafdrijvers.
Zijn eetlust is goed maar hij drinkt wel veel (door die vochtafdrijvers) en z'n ontlasting komt er ook gewoon uit.
Een maagkanteling kan het niet zijn omdat hij niet meer rent oid, nauwelijks iig.
Hij is een tijdje te mager geweest maar dit is opgelost door natvoer te mengen met brokjes. Hij krijgt natuurlijk niet ineens een hele hoop in 1x :)

Groetjes Anne

Ik zou als een speer naar de da gaan.
Een maagkanteling kan ook best onstaan zonder dat hij rent of druk doet en als ik het zo lees ben ik er erg bang voor dat het daadwerkelijk een maagtorsi is.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 21:08

maag of darmtorsie is een groot gevaar gezien symptomen, zou toch maar rap naar da gaan

Gea99

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 21:09

Dierenarts bellen! Met zo'n buik ging ik niet zitten afwachten.

Enphalu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 21:11

Onze hond heeft dit ook een hele tijd gedaan. Maar dit kwam doordat hij zich 'opblaasde' na het eten.

Maar ik zou idd even naar de da gaan/bellen voor de zekerheid.

Muiz
Moderator Algemeen

Re: Hond heeft opgeblazen buik.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 21:16

ik zou snel naar de da gaan idd, je hebt geen idee wat er in kan zitten :/

mijn russel heeft dit een halfjaartje geleden gehad en we hebben dit afgewacht (pa is da).
hondje rende gewoon nog rond, dronk normaal en had geen pijn in zn buik.
de dag erna is mn hond 'ontblaast' buiten, en hij heeft ongeveer een aantal hopen poep van een maand neergelegd (was echt niet normaal wat daar uitkwam :0)
het was dus duidelijk dat er wat dwars heeft gezeten, en voor het zelfde geld was het vast blijven zitten!

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-14 21:19

Pff ben alleen thuis.. Hij is net buiten geweest en nu is t wel wat minder.
Hij heeft al een langere tijd van een wat opgeblazen buik (DA zei dat dat een bijverschijnsel was door die hartstoornis).
Ik wacht ff af totdat ons pap thuis is, die zal zo wel thuis komen.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 21:23

Een torsie komt veel voor in rust... zou ik echt even naar laten kijken.
Bedoel je niet een buik die er perenvormig uitziet? vaak komt dat door vochtophopingen. Meestal door tumoren.

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 21:45

Kijk eens naar zijn slijmvliezen. Zijn die bleek? Zo ja, dan meteen naar de dierenarts. Kan dan een bloeding in de buik zijn. Goed in de gaten houden.

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 21:49

Gezien het hartprobleem lijkt het mij vocht dat ophoopt. Zeker omdat je zegt dat hij dat al wat langer heeft. Zeker wel iets om een bezoekje te brengen aan de DA. Kan zijn dat de dosering vochtafdrijvers niet in orde is...

LisaaBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 23:18

Heel rap de dierenarts bellen inderdaad. Heb maandag een hondje in de praktijk gehad met precies dezelfde symptomen en die bleek vol te zitten met vocht. Die bleek hartfalen te hebben.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 07:13

ik zou idd z.s.m. naar de DA gaan. Maagkanteling gebeurd niet bij veel beweging maar juist vaker bij veel rust en daarnaast slecht hart heeft hij dus dat er nog steeds vocht ophoopt ondanks de vochtremmers dat kan ook heel goed. Dan moet dat aangepast worden. Ik zou sowieso gaan honden kunnen hun buikspieren goed strak houden als ze bedacht zijn op het feit dat je gaat voelen en daarnaast weten de meeste mensen (geen idee hoe jij daar mee bent TS) absoluut niet hoe ze moeten voelen en dus kan men beter helemaal niet voelen voordat je nog eens extra schade aan brengt in de buik...

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 07:17

Een maagkanteling bij een jack russel is toch iets zeldzaams. Een maagkanteling ontstaat vaak bij de grotere rassen, en houdt meer symptomen in dan alleen opgeblazen buik. Geeft hij over zonder dat er iets uit komt? Dat in combinatie met opgeblazen buik is heel gevaarlijk en duidt zeker op maagtorsie.

Hoe is het nu met het hondje? Als hij nu nog oke is, dan is het geen maagtorsie in ieder geval.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 07:48

goed mogelijk dat het opgeblazen buikje met zn hart te maken heeft maar het kan ook een geknapte tumor zijn, milt oid, dan loopt het buikje vol met bloed en krijgen ze een dikke buik, bekijk zn tandvlees even of dat wit is of kleur heeft, even indrukken en kijken of het terug kleurt.

ik denk wel dat je zowiezo even naar een da moet gaan, minstens even bellen ermee.

LisaaBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 16:01

Hoi, hoe is het afgelopen met het hondje?