vlooienband of druppels?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

appiesjappie

vlooienband of druppels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-14 20:29

Hoi allemaal,
Ik gebruik al jaren frontline bij mijn hond maar krijg het gevoel dat het niet echt meer goed werkt. Ze is flink aan het krabben. Nu zit ik te denken om naar iets anders over te stappen. Maar weet niet goed wat.

WillemYntJee

Re: vlooienband of druppels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 20:30

Frontline werkt inderdaad niet. Probeer eens advantage of activyl, of als je liever een band hebt de seresto band.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 20:32

Ander merkje proberen en dan gewoon de pipetjes! Geen vlooienband, werkt niet voldoende.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-14 20:55

Ok, ik zal morgen even kijken in de dieren winkel. Iemand anders nog goeie ervaringen met vlooienmiddelen

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 00:53

Hier zeer goede ervaringen met Frontline en Advantix (zomermaanden).

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 01:25

Ik heb goede ervaring met Stronghold.
Dit is teken teken, vlooien, spoel en hartworm, oormijt en luizen. Wel prijzig. Ik betaalde geloof ik 10euro per pipet voor een hond van 30kg.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 07:21

krabt ze omdat ze vlooien heeft? Als er wat anders aan de hand is helpt namelijk frontline sowieso niet ;) Hier wordt ook veel gekrabt maar zeker te weten niet door vlooien echter wel omdat ze flink gaan verharen ;)

Hier gebruik ik overigens advantix prettig middel werkt zeer goed ook tegen teken en is niet zo prijzig. Stronghold is leuk voor eens een keer te geven maar niet voor maandelijks (4x per jaar ontwormen is al erg overbodig laat staan maandelijks en daarnaast komt hartworm niet veel voor in NL en oormijt en luizen bij honden is ook zeldzaam en daarnaast is oormijt ook niet makkelijk overdraagbaar van hond op hond (wel van kat op kat maar dat is andere oormijt)

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 07:22

vlooienband zou ik nooit doen. De werking weet je nooit exact, andere dieren kunnen er in gaan hangen zelf kan je hem aan raken en het is maar afwachten of het wel goed verspreid door het hele lichaam (zeker bij grote honden en langharige honden) en vervolgens moet je hond het ook nog kunnen verdragen (geeft snel irritaties)

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 07:33

WillemYntJee schreef:
Frontline werkt inderdaad niet. Probeer eens advantage of activyl, of als je liever een band hebt de seresto band.

Grappig, want de werkzame stof is het zelfde ;)

Ts slechts 10% van het vlooien probleem zit op het dier en 90% in huis. Als je denkt dat een dier vlooien heeft zorg dat je je aan de 4 weken per pipet houd en gebruik een goede (dus geen supermarkt rommel) omgevingsspray.
Bij frontline moet een vlo eerst bijten voor deze dood gaat. Dat kan jeuken. Niet met je handen de pipet uitsmeren op het dier en elke 4 weken gebruiken als je denkt vlooien te hebben.
advantix heeft een afwerende functie dus de vlo (of ander gespuis zoals teken) komen niet op het dier dus kunnen niet bijten.

dier goed nakijken in de liezen en oksels en bij de staart.
Het kan namelijk ook een voedsel gerelateerd probleem zijn of bijvoorbeeld een vlooien allergie

Mocht je meer willen weten, pb box staat open

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 07:42

9/10 keer werkt het middel niet omdat het huis niet goed bestreden word.
Ik vind zelf advantix erg goed werken maar heb daar op mijn werk meerdere klachten over ontvangen van irritatie op de plek van toediening tot brandplekken. Mijn eigen hond had er ook een aantal dagen last van.
Certifect werkt langer als de gemiddelde pipet en ook daar ben ik erg tevreden over, echter een enkele hond die suf word van het middel.
Voor nu heb ik mijn hond op Pestigon staan. Het is eigenlijk een soort frontlinie maar in een ander en goedkoper jasje. Ben er erg tevreden over!

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 07:52

Ik heb voor mijn honden en katten seresto banden. Voorig jaar hier opeens een vlooienplaag en in 1 dag vielen de vlooien dood neer.

gina2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 07:55

Mijn hond krabt ook vanwege de losse haren. Ik gebruik eigenlijk altijd zo'n band van scalibor, maar dit is voornamelijk tegen de teken. We gaan nl regelmatig naar het bos en sinds we die gebruiken, gelukkig geen teek meer gevonden.
Voor mijn katten gebruik ik idd die pipetten van stronghold, werken ook super!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 07:55

Ik weet niet of je je hond ook wast of laat zwemmen maar hou er ook rekening mee dat je het best een week voor en na het behandelen met een pipetje niet erg nat laat worden. Het huidvet helpt om het spul te verspreiden over het lichaam.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 08:02

Nadeel van een vlooienband is dat deze om de hals van je hond zit en de meeste vlooien lekker warm in de liezen zitten.
Kan je niet eens een ander middel bij de dierenarts proberen?
Bij onze honden werkte de Frontline ook niet meer, maar een andere van de dierenarts wel. Gebruik het voor de teken, heb gelukkig nog nooit vlooien gehad bij onze honden.

Vlooienband is wel weer ideaal als je een stofzuiger hebt met een zak, doe daar een stuk in en als de eitjes uitkomen in de zak door de warmte en trillingen van de stofzuiger pak je ze daar ook aan!

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 08:17

Ik was echt tegen vlooienbanden maar toen mijn kat vorig jaar na alle behandelingen nog 50 vlooien had ben ik die banden gaan halen en in 1 dag was ze er af!

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 09:29

ivy_power89 schreef:
WillemYntJee schreef:

Grappig, want de werkzame stof is het zelfde ;)

Das inderdaad grappig want de werkzame stof van frontline is fipronil en die van advantage en de seresto is imadacloprid en is dus niet hetzelfde.

TS in ieder geval geen supermarkt of dierenwinkel middelen nemen, maar gewoon wat bij je dierenarts ophalen en strikt elke 4 weken behandelen.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-14 10:21

meggiemeg schreef:
Nadeel van een vlooienband is dat deze om de hals van je hond zit en de meeste vlooien lekker warm in de liezen zitten.
Kan je niet eens een ander middel bij de dierenarts proberen?
Bij onze honden werkte de Frontline ook niet meer, maar een andere van de dierenarts wel. Gebruik het voor de teken, heb gelukkig nog nooit vlooien gehad bij onze honden.

Vlooienband is wel weer ideaal als je een stofzuiger hebt met een zak, doe daar een stuk in en als de eitjes uitkomen in de zak door de warmte en trillingen van de stofzuiger pak je ze daar ook aan!

Goeie tip! Ga ik zeker doen!

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-14 10:28

Ik denk dat ik dan nog even frontline probeer en een band in de stofzuiger doe.... Misschien dat het dan goed komt. Ik lees over advantix niet echt goeie dingen. Honden die er epileptische aanvallen van krijgen of dood gaan

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 10:31

Bij die Seresto band staat dat ze vlovrij moeten zijn als hij om gaat is dat echt zo?

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-14 10:39

mag je zo'n band wel aanraken?

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 10:41

Wat doe/ gebruik jij buiten het ontvlooiien van je hond om? Gebruik je ook spray voor de omgeving? Heb je andere dieren? Het is namelijk 'onzin' om te zeggen dat frontline niet werkt want frontline heeft dezelfde werkzame stof als elke andere ontvlooiingsmiddel.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-14 11:07

Daarom ga ik nu ook eerst een vlooienband in de stofzuiger doen. En eens kijken wat er gebeurd.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 14:02

Niet bijzonder veel, behalve dat wat er in de stofzuiger dood kan gaan. Ik zou zeggen, haak een goede omgevingsspray en dan ben je al heeeeel wat verder.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 14:07

Fipronil zit in vele verschillende merken ontvlooing en werkt prima om vlooien te voorkomen. Zit de omgeving vol dan word het problematischer als deze niet mee behandeld word.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 14:45

Na het aanraken van de band goed je handen wassen!