Spelletje spelen tijdens het pakken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Davinia_

Spelletje spelen tijdens het pakken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-14 12:49

Wij hebben een hond van bijna 2 jaar oud. Hij kan prima loslopen, komt netjes aan als je hem roept en laat zich vaak ook gewoon weer aanlijnen.
Vaak ja, niet altijd..
Soms maakt hij er gewoon een compleet spel van, dan gaat hij netjes zitten en op het moment dat je bukt om hem aan te lijnen rent ie een rondje om je heen. Hij rent niet weg, hij rent gewoon rondjes om me heen. Zelfs als ik koekjes in m'n handen heb kan hij er nog een spel van maken.
Het vervelende is alleen dat hij dit niet altijd doet. Als ik oefen aan een lange lijn dan rent hij absoluut niet weg, dus dat heeft ook geen nut.
Hij doet het vooral op het grasveldje voor het huis, als hij zelf snel naar buiten glipt. Het enige wat dan nog werkt is rammelen met een bakje koekjes, eerder laat hij zich dan niet vangen. Maar op het moment dat we los lopen door de straat na een wandeling, rent hij vaak het grasveld op en kom ook gelijk weer aan als ik hem roep.
Hij doet het ook vooral als hij iets in zijn bek heeft, een steen of een tak bijvoorbeeld.
Wat kunnen we het beste doen? Hem negeren? Zelf weer weg lopen? Nooit meer los laten? :=