Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Dus TS, bang zijn dat ie aan je deur komt of wat dan ook zal ik niet zijn hoor!
Noa_M schreef:Ik pakte de riem over omdat ik anders in de knoop zou komen.
Mja, ik hoop dat iemand me vanavond meer kan vertellen. Ben er nog steeds behoorlijk onrustig over. Als ik bedenk hoe ik het zou vinden als Noa weg zou rennen en niet meer terug komt. Ik weet niet zo goed of een hond naar huis toe rent dan of niet. Ik hoop het!

Robin_S schreef:Als eigenaar moet je er maar voor zorgen dat de hond niet uit zijn halsband kan. Een van mijn honden heeft ook een te grote halsband, en ik wéét dat ik daar dringend iets aan moet doen, en in tussentijd besef ik dat er iets kan gebeuren als hij zich lostrekt. Maar dat is dan mijn eigen fout en niet die van iemand anders.
edit: ik bedoel dus dat je je nergens schuldig over moet voelen
Damoiseaux2 schreef:Robin_S schreef:Als eigenaar moet je er maar voor zorgen dat de hond niet uit zijn halsband kan. Een van mijn honden heeft ook een te grote halsband, en ik wéét dat ik daar dringend iets aan moet doen, en in tussentijd besef ik dat er iets kan gebeuren als hij zich lostrekt. Maar dat is dan mijn eigen fout en niet die van iemand anders.
edit: ik bedoel dus dat je je nergens schuldig over moet voelen
Je moet eens weten, hoeveel honden wij binnen krijgem op de praktijk met een te grote/losse halsband binnen komen..
Succes!
. Dat zich dus uit in de aandacht en dan bedoel ik vooral GEEN aandacht. Ze gaat gewoon de andere kant op zitten kijken.
Noa_M schreef:Dank jullie wel voor de reacties en tips!
Aan een slib ketting ga ik nu niet beginnen. Ik wil het eerst zo oplossen. Ik denk dat als ik die aandacht krijg en kan vasthouden er heel veel dingen opgelost zijn. Ze luistert namelijk echt goed, als ik die aandacht maar heb.
En stiekem een puberhond kan ik het niet meer noemen. Ik kan niet meer om het puberen heen. Dat zich dus uit in de aandacht en dan bedoel ik vooral GEEN aandacht. Ze gaat gewoon de andere kant op zitten kijken.
Ze snapt normaal wel wat de bedoeling is met omkeren. Het echt volgen lukt nog niet (dus met complete aandacht op mij), maar ze loopt wel netjes naast me. Het probleem is dat ze erg druk wordt wanneer ze andere honden of mensen ziet. Niet alleen om naar die andere hond te komen, maar druk (overprikkeld) in het algemeen. Daarom ben ik wel eens meerdere keren aan het draaien. Vaak is 1 keer omdraaien genoeg en heb ik haar meteen weer bij me. Vandaag dus niet. Ik denk dat ik idd de riem te lang had met omdraaien. Ga er vanaf nu goed op letten, dat dit dus echt niet meer gebeurd. Ook zal ik jullie tips een meenemen, dat stilstaan heb ik nog niet geprobeerd. Wel heb ik verschillende lekkers bij me, zorg ik altijd dat het gevarieerd is. Maar op het moment dat ze geprikkeld is, heeft dat ook weinig zin. Mss dat kaas ofzo wel helpt.
@ X_Sam_X : wat een lastige situatie! Ik snap ook wel dat die man bezorgd is, er komt toch ineens een hond op jouw kleine hondje af gerend. Gelukkig is Noa vooral speels en heel blij, maar dat weet hij natuurlijk niet. Voor hetzelfde geld komt er een agressieve hond op je af.
Wat zal het voor jullie spannend geweest zijn toen jullie hondje weg was. Bah, ik moet er niet aan denken! Daarom hoop ik zo dat dit hondje rechtstreeks naar huis gerend is!
Noa_M schreef:En stiekem een puberhond kan ik het niet meer noemen. Ik kan niet meer om het puberen heen. Dat zich dus uit in de aandacht en dan bedoel ik vooral GEEN aandacht. Ze gaat gewoon de andere kant op zitten kijken.
Ze snapt normaal wel wat de bedoeling is met omkeren. Het echt volgen lukt nog niet (dus met complete aandacht op mij), maar ze loopt wel netjes naast me. Het probleem is dat ze erg druk wordt wanneer ze andere honden of mensen ziet. Niet alleen om naar die andere hond te komen, maar druk (overprikkeld) in het algemeen. Daarom ben ik wel eens meerdere keren aan het draaien. Vaak is 1 keer omdraaien genoeg en heb ik haar meteen weer bij me. Vandaag dus niet. Ik denk dat ik idd de riem te lang had met omdraaien. Ga er vanaf nu goed op letten, dat dit dus echt niet meer gebeurd. Ook zal ik jullie tips een meenemen, dat stilstaan heb ik nog niet geprobeerd. Wel heb ik verschillende lekkers bij me, zorg ik altijd dat het gevarieerd is. Maar op het moment dat ze geprikkeld is, heeft dat ook weinig zin. Mss dat kaas ofzo wel helpt.
Je moet echt ogen op steeltjes hebben, ik ben continue alert op andere honden. Niet gespannen alert maar ik let gewoon heel goed op. Als jij je hond voor bent heb je veel meer kans op die aandacht. En dat het af en toe nog als een zooitje ongeregeld gaat is helemaal niet erg hoor, 7 maanden is nog jong en dan is werkelijk alles leuk om op af te stormen
maar ik kan me voorstellen dat iemand van schrik anders reageert dan normaal.
Noa_M schreef:Ik geloof ook wel dat een slibketting kan werken. Maar ik heb er zelf geen ervaring mee en denk dat als je niet weet waar je mee bezig bent je hier veel schade mee kunt aanrichten.
Ik ga wat dat betreft op het advies van de cursus af, als zij een slibketting adviseren zal ik er niet negatief tegenover staan.
@ MyWishMax: haha ja dat is een goede! Anders is het ineens wel heel erg moeilijk!
Kent jouw hond al een commando om jou aan te kijken? Want daar kan je eerst in huis mee beginnen, dan op een rustig gedeelte buiten en zo in steeds moeilijkere situaties. Met mijn puber van 10 maanden kan ik nu gewoon langs andere honden en mensen lopen, want als ik: 'kijk eens' zeg, dan betekent dat snoep en een feestje. Die andere honden of mensen zijn niet eens meer leuk. (ik heb het wel iets makkelijker, want 9 van de 10 mensen vindt hij al niet boeiend) amy_leftover schreef:Dit is een dom ongelukje, ik vraag me af of er überhaupt iemand verantwoordelijk zou zijn als er iets gebeurd. Beide honden liepen immer los.