Ik denk dat je dat niet via Bokt moet willen oplossen. Dit is typisch iets wat je zou moeten zien gebeuren om er echt iets over te kunnen zeggen. Wij zien niet wat jij uitstraalt, welke signalen de hond afgeeft (die jij misschien niet eens doorhebt), wat er op andere momenten gebeurt (want een probleem als dit staat vaak niet op zichzelf). Misschien geef jij je hond onbewust teveel ruimte om jou te claimen; misschien straal jij onzekerheid uit en corrigeer je haar onhandig; misschien heeft ze een grote persoonlijke ruimte.
Ik zou er een goede(!) hondentrainer bij zoeken. Of, als je het toch graag via een forum wil doen, zou ik even kijken op het hondenforum (niet hondenpage). Daar zitten een paar mensen met heel veel verstand van hondengedrag, en die hebben misschien goed advies of weten een betrouwbare hondentrainer in jouw buurt.
Een schoen gooien, of anderszins fysiek straffen zou ik in ieder geval beslist niet doen. Niet tenzij je goed kan timen. Het risico bestaat dat ze de straf niet associeert met haar eigen gedrag, maar met de aanwezigheid van de andere hond, en dus alleen maar heftiger gaat reageren.