Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
.
. Onze DA vond de keus verstandig omdat ze zo slecht loops werd enzo. Dus inderdaad overleggen met DA! Gini schreef:Voordat wij onze hond lieten castreren kregen we ook allerlei verhalen. De een zei dat ze heel dominant ging worden, terwijl de ander zei dat ze juist rustiger zou worden door het gebrek aan hormonen. Daarnaast verhalen over dik worden en weet ik veel wat allemaal.
Ik kan je 1 ding zeggen: onze hond is helemaal niet veranderd, geen sikkepit. Voor en na de operatie is gewoon 1 en dezelfde hond, zowel qua karakter als uiterlijk.
.
ze beklom andere honden, begon te markeren en werd onrustig van loopse teefjes in de buurt. Dit hebben we een keer of 5 moeten doen en daarna werden haar hormonen wat rustiger. Uiteindelijk is ze kerngezond 13,5 geworden ze heeft er geen enge dingen aan over gehouden.
Wilawander schreef:Heb in de jaren als assistente nog nooit meegemaakt dat een hond incontinent werd. Dat komt zeer zelden voor.
Het is zeker waar dat je in een gezonde hond snijd maar het weegt wel op tegen alle ellende van mamatumoren en baarmoederontsteking enz. Dat komt zo enorm veel voor. Onze vorige 3 teven hadden allemaal een BO. De 1 met 1.5 jaar (hadden we fokplannen mee) en ook beide teven die we op oudere leeftijd hebben gekregen. Met de bijbehorende tumoren.
Wij hebben fokplannen en nu 3 teven. Dus die worden niet geholpen maar als blijkt dat ze niet geschikt zijn voor de fok of geen nest meer krijgen worden ze meteen geholpen.
Kimmie@ ja er zijn altijd uitzonderingen en dan heb je groot gelijk. Maar normaal zou ik niet gauw voor een castratie van een reu gaan.