Buurkatten piesen de boel onder, help

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

liekensancho

Buurkatten piesen de boel onder, help

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-14 12:31

We hebben aantal weken geleden plots onze noorse boskat in moeten laten slapen.
Hij dulde geen andere katten op ons erf en dus werden de buurkatten van erf gejaagd.

Nu hij er niet meer is, komen de buurkatten gezellig alles in onze grote schuur onder piesen.....dus ook mijn kleine pakjes hooi, afdekzeilen, bureaustoel waar ik op zit met schilderen...kortom, alles piesen ze onder, als je de schuur binne komt dan komt doe vieze lucht je al tegemoet...
We hebben onze zwarte kat al 17 jaar maar, begrijpelijk, is hij gewoon oud en geniet nog eens buiten van zonnetje maar slaapt dan weer op ons bed....het is ook nooit geen vechtersbaas geweest en vindt alles beetje gezellig en geniet nog een beetje van zijn leventje <3

Een andere kat erbij wil ik niet meer, ook al hebben we de ruimte maar aan de andere kant grenst namelijk een andere buur met een supermooie tuin waar onze noorse boskat ook al eens gezellig in ging graven. Die overlast vind ikzelf niks en wil ik zeker niet voor de buren!

Wat zou ik kunnen doen om die katten uit de schuren te weren???
De buren willen wel gezellig die dieren houden maar die mogen dus niet binnen bij hun maar moeten in de paardenstal bij hun bivakkeren, dus vragen of ze ze binnen willen houden s nachts is ook weer geen optie...

Het zijn oude schuren en er missen wat raampjes mAar die worden aankomende periode dicht gemaakt. Aangezien de paarden ook in die schuren komen te staan van de winter kan ik de deuren niet hermetisch gesloten houden..en ze kunnen voa achtergangetje in de schuur in elk gedeelte komen :-(..ik zie ook weinig oplossingen verder??

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 14:10

Citaat:
dus vragen of ze ze binnen willen houden s nachts is ook weer geen optie...

Ik zou ze gewoon de keuze geven, of de katten op eigen terrein houden of de schade aan het hooi en meubilair betalen.
Ook katteneigenaren zijn aansprakelijk voor de schade die hun dier veroorzaakt.

Ceriadwen

Re: Buurkatten piesen de boel onder, help

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 14:15

schaf een terrier aan.

liekensancho

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-14 14:42

Ceriadwen schreef:
schaf een terrier aan.

*lol, ik heb een dalmatier die er graag achteraan gaat en een indrukwekkende bobtailreu... helaas slapen ze bij ons op de slaapkamer ( nou ja helaas ;-) <3 ) en probleem is dat die katten 's nachts natuurlijk alles verkennen en territorium weer afbakenen :-( -O-

liekensancho

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-14 14:44

Albert, probleem is, dat ik zelf nog een oude kat heb en er niet te 'bewijzen' valt dat deze niet alles 'ondersproeit' ( hoewel dat natuurlijk typisch kater eigen is en onze oude kat al op half jaar gecastreerd is ....)

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 14:51

op hart van nederland is geweest dat je bij dierenpark amersfoort emmertje leeuwenpoep kan krijgen,zou helpen tegen katten in de tuin :D:D:D maar even serieus,er zijn wel middelen. Onder andere is er een soort kruid,die erg stinkt en katten weert (even geen idee de naam) ook kan je bepaalde gel met crystal om en bij en in je schuurtje doen,dit zou ook het zelfde effect hebben...

leanneXXnona

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 14:55

Wij hadden een berner sennen.. die alleen onze eigen katten in de tuin wilde... kwamen er buurkatten langs...
Nam ze een sprintje en weg waren ze :')

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 14:57

Kattenval zetten in je schuur, camera ophangen om de dader te filmen en op naar de eigenaar.
Jij je kat ik vergoeding van alles wat vernield is }>

Femek2902

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 14:59

Of je plaatst zo'n irritante kattenverjager die piept? En dan zet je dat alleen 's nachts aan?

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 15:02

Koffiedrap op de grond dan blijven de katten ook weg en makkelijker aan te komen dan leeuwenpoep

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 15:03

@friesam die leeuwenpoep zou ik ook niet serieus nemen? haha

Koffiedik werkte hier nooit, liepen ze zo overheen en langs heen .

Er zijn overigens ook van die sensoren dieren die afgaan of iets als je langsloopt,ook een optie maar na 3 keer hebben ze het wel gezien gok ik... Of een hondenblaf op sensor?

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 15:05

Mijn eigen katten lopen niet waar aluminium folie ligt maar om daar nu alles mee vol te leggen...

liekensancho

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-14 15:06

ja, zo'n pieper heb ik ook aan gedacht.. en dan 's nachts mijn oudje niet naar buiten laten, hij slaapt zo nu en dan in het oude stro aan 1 kant van de schuur voor een uurtje en dat is zijn 'uitje' ;-).

Ik kreeg ook als tip om hertshoornspray te spuiten maar dat helpt ook erg 'tegen echtgenoten' dan krijg ik echtscheiding vrees ik als alles daarheen ruikt... hihi hij vindt het 's zomers al zo erg als ik op een afstand de paarden gesprayed heb *lol, dan ruik je zelf ook lichtjes naar die vliegenspray...

maar iemand ervaring daarmee?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 17:38

ik zou die leeuwenstront overwegen haha :)) heb ook gehoord dat dit serieus zou werken :')

uhm... het nadeel is dat het snachts gebeurd anders zou ik zeggen ga klaar zitten met tuinslang en jaag alle onbevoegde katten weg ;:')

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 18:10

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 18:30

Vervelend zeg. Onze kat dulde ook geen andere katten in de tuin en joeg alles weg. Ze woont nu al een paar jaar niet meer hier, maar sindsdien geen kat meer gezien (misschien durven ze nog steeds niet haha).
Is er niet iets van een spray dat smerig ruikt ofzo? Mijn moeder had eens zoiets omdat onze kat ook ineens tegen de schuur van de buren begon te plassen en dat hielp. Was toen vrij snel over ook.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 18:46

Op de loer gaan liggen met een plantenspuit of waterpistool.

liekensancho

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-14 01:23

Helaas komen de katten 's nachts op visite dus op de loer liggen zou beetje toestand zijn;-), 's ochtends schieten ze dan de schuur door of snel eruit als ze mij met de honden horen.

Dus eigenlijk op de loer gaan liggen met een emmer leeuwenstront en de waterslang hihi, krijg er wel de slappe lach van :+

Ondertussen weer pakje hooi met kattenpies vast gehad, echt heel smerig

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 06:41

Kijken of je ergens een tuinsproeier/sprinkler met bewegingsmelder kan vinden?

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 10:37

Duveltje uit een doosje en katten laten schrikken? :')