Poes weer goed laten eten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Poes weer goed laten eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 08:40

Ik zit inmiddels lichtjes met de handen in het haar, de dierenarts geeft aan dat het door de narcose kan komen én dat het nu aftasten is..

Poes had flinke oorontsteking, alleen door de honingzalf loste de enorme hoop oorsmeer in beide oortjes niet op. Poes werd heel wiebelig én at niet veel meer. We waren al twee keer bij de DA geweest met haar die week, maar we zijn direct nog een keer gegaan. Poes viel om én dat is gewoon niet goed -O- de DA maakte bij die derde afspraak meteen de afspraak met ons voor een dag later om onder narcose poes haar oren schoon te maken.

Poes heeft een scheur in het trommelvlies, veroorzaakt door een balletje in het oor. Het is een wonder dat ze nog zo lang heeft doorgelopen daarmee, want dat balletje zou er al even ingezeten hebben. Poes woont iets meer dan twee jaar bij ons en schudde al die tijd wel af en toe met haar koppie. Dat balletje heeft er dus kennelijk al ingezeten toen wij haar uit het asiel haalden. De dierenarts van het asiel heeft dus duidelijk niet goed in de oortjes gekeken.. :(:)

Poes haar eetlust is alleen drastisch veranderd na de narcose.. waar ze eerst alle soorten brok (Orijen, Acana, Almo) met smaak opat (nat en vers vertikt ze, moet ze niet. Andere twee katten thuis krijgen HAAKSbarf). Goedkope brokjes van de action gaan er mondjesmaat in.. enige wat ze nog 'eet' is saus van natvoer en ze wil graag blaasgruisbrokken. Maar die zijn ook weer niet zo geschikt voor poezen die dat niet hebben :)

Ik wil graag dat ze weer gaat eten, de DA geeft aan dat het heel goed door de narcose kan komen dat ze zo verschrikkelijk mutst nu..

Hebben jullie tips hoe we deze muts weer aan het eten gaan krijgen? Ook bij voorkeur het liefst vers, als ik zie hoe de andere twee smullen van HAAKS dan zou dat voor haar toch ook gewoon ideaal zijn -O-

Ik zit een beetje met de handjes in het haar.. ze zit nu ook apart zodat we kunnen zien hoeveel ze gegeten heeft op de dag..

blue_sky

Re: Poes weer goed laten eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 08:44

Mijn oudje van 20 heeft precies hetzelfde eetpatroon. Hij eet iets beter als ik veel verschillende merken natvoer afwissel. Twee keer hetzelfde en dan wil hij weer iets anders. Moeilijk hoor. En verse gekookte vis dat gaat er ook altijd in. Vers eet hij absoluut niet. Ik heb het al een paar keer geprobeerd (mijn hond staat ook op kvv) maar hij raakt het niet aan. Ik blijf volgen want ik houd be aanbevolen voor de gouden tip.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 08:45

Gekookte vis en gekookte kip gaan er ook niet in ze ruikt eraan en besluit dat het niks is :+ .. anders was om aan te sterken tijdelijk kip en rijst ideaal..

Poes is 8 trouwens, was ik in de OP vergeten :)

Hagar_Helga

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 08:52

Een beetje smeerworst en warm water over de brokken, hielp bij mijn oude kat. (Wel laten afkoelen natuurlijk)

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 09:14

Lastig gekookte koolvis en kipfilet heb je dus al geprobeerd... En van die Viyo kattenmelk lust ze dat wel? Krijgt ze in ieder geval wat binnen.
Je zou ook een blikje AD-voer kunnen halen bij de dierenarts. Dat is speciaal voor katten weer aan het eten te krijgen bij ziekte en na een operatie. Beetje warm water erbij en vaak willen ze dat wel eten.
Ik heb het vermoeden dat als ze eenmaal weer op gang is met eten de andere voersoorten ook wel weer naar binnen gaan.

Anders misschien even bij de DA vragen om een middel tegen misselijkheid en kijken of ze daarna beter eet/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 09:22

Nee kattenmelk moet ze ook al niet := ze is écht heel kieskeurig.. was ze al, maar met brokken echt nooit. En daarmee nu dus ook :+

Middeltje tegen de misselijkheid hebben we ook al geprobeerd.. dat hielp ook niet. Wat ik zelf ook vermoed is, nu dr oren schoon zijn, haar geur ook weer verbeterd is. Er zal wel oorsmeer in de neusholte gezeten hebben :=

Martinedd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 11:58

wanneer is ze onder narcose geweest?

Heeft ze ook pijnstilling gekregen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 12:01

Afgelopen vrijdag. Pijnstillers had ze de week ervoor, maar daar mochten we na het schoonmaken van de oren mee stoppen. Anders kreeg ze dat langer dan een week.

Ze heeft nog wel antibiotica voor haar oor. Dat was een kuur voor 16 dagen. Die moeten we nog opmaken, nog 3 dagen heb ik liggen.

Martinedd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 12:13

ik zou het toch in de richting van pijnstilling zoeken dan.
Het is normaal dat ze een enkele dag niet willen eten, maar zo lang is niet goed.

Als ze pijn heeft wil ze ook niet eten.
Scheur in het trommelvlies is niet niks ;)

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 12:19

Of door de antibiotica.
Mijn oudje heeft door een trauma vocht achter de longen gehad en kon toen moeilijk eten door benauwdheid. Maar ze eet nu nog steeds haar eigen voer niet. Ik voer van alles om haar maar te laten eten, want ze is echt een mager scharminkel geworden nu :\
Dus natvoer vd Lidl, enz alles wissel ik nu af. Ene dag is het op, andere dag niet. Dan likt ze bijv inderdaad alleen de jus er af. En soms ook de harde brokjes gegeten, andere dag weer niet.
Vis, ei (rauw of gekookt) of mijn dure voer gaan er dus niet tot amper in.

Ik ben dus allang blij dat ze het natvoer vd Lidl wel wil eten. Kijk dat eerst maar even aan.
Ik zou me dus nu niet druk maken om wat ze eet, àls ze maar eet! Daarna kun je dan weer naar voer van je eigen voorkeur gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 12:20

Eten doet ze wel, maar inderdaad erg weinig. Daarom zit ze overdag ook alleen, dan kan ik zien hoeveel ze gegeen heeft en kunnen de anderen er niet mee aan de haal gaan. :=

Ik hoop maar dat ze uiteindelijk haar normale eetlust of smaak weer terugvindt :=

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 12:24

Gevoelige oren maakt ook kauwen wel eens pijnlijk, geluid ervan kan aardig doordreunen binnen de schedel. Pijnstillers proberen lijkt mij een goede optie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 17:37

Warm water heeft wel geholpen, ze heeft met smaak brokjes zitten eten gisteren! Nog wel de goedkope actiontroep.. die rook kennelijk lekkerder nat :+