Ratjes

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Alexandra_

Ratjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-14 21:50

Hallo,
ik heb sinds net 2 nieuwe ratjes, en over het algemeen weet ik wel wat MAAR wat mogen ze wel en niet qua eten? op internet staat overal wat anders.

Help me hahah!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 22:48

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 22:49

Belangrijkste is dat ze een volwaardig rattenvoer krijgen. Bij voorkeur geen luxe mix-zooi, maar gewoon een pellet (oftewel: voer geperst in 1 saaie bruine gore zooi zodat er niks te kiezen valt, maar ze wel het belangrijke binnen krijgen) zodat ze niet het lekkere eruit kunnen snaaien.

Voor de rest mogen ze praktisch alles, mits met mate (dus: ei, pasta, rijst, groente, etc)
Chocola en snoepzooi niet, echter dat lijkt me logisch.
Een ei of een stukje pasta is ook snoep ;)

Heb je je wel ingelezen/ in kunnen lezen voor je deze ratjes kreeg?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 22:53

Oeh nee, geen pellets... Niets saaier dan dat voor een dier dat juist zo graag naar voedsel zoekt en een heel gevarieerd dieet heeft. Er bestaat ook gemengd voer waarvan ze wel alles opeten (ik ben heel tevreden over Rat Rations) en aangevuld met veel vers (vooral groente) voldoe je dan aan alle behoeftes.

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 23:18

RedPassion schreef:
Oeh nee, geen pellets... Niets saaier dan dat voor een dier dat juist zo graag naar voedsel zoekt en een heel gevarieerd dieet heeft. Er bestaat ook gemengd voer waarvan ze wel alles opeten (ik ben heel tevreden over Rat Rations) en aangevuld met veel vers (vooral groente) voldoe je dan aan alle behoeftes.

Ah vooruit ;)
Ik ben er wellicht al te lang uit haha. (Edit; telsom doet me beseffen dat ik 'wellicht' weg kan laten = al 6jr nl :oo )
Mijn idee was een volledig voer (wat verstopt voor mij ratten toch ook al echt wel interessant was), met speel/aanvulling zoals eerder aangegeven.
Maar de mijne waren destijds dan ook echt snaaibaaien :')

Alexandra_

Re: Ratjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-14 23:28

Ik heb gemengd voer gekocht bij de dierenwinkel; is zo'n plastic zakje, doorzichtig.
Ik geef ze ook groente, net hebben ze broccoli gekregen.

Nee, heb me niet kunnen inlezen voor ze hier waren, heb in het verleden wel een ratje gehad en deze is een jaar of 4 geworden, toen moest ie ingeslapen worden want hij was al zo hoogbejaard dat ie omviel, van zn trapje rolde en niet meer kon/wilde eten.