We hebben hier 2 honden; een toy yorkie van 2 jaar en een podencomix van 4 jaar. Nu mijn vader met vakantie is en ik zelf alle rondjes loop met de honden valt het me op dat met name de uk veel poept; 3/4x per dag en soms 2x per rondje, waarbij het wisselt tussen kleine keuteltjes en wat zachte drollen.
Wat research leerde mij dat veel poepen een teken is dat wat naar binnen gaat niet allemaal nuttig is en dus voor mij reden genoeg om een overstap te overwegen.
Momenteel krijgen beiden supermarktbrok en -vlees, soms afgewisseld met smuldier, vaak aangevuld met gekookte kip of restjes pasta of rijst (uiteraard wel zonder saus
). Ik lees van alles over weekmenu's en percentages maar ik snap niet hoe dat nou precies in elkaar steekt? Wat moet ik dan voeren per week? Hoe veel?
Mijn moeder is wat teerhartig dus ik vrees dat karkassen en strotten het niet helemaal gaan worden hier, arme mens krijgt een rolberoerte.
Maar zo ver ik heb begrepen valt dit onder barf, wat dan weer iets anders is dan kvv? Zo ver ik heb kunnen ontdekken variëren de kosten enorm, zoals gezegd krijgen ze momenteel gewoon supermarktspul en dus niet erg duur, de kosten voor kvv moeten niet de pan uit rijzen vergeleken daarmee. (als ze het er beduidend beter op gaan doen zijn mn ouders ook echt de beroerdste niet overigens, maar zeker in het begin is prijs toch wel relevant.. Helaas beschik ik momenteel zelf ook niet over de middelen om flink bij te leggen.)
Om een lang verhaal kort te maken; hoe doe ik dit?
Bedankt voor de tip!
)