keuze konijnen buitenhok, help

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ifever

keuze konijnen buitenhok, help

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-14 14:59

Hallo dames en heren,

Ik heb op dit moment 2 ongecastreerde rammen in aparte rennen van ong 2m2 per konijn binnen zitten. Nu staat er een verhuizing op de planning en ben ik hard opzoek naar een nieuw onderkomen voor ze!

Beide zullen nog gecastreerd worden 1 van 4 jaar en 1 van 2 jaar.

Nu ben ik dus opzoek naar een hok waar ze beide hun eigen verblijf hebben maar in de toekomst mogelijk samen kunnen zitten.
Deze had ik dacht ik gevonden in het volgende hok
http://www.grootplezier.nl/konijnenhokken/met-ren/konijnenhok-double-small-met-2-rennen-anti-knaag-239x72x121cm blijkt deze in juni pas weer leverbaar -O-

Afbeelding

Weten jullie mogelijke goede alternatieven?
Voorwaarden
hok moet in 2 hokken gedeeld kunnen worden met eigen ren
Mogelijkheid tot een gezamenlijk hok
Stevig en degelijk hang en sluitwerk
Hoofdhok moet in winter in garage kunnen
Oppervlakte ongeveer van 3m bij 1 meter hoogte 1.50meter

Nu ik boven aangegeven hok heb gezien ben ik bang dat ik tot juni moet wachten :(

Verhuizing is binnen 1 maand ze zullen niet direct buiten geplaatst worden maar met een overgang van bijkeuken naar garage naar buiten. Op deze locaties kunnen ze mogelijk op de manier gehouden worden hoe zij nu ook zitten maar dit is niet gewenst.

Bedankt voor het lezen en mogelijk hebben jullie goede alternatieven! :)

Op naar een mooie nieuwe onderkomen voor de nijnen!

Koekeroekus

Re: keuze konijnen buitenhok, help

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 15:05

Ben je zelf niet handig? Of iemand in de buurt.
Bouw zelf een hok, kun je precies maken wat jij wilt en het is vaak goedkoper dan een hok uit de winkel.

Heel simpel een houten geraamte maken en gaas ertegen aan timmeren. Hiermee kun je hekken voor de ren maken of een hok voor in de garage. Als je dan de achterkant en zijkanten dicht timmert heb je ook een mooi hok.

ifever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-14 15:15

Handig zijn we zeker maar zelf maken was nog niet onze eerste optie. Is namelijk zeker niet altijd goedkoper!

Dat is echt alles naar wens kan maken in een pre! Zelf maken is daardoor een 2de optie.
Vandaar dat ik graag eerst de markt bekijk :)
Als er geen goed vergelijkbaar alternatief is of een betere en ik kan niet wachten tot juni ga ik over op zelf ontwerpen.

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 15:45

Ik zou ook kijken of je niet zelf een ren kan maken. Ik heb geluk met mijn vader, die had nog hout over van de verbouwing en heeft daarmee een ren voor mijn konijnen gemaakt. Enige wat we moesten halen was gaas.

Je kan ook van die losse rennen kopen:
http://www.grootplezier.nl/images/produ ... -large.jpg
Koop je daar twee van, zet je wat binnenhokjes in en klaar. En als ze bij elkaar kunnen, haal je het gaas weg aan de binnenkant.

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 15:48

Laatst bijgewerkt door Nivada op 24-02-14 15:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Mila11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 15:50

Is het niet gewoon fijner om een groot hok te nemen? Zonder al die frutsels eraan maar wel gewoon een klein huisje? Dat is toch veel prettiger voor de konijnen lijkt mij...

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 16:09

Ik heb nog wel wat staan mag je zo ophalen. Als je handig bent of een kennis kan je er een super hok van maken.

Stuur maar even een PM met je mail adres stuur ik hem morgenop.

Is wel groot past niet in een auto.

ifever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-14 11:23

Bedankt voor de tips!
Ik dacht zelf niet een te klein nachthok/binnenhok ivm dat ze hun hele leven al binnen zitten en het buiten natuurlijk best koud en spannend kan zijn,dan kunnen ze zich heerlijk terug trekken.

Is alleen een ren met wat kleine nachthokjes dan voldoende? Wat voor nachthokjes moet ik mij dan voorstellen? Ze komen op tegels te zitten en in de winter op een betonnen vloer in de garage. Is het niet fijner als ze dan hoger vanaf de vloer kunnen zitten?

Hoe groot moet een ren minimaal zijn per konijn er vanuit gaan dat ze nog even apart zitten? Ik wil ze in de winter binnen kunnen zetten een lose ren is daardooor een pre.

Heb altijd alleen konijnen binnen gehad vandaar al deze vragen :)

@mila11 wat voor frutsels zie jij overbodig aan dit hok zitten? Bedoel je daarmee het formaat van de nachthokken en het deel er naast? Wat voor soort hok of opstelling zou jij aanbevelen?

@nimfee wat voor nachthokje bedoel je dan voor in de ren? Wat voor grote moet ik aandenken? Is dat niet koud in de winter laag bij de grond?

@nivada heb even gekeken bij zooplus maar nog niet echt een gevonden zal ook eens bij kippenhokken gaan kijken!

Mila11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 13:37

http://www.zooplus.nl/shop/knaagdieren_ ... kig/190350

Zoiets als dit lijkt mij veel prettiger, met een huisje erbij om te schuilen. Dan heeft het beest ook meteen meer ruimte

Onze vorige buren hadden zo een hok, maar dan 3 x zo groot, konijnen vonden het geweldig. Ze zaten liever buiten dan in hun binnenhok

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 15:44