Ik heb een vraag over omtrent het fokken met Australian Shepherds

Sinds maart 2012 zijn wij troste eigenaar van onze Aussie Broome. Broome is in januari 2012 geboren
en dat maakt hem nu 2 jaar oud.
Het lijkt ons leuk om van Broome een dekreu (geregistreerd, dus voor het stamboek) te maken, omdat hij een geweldig karakter heeft.
We vragen ons af welke stappen we precies moeten zetten. Ik weet dat Broome een HD-, ED en vanaf 1 juni 2014 een DNA-onderzoek moet ondergaan om als dekreu te kunnen worden opgenomen in het Australian Shepherd stamboek. Ook is informatie over het MDR1-gen belangrijk (moeder is lijder, vader is vrij. Broome is dus drager). Verder is Broome ook op de inventarisatiedag van ASCN geweest. Ik heb daar gehoord dat Broome geen verplichte shows hoeft te lopen, maar dat dit wel aan te raden is. Klopt deze bovenstaande informatie?
Ik hoop dat iemand ons misschien op weg zou kunnen helpen hiermee. Ik zou graag weten welke stappen we moeten zetten

Alvast bedankt!
Foto's van Broome (oktober 2013):

) en minstens 2 maal een U en een maal een ZG op een tentoonstelling met CAC/IB uitgifte. Maar bij de andere rasvereniging van ons ras zijn de eisen weer anders volgens mij. Succes in ieder geval, ik weet weinig van Aussies maar ik vind 'm een erg stoer hoofd hebben
).