Kat plast in stoel, wie weet raad?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Equisync

Kat plast in stoel, wie weet raad?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-14 16:51

We hebben hier een klein probleempje..

We hebben op het moment 3 katten, twee gecastreerd katers en een poes. De poes is sinds 2 jaar bij ons, en is komen aanlopen, haar verleden kennen we dus niet. Nu begon zij ergens vorig jaar met in de stoel van mijn vader te plassen. Wij dachten dat de bakken niet schoon genoeg waren dus daar zijn we op gaan letten, dat hielp niet. Alle mogelijke middeltjes geprobeerd, en uiteindelijk is het bijna 3 maanden goed gegaan. We dachten dat ze dus gestopt was, maar helaas gisteravond was het weer raak..

Even tussendoor: Wij hebben genoeg kattenbakken(voor ieder 1 + nog eentje extra) die goed op tijd schoongehouden worden en ze komen niet buiten.

Wij weten niet meer wat we er mee aan moeten, mijn moeder opperde misschien blaas problemen(ik was er niet maar ze schijnt van te voren flink gemauwt te hebben - iets wat ze wel vaker doet als ik niet thuis ben -) dus we gaan na het weekend sowieso met haar naar de dierenarts(ook aangezien het behoorlijk veel was wat ze had geplast), maar misschien is het wel iets heel anders. Of ze geholpen is weet ik dus niet, kun je ook niet zien bij een poes en de DA zei dat ze haar daarvoor moesten open maken, dat vond ik dan weer te gortig, omdat ze niet overdreven krols is of echt ergens last van heeft, plus ze komt niet buiten en beide heren zijn wel geholpen.
Ze gaat wel gewoon op de bak plassen en poepen, maar soms dus ook in de stoel.

Heeft iemand misschien een idee wat het kan zijn? Het is altijd dezelfde stoel..

Goof

Re: Kat plast in stoel, wie weet raad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 16:56

Mijn kat deed het ook en die bleek blaasontsteking en blaasgruis te hebben.
Even goed laten checken dus.

Susie1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 16:58

Een van onze poezen heeft ook een blaasprobleem. Zij plaste ook op meerdere plekken in huis. Ze mauwde er niet bij hoor. Ze krijgt nu speciaal voor van de da en daarmee plast ze niet meer in huis, heel soms boven het doucheputje. Dat is alleen maar handig want dan kan ik makkelijker controleren hoe haar urine eruit ziet en het zo wegspoelen. Wil je niet dat ze op de stoel gaat moet je er aluminiumfolie inleggen. Als ze erop springen vinden ze dat vaak erg vervelend! Zorg dat het niet te glad ligt.
Succes ermee.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 11:35

Kan blaasproblemen zijn idd.
Hoe is haar relatie met de andere katten?

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-14 12:39

Met de jongste speelt ze wel eens, ze word ook wel eens gepest door hem, maar dat doet ze even hard terug haha. De oudste loopt ze niet zo zeer uit de weg maar ze hebben enkel contact als het 'moet' om het zo te zeggen.
Valt me net in dat ik vergeten ben te vermelden dat ze te dik is(werken we aan), dat zou zeker ook blaasproblemen kunnen veroorzaken misschien?
Na het weekend bellen we in ieder geval de da eens voor advies.

Deaglán

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 12:50

1 van onze katten is destijds begonnen met plassen tegen/in meubels toen ze nierproblemen had dus mss kan je dat ook meteen laten controleren

calippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 15:35

Plasje opvangen en meenemen naar de dierenarts. Mogelijk een kattenbak erbij zetten.