Kat ontsteking in bek.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Kat ontsteking in bek.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-14 13:49

Gister viel me op dat mijn kat een dikke bult bij zijn kaak had. Als ik eraan zat begon ie te brommen en toen ik z'n bek open deed verging ik van de lucht...
Dus net naar de da geweest, en er zit een ontsteking. Voordeel: hij is open, dus de rommel kan eruit.
Kan zijn dat ie ergens verkeerd op heeft gebeten, of een ontsteking van de wortel.
Hij heeft een spuit pijnstilling en een spuit antibiotica gehad, en voor 10 dagen tabletjes. Als het na 10 dagen niet over is moet ie onder het mes om de ontsteking weg te snijden en mogelijk ook de kies.
Zijn er hier mensen die hier ervaring mee hebben?

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 15:49

Ja, wij. Oude kater had hetzelfde probleem. Een afgebroken hoektand, die jarenlang rustig bleef, maar ineens wortelontsteking kreeg. Bij hem is die tand operatief verwijderd. Dat is nu zo'n 2 maanden geleden. Hij had daarna geen last. Alleen hadden we eergisteren het idee dat het toch weer opspeelde, of iets anders, maar wel in die buurt. Het leek de volgende dag weer over. Even in de gaten houden dus.

Even ter aanvulling: kater is al 17,5 jaar oud. Operatie onder narcose. Was verder helemaal geen probleem. Heb hem een paar uur later gewoon opgehaald en hij was nog wat wiebelig, maar weer helemaal bij. Uiteraard een antibioticakuur gekregen. Die had hij voor de operatie ook gehad, om de ontsteking tot rust te brengen, want anders kunnen ze zo'n tand of kies niet goed trekken.