Poes minder kracht in achterpoten.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tuttebel

Poes minder kracht in achterpoten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-14 21:47

Hoi,

Ten eerste bij geen verbetering ga ik eind deze week sowieso naar de dierenarts maar ik ben benieuwd of jullie een idee hebben.

Ik heb een poes Dribbel van 1,5 jaar.
Het begon vrijdag. Ik vond haar s'ochtends een beetje sloom overkomen mevrouw was niet zo enthousiast als normaal. Haar ff helemaal bevoeld en ik mocht overal aankomen. s'Avonds toen ik thuis kwam zag ik dat ze amper tot niet gegeten had (drinken deed ze na ff dwingen wel) en al zeker 1,5 dag niet gepoept had en alleen klein plasje gedaan had. Toen op aanraden van mijn moeder een thermometer met smeerboter(bij gebrek aan iets vettigs en als ze het op zou likken zou het kunnen laxeren) ze had toen 40,4.
Ik had nog metacam liggen van der ontsteking na der sterrilisatie(begin september) haar hier wat van gegeven. Springen op de bank of stoel ging moeilijk achterpoten leek ze de kracht in te missen.

De volgende dag ging het stukken beter had toen een temperatuur van 38,6. Eten deed ze weer en zelfs een klein drolletje in de kattenbak en ze had die nacht een flinke plas gedaan,

De afgelopen dagen gaat het steeds beter. Eigenlijk weer zo goed als normaal, ze eet ook wel minder als voorheen, drinken doet ze prima, plassen ook, poepen nog steeds wel kleinere hieveelheden voor haar doen.
Ze is wel wat rustiger en minder speels maar zeker uit te dagen voor een spelletje.
Alleen het lukt haar niet om echt te springen ze krijgt zichzelf uiteindelijk op de bank stoel en bed maar het likt alsof het afzetten niet lukt, ik mag volledig overal aankomen en voel niks raars.

Ze is vorige week voor het eerst buiten geweest. Ik was toen ook steeds buiten dus zag wat ze deed en ze heeft wel geprobeerd op een muurtje te springen want daar zaten vogeltjes maar haar klachten begonnen later en ze ervaart geen pijn als ik alles voel.

Sinds vrijdag krijgt ze elke dag katlax van me zodat als ze verstopt zit het evt los komt.

Heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn?

Nogmaals bij geen verbetering gaat ze eind deze week naar de dierenarts.

Anoniem

Re: Poes minder kracht in achterpoten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 21:50

Klinkt als iets neurologisch, dan ervaar je geen pijn maar wel krachtverlies of verlamming. Werkt haar staart wel goed?

Hevonen

Re: Poes minder kracht in achterpoten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 21:53

Zou denk ik niet te lang wachten met naar de DA gaan. Die hoge koorts in het begin is raar, de ontlasting ook en het springen ook bij zo'n jong dier. Misschien heeft ze wel een of andere ontsteking die dit allemaal veroorzaakt en die progressief kan zijn.

Tuttebel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-14 21:53

Ja die zwiept vrolijk in de rondte..

Tuttebel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-14 21:54

Hevonen schreef:
Zou denk ik niet te lang wachten met naar de DA gaan. Die hoge koorts in het begin is raar, de ontlasting ook en het springen ook bij zo'n jong dier. Misschien heeft ze wel een of andere ontsteking die dit allemaal veroorzaakt en die progressief kan zijn.

Maar dan is het niet gek dat ze nu al weer zover "beter" is?

Edit: het kost haar ook geen moeite om een tijdje op haar achterbenen te staan.. Hier is ze net zo goed in als voor heen.