Remember Kovu?
Op de bovenstaande foto was hij 10 weken oud, en in het filmpje was hij 7 weken. Ondertussen wordt meneer volgende week alweer 5 maanden en hij groeit als kool. Het is een stevige, flinke Duitse Herder pup en ik denk dat hij vrij groot zal worden uiteindelijk.
Bij puppytijd horen puppystreken. Puppystreken zijn onder andere kauwen op alles.
Te beginnen bij schoenen: http://i60.tinypic.com/2rqoksy.jpg
Gevolgd door de tafel: http://i60.tinypic.com/33vj0wy.jpg
En vervolgens heeft meneer de gordijnen gesloopt:

Trots als dat 'ie ermee rond liep! Dit kleine mannetje maakt mij dagelijks aan het lachen. Hij pikt van alles, ook al weet hij dat het niet mag. Je HOORT het aan de manier waarop hij wegloopt dat hij iets heeft wat niet mag. Dan is zijn pas ineens versneld, loopt langs je terwijl hij ondertussen de andere kant op kijkt zodat je niet ziet wat hij gepakt heeft. Hij is echt zo grappig! Gewoon doen alsof wij het niet door hebben
Het mooiste was het moment dat hij de karbonade uit de koelkast had gejat en triomfantelijk onder het bed ging zitten, precies op het punt waar wij niet bij konden komen om hem af te pakken. Gelukkig is de schade beperkt gebleven en is hij eigenlijk helemaal geen sloper. De bovenstaande foto's waren gewoon niet echt onze lucky day
Ook al krijgt hij veel te pakken wat niet mag, hij sloopt het niet maar verstopt het gewoon in zijn mand. Heerlijke pup!Na de bovenstaande foto's was hij weer wat gegroeid, in een pup van ongeveer 14 weken (weet niet meer precies wanneer deze foto's gemaakt waren). Kovu werd omgetoverd tot kersthond, en oh wat vond hij die (plasticen) kerstballen lekker! (dat hebben we helaas niet op de foto gekregen)

Ook ging Kovu mee naar stal, hij loopt vrijwel altijd los en dan helpt hij graag een handje mee met de paarden voeren:

Toen Kovu 3,5 maand oud was wilde ik een mini buitenritje oefenen. We hebben een kwartiertje gereden, en ik wilde even testen hoe goed meneer zou luisteren en volgen als ik op een paard zat. Wonderbaarlijk genoeg luisterde hij super, hij volgde wanneer hij moest volgen en hij ging zitten als ik het zei. Enig verbeterpuntje is dat hij de staart van het paard leuk speelgoed vond, maar als ik mijn boze stem opzette hield hij er meteen mee op. Dit is overigens niet mijn paard, maar van een vriendin, die honden gewend is zodat er geen vervelende dingen konden gebeuren.

Door alle indrukken is meneer soms wel een beetje moe en dan tref je hem zo aan:

Maar als je 'm dan even wakker maakt krijg je meteen een vrolijke, opgewekte kop te zien

4 maanden oud, we maken korte wandelingetjes op de hei. Gemiddeld lopen we 20 minuten in het honden losloopgebied.

Lekker spelen met andere honden, waarbij je charmante plaatjes kunt schieten:

Omdat Kovu later ook een beetje de hulphond moet gaan spelen, gaat hij soms met papa erop uit. Hij volgt heel goed, alleen is het voor mijn vader soms nog moeilijk om commando's te geven omdat hij weinig kracht heeft in zijn longen (en daardoor komt zijn stem dus zwak over), maar met koekjes is alles snel opgelost
Nog steeds korte stukjes á 20 minuten:
http://i61.tinypic.com/k2d93q.jpg
Stiekem vindt mama hem ook erg leuk, en dat terwijl zij eigenlijk een klein beetje bang is voor honden:

En nu, bijna 5 maanden oud, heeft hij geleerd dat 'playing rough' ook erg leuk is. Dit is met zijn beste vriendje 'Paolo', een Rhodesian Ridgeback van 8 maanden oud.

Als afsluiter, een foto van afgelopen week op de hei:

Kovu leeft een ideaal leventje. Hij kan naar buiten (tuin) wanneer hij wil, gemiddeld gaan we 2x per dag naar de hei - 's ochtends rond 10.00 en 's avonds rond 16.30 - en lopen we tussendoor en 's avonds laat ook nog 2 a 3 keer (afhankelijk van hoe hoog de nood is
). Als ik naar stal ga dan gaat hij mee en mag hij los lopen op het terrein. Hij speelt graag met andere honden, en ook met mensen, is echt allemansvriend en het is natuurlijk ook de bedoeling dat dit zo blijft. Wel is 'ie een beetje lomp en overenthousiast, waar sommige mensen dan weer van schrikken
maar hij luistert (NOG) perfect, echter komen we binnenkort in de 'gevarenzone' oftewel puberteit, en dan denk ik wel dat er het een en ander gaat veranderen haha. Als hij helemaal volgroeid is wil ik lange wandelingen met hem maken en is het de bedoeling dat hij los meeloopt met buitenritten. Echter heeft mijn paard hier nog wel training bij nodig, want die is een beetje bang voor grote honden
Maar we doen alles rustig aan en we genieten van het leven samen! Elke ochtend als ik wakker word en hij komt me vrolijk begroeten dan ben ik weer helemaal happy
Voor mij bestond er altijd maar 1 ras en Kovu heeft alles weer bevestigd, in mijn huis zullen altijd Duitse Herders leven en ze blijven hun hele leven bij me, no matter what! 
EDIT: hoooooo ik vergeet de belangrijkste foto, Kovu en m'n vader zitten in de bak te wachten terwijl ik aan het rijden ben

strikje mag, maar hoeft dr niet persee bij!