Lekkernij training hond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

HorseTopShop

Lekkernij training hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-14 10:32

Ik ben sinds kort een training gaan volgen met twee van mijn honden. Gewoon voor het leuke. Lekker bezig zijn. Nieuwe dingen leren.
Echter heb ik met 1 van de twee een probleem. De lekkernijen boeien hem niet waardoor het trainer vrijwel onmogelijk wordt.
Het is niet dat hij vol zit, want als we thuis komen sterft hij van de honger en eet zijn brokken netjes op.

Alles wat ik als beloning probeer, pakt hij wel aan. Maar hij eet het met lange tanden. Terwijl hij zowat je handen opvreet als je het hem in een andere situatie geeft. Dus bijvoorbeeld thuis, of als we aan het wandelen zijn.

Lui is hij absoluut niet. Je wilt niet weten hoe snel, atletisch en speels hij is.

We hebben geprobeerd:
* Trainings koekjes
* Kaas
* Leverworst
* Rodi worst
* Lever
* Kip
* Hart

Allemaal tevergeefs.

Heeft iemand de gouden tip? Hoe krijg ik mijn hond enthousiast?

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 10:35

duidelijk is jouw hondje een werken en kan je hem met voer niet plezieren, wat dacht je van een speeltje? even samen met het speeltje spelen ff ravotten en klein minifeestje samen bouwen.

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 10:36

En zonder eten dan alleen belonen met stem en aandacht? Werkt dat niet?

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 10:36

Er zijn honden die niks doen voor voer. Hier heb ik er ook 1. Die eet alles zeer graag maar in de training verwijgerd hij alles. Die word beloond met een bal en daar doet hij alles voor. We trainen al onze honden op zowel lekkers als bal.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-14 10:40

speurneusc schreef:
duidelijk is jouw hondje een werken en kan je hem met voer niet plezieren, wat dacht je van een speeltje? even samen met het speeltje spelen ff ravotten en klein minifeestje samen bouwen.

Speeltjes doet hij niks mee. Balletje rent hij keihard achteraan, rent erlangs en rent door.
Bal in mijn handen boeit hem niet. Als ik ermee speel of hem enthousiast probeer te maken ook niet. Dat zit hij me schaapachtig aan te kijken :')
Daarbij mogen speeltjes niet in de training.
Laatst bijgewerkt door HorseTopShop op 15-02-14 10:42, in het totaal 1 keer bewerkt

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-14 10:41

maj0 schreef:
En zonder eten dan alleen belonen met stem en aandacht? Werkt dat niet?

Nee helaas. Ik krijg zijn aandacht niet.

De oefening zit en blijf gaat perfect hoor. Ik kan een uur weg blijven en hij zit nog :')
Maar meer komt er niet uit.

De eerste les ging trouwens super. Hij vond het spannend, maar ook erg leuk.
Maar nu helaas niks meer.

maj0

Re: Lekkernij training hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 10:43

Poeh lastig. Hoe trek je zn aandacht als je alleen met hem wandeld dan?

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-14 10:43

Ik had eigenlijk gehoopt op een gouden tip. Iets wat echt zooooo lekker is dat hij het niet kan weerstaan.

Hij lust wel snoepjes hoor. Het is een echte vuilnisbak.
Maar in de training moet hij helemaal niks.

nathalie_v

Re: Lekkernij training hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 10:45

pens snoepjes al geprobeerd? (niet die met heel veel granen, er zijn ook varianten zonder granen)
Dit heeft een sterke geur, misschien dat hij daar wel voor valt?

Heel overdreven doen, doen alsof je hem het lekkerste snoepje van de wereld geeft wil ook nog wel eens helpen.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-14 10:47

maj0 schreef:
Poeh lastig. Hoe trek je zn aandacht als je alleen met hem wandeld dan?

Niet, dat is eigenlijk de enige reden dat ik die cursus met hem doe.
Hij kan los lopen, hij komt ook terug als ik hem roep. Totdat er een andere hond in de buurt is. Dan luistert hij niet meer (Selectief doof :') )
En daarom wilde ik de cursus met hem gaan doen. Om hem in alle situaties terug te laten komen.

Hij luistert perfect. Kent allerlei commando's.
Zit, af, etc. De standaard dingen.
Maar ook bijvoorbeeld uit zichzelf wachten bij een oversteek.

Heb al eerder een topic geopend over Boris. Dit is waar we aan willen gaan werken. Maar dan moet ik hem wel enthousiast krijgen.
[BB] Probleem met hond

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-14 10:48

nathalie_v schreef:
pens snoepjes al geprobeerd? (niet die met heel veel granen, er zijn ook varianten zonder granen)
Dit heeft een sterke geur, misschien dat hij daar wel voor valt?

Heel overdreven doen, doen alsof je hem het lekkerste snoepje van de wereld geeft wil ook nog wel eens helpen.

:j Ook al geprobeerd. Die kleine, zachte kluifjes die je nog eens door midden kan breken. In alle smaken die er bestaan.

Vuile pens heb ik trouwens ook al geprobeerd. Dat stink :')

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 10:56

speeltjes mogen niet in de training? nou fijn dan, een betere en standvastiger methode heb je niet, lol kan je altijd maken heb je alleen jezelf maar voor bij, voertjes raken op, of de hond raakt verzadigd.

Als wij uren met de honden moesten zoeken in de havens was juist het spelen de motivatie om de hond weer op te peppen vandaar dat wij op zoekgebied zolang door konden blijven zoeken, terwijl bv de politie speurhonden al na vrij korte tijd gewisseld moesten worden omdat ze "op" waren.

Een hond enthousiast krijgen op een speeltje is niet zo heel moeilijk, maar het vergt wat extra aandacht training en tijd om de juiste knopjes te vinden.

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 10:57

Zo 1 zit hier ook. Alleen dan na een tijdje, is de beloning voor hem niet groot genoeg.

nu train ik met ham reepjes, en gedroogde pens en long.
hij krijgt dit ook alleen op training. En in huis niet.

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 10:58

Niet roepen en gewoon de andere kant op lopen. Op een gegeven moment gaan ze op jou letten ook met andere honden.

Wat onze gedragstherapeut altijd zegt jij bent de alfa en de honden moeten op jou letten. Jij niet op de honden.

Probeer als jij al een homd aan ziet komen je al de andere kant op gaat.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-14 11:01

speurneusc schreef:
speeltjes mogen niet in de training? nou fijn dan, een betere en standvastiger methode heb je niet, lol kan je altijd maken heb je alleen jezelf maar voor bij, voertjes raken op, of de hond raakt verzadigd.

Als wij uren met de honden moesten zoeken in de havens was juist het spelen de motivatie om de hond weer op te peppen vandaar dat wij op zoekgebied zolang door konden blijven zoeken, terwijl bv de politie speurhonden al na vrij korte tijd gewisseld moesten worden omdat ze "op" waren.

Een hond enthousiast krijgen op een speeltje is niet zo heel moeilijk, maar het vergt wat extra aandacht training en tijd om de juiste knopjes te vinden.

Nee, speeltjes mogen niet. Zou een bende worden met alle honden in de les :D
Daarbij reageert hij niet op speeltjes. Heeft hij nooit leuk gevonden.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 11:02

als jij de alfa speelt en je hond moet zich daar naar schikken zal de lol er ook gauw af zijn en krijg je hem daarna nog steeds niet enthousiast mee. Als je samen kan werken met je hond als team werkt dat veel beter, lol voor 2 *\o/*

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 11:03

Frolic al geprobeerd? Kan je ook in stukjes breken. Heeft bij ons heel goed geholpen.

Jessica_1998

Ik heb ook zo'n moeilijke hond met training,
Ik gebruik nu van die smack of hoe je het ook schrijft, wat mensen in macaroni doen. Dat vind ie heerlijk.
Em ik heb nu van die gedroogde visjes gekocht, vind ie ook heerlijk.

speurneusc

HorseTopShop schreef:
speurneusc schreef:

Nee, speeltjes mogen niet. Zou een bende worden met alle honden in de les :D
Daarbij reageert hij niet op speeltjes. Heeft hij nooit leuk gevonden.

bende is het bij mij in de les nooit geworden, maar goed niet iedere trainer is in staat een hele groep tegelijk te begeleiden en dan is is deze methode natuurlijk funest.

Qwillion

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 11:05

Hoe is je hond op t trainingsveld; rustiger dan anders of terughoudener of gewoon lekker enthousiast? Het kan ook een stukje onzekerheid zijn waar ik aan denk.

Heb je ook wel voor de training geprobeerd om je hond minder tot geen eten te geven, tijdens het trainingsuurtje zn maaltijd te voeren?

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-14 11:06

maj0 schreef:
Niet roepen en gewoon de andere kant op lopen. Op een gegeven moment gaan ze op jou letten ook met andere honden.

Wat onze gedragstherapeut altijd zegt jij bent de alfa en de honden moeten op jou letten. Jij niet op de honden.

Ja dat klopt. En dat is juist wat niet lukt. Zijn aandacht krijgen.
Ik kan weglopen wat ik wil. Boeit hem niet. Springe, spelen, gek doen. Op cursus wilt hij niks.
Thuis is er niks aan de hand.

maj0 schreef:
Probeer als jij al een homd aan ziet komen je al de andere kant op gaat.

Daar gaat het hier niet om. Ik kan niet met hem trainen. Dat is het probleem.
Een andere kant oplopen als er een hond aan komt is ook onmogelijk in het bos. Elke 50 meter lopen er mensen met honden.
Maargoed. Ik moet hem dus enthousiast zien te krijgen en dat lukt niet.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 11:07

frolicjes of frikandel of eigen brokjes misschien??

nu beloon ik nooit met voer,maar een hele blije "braaaaf",is hier genoeg,mss is dat voor jouw hond ook wel genoeg als hij iets goed gedaan heeft??

primera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 11:12

Dat probleem heb ik met mijn jongste hond ook (gehad), op de training gebruikte ze vaak rookworst hamburger of frikandel, werkte bij de mijne niet (alles en iedereen was leuker dan baasje). Ik ben gestopt met lessen na een jaar, ben thuis nog verder gaan trainen op mijn manier en erachter proberen te komen waar ik wel de aandacht mee kreeg buiten een halve seconde en dan weer niks. heb werkelijk van alles geprobeerd, stukken paard, lamshart, pens en alles was lekker maar niet de aandacht wat ik wou. Tot het moment dat een vriendin langs kwam met een zakje snoepjes wat ze over had van haar oppas hond, daar deed hij werkelijk alles voor, die kocht ze bij de euroland voor €0,49 ct en nog steeds alle aandacht als ik die snoepjes heb, de hele wereld is totaal niks meer. Dus als je het eet gericht wil maken dan moet je dingen proberen ;) soms komt het uit onverwachte hoek.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-14 11:14

speurneusc schreef:
bende is het bij mij in de les nooit geworden, maar goed niet iedere trainer is in staat een hele groep tegelijk te begeleiden en dan is is deze methode natuurlijk funest.

Sorry, maar dit slaat nergens op.
Ik vraag niet om commentaar over de trainers (meerdere ja) die je niet kent. Nog nooit hebt gezien etc.
In deze training zijn speeltjes verboden. Evenals wurgkettingen, blafbanden, etc.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-14 11:17

kimmie261 schreef:
frolicjes of frikandel of eigen brokjes misschien??

nu beloon ik nooit met voer,maar een hele blije "braaaaf",is hier genoeg,mss is dat voor jouw hond ook wel genoeg als hij iets goed gedaan heeft??

Frolic lust hij niet. Frikandel is hetzelfde als met het lever en de hart. De eerste is interessant, de rest niet meer.

Hmmmm, ik begin te denken dat het tot nu toe misschien te makkelijk voor hem is.
Het meeste kent hij al en daarom is er geen uitdaging.