Wat voeren jullie aan jullie krekels?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ann_moi

Wat voeren jullie aan jullie krekels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-14 14:56

Hoihoi,

Sinds kort heb ik een heel leuke hagedis, het precieze ras is me nog onbekend, maar hij/zij eet krekels.
Nu valt het me op dat mn krekels elkaar vermoorden. Met sla weet ik ze al langer in leven te houden, maar ik vroeg me af wat je ze nog meer kan voeren aangezien ik natuurlijk niks wil voeren wat giftig kan zijn voor de hagedis.

Zijn er mensen met handige tips, en is er toevallig een kenner die ook eens mee wil kijken wat voor ras het is?

Alvast bedankt!

Iris82

Re: Wat voeren jullie aan jullie krekels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 14:59

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 14:59

Als je een foto plaatst van je krekels kunnen we zien welke soort het is. Is het deze (huiskrekel)? Die zie je veel.

Afbeelding

Ik heb ze op een bodem van havermout en ik voer ze speciale vlokken voor krekels, kun je gewoon in de dierenwinkel kopen. Daarnaast nog groenten/fruit, brood, soms wat ei. Of krekelgel (zit ook meteen vocht in). Heb er ook altijd een sponsje gedrenkt in water bij zitten, kunnen ze van drinken zonder dat ze in het water vallen.
Als je ze slecht of weinig voer geeft heeft je hagedis er ook weinig aan. Dan zijn ze gewoon 'leeg'.

En in wat voor bak heb je ze? Die moet ook niet te klein zijn.

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-14 15:06

Het zijn inderdaad huiskrekels, ze zitten in een bakje van 20 bij 10 bij 7 met een eierdoos. Goed idee van het sponsje!
Kan je ze gewoon alle groente en fruit geven? Of moet ik uitkijken met bepaalde dingen?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 15:14

Ik geef ze eigenlijk van alles... vaak wel standaard dingen zoals schijfjes appel of wortel en niet zoiets als avocado oid maar ik weet niet of dat uit zou maken. Je moet er alleen wel mee uitkijken dat sommige dingen heel snel bederven en gaan schimmelen (zoals banaan)
Geen idee hoeveel je er hebt, maar dat is ook best een klein bakje. Als ze te weinig ruimte hebben kunnen ze elkaar ook op gaan eten.

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 15:19

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 15:22

Was dat aan mij gericht Arrabel? Dat geef ik namelijk ook, net als krekel vlokken.

purple

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 15:23

Ik gaf altijd stukjes fruit! Iedere dag of om de dag even verversen, dan gaat het niet schimmelen. En een grote bak kan ook nog wel een oplossing zijn, gewoon een curver ofzo met klim- en verstopmogelijkheden.
Wat Fiffil idd zegt, als je krekels niks eten, hebben ze ook weinig voedingsstoffen meer voor je hagedis ;)
En idd krekelvoeding!

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 15:24

Fiffill schreef:
Was dat aan mij gericht Arrabel? Dat geef ik namelijk ook, net als krekel vlokken.

Nee aan de TS ;)

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 13:42

ik zou ze wat katten of hondenbrokken geven. Zijn ze gek op en voldoet in de eiwit behoeft waardoor ze elkaar met rust laten

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 14:56

Ze hebben ook vocht nodig, anders drogen ze uit.
Ik had zelf een klein aquariumpje met daarin wat zand en toiletrolletjes en een bakje krekel gel.
Dan houden ze het heel lang uit.
Je kan ook een plastic muizen bakje nemen, daar zit vaak aan de bovenkant een klepje dat is ook handig als je wat krekels wilt pakken.
Als je 1 deksel hebt en je doet ie open dan springen ze er uit en moet je ze weer vangen ;) .