Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Nessa schreef:Mijn kater heeft ook zo'n beetje chronisch blaasgruis (voor de stand van zaken nu moet ik nog even zijn urine bekijken)
Het begon met een flinke blaasontsteking (echt rode urine). Antibiotica en pijnstillers heeft geholpen, gruis heeft ie nog steeds.
Ik voer carnibest (vers voer), hier zou je juist niet verwachten dat hij gruis zou krijgen.
Want juist door de carnibest wordt de PH lager. Zijn PH is echter vrij hoog (telkens tussen de 6,5-7. Meestal tegen de 6,5).
Ik moest uiteraard van de dierenarts speciale brokken voeren.
Ging echt totaal tegen mijn idee van voeren in. Want in brokken zitten koolhydraten, die juist weer voor gruis kunnen zorgen... Maar goed, toch maar proberen. Maar na 3 dagen at hij het echt niet meer. Dus toch maar terug op de carnibest (de variant zonder rijst!)
Ondertussen plast hij wel goed. Ik voel ook regelmatig hoe zijn blaas erbij zit.
Over de carnibest doe ik een klein scheutje appelazijn. In de carnibest zelf zit al veel vocht, dus dat scheelt. Met de appelazijn probeer ik zijn urine wat zuurder te krijgen.
Daarnaast geeft ik een speciale pasta.
http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... arm/172744
Hoe het er nu bijstaat weet ik dus nog niet. Moet hem even betrappen op plassen.
Kan ik het even opvangen.