Poes valt tegenwoordig ineens van de bank

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lizzzzz

Poes valt tegenwoordig ineens van de bank

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-14 21:41

Hoi allemaal,

Sinds kort heb ik mijn 'oude' poes van 13 jaar in huis. Sinds de laatste paar weken valt ze steeds van de bank als ze ligt te slapen. Iets wat ze voorheen nooit deed.
Is dit normaal naar mate ze ouder worden of maak ik mij veel te veel zorgen om niets?

Pauline

Re: Poes valt tegenwoordig ineens van de bank

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 01:50

Lijkt me ouderdom maar ik weet het niet. Misschien kun je het eens voorleggen aan de dierenarts? Ik bedoel, rolt ze zich om en valt dan? Of hoe gaat dat?

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 03:51

Kan je inderdaad vertellen wat er precies gebeurd?
Hier hebben we een dametje in huis, ze is klein van stuk maar gewoon heel klunzig.
Die kan overal vanaf vallen...al helemaal als ze moe is, slaapt of half wakker is :')
(poes van 4kg, formaat kitten van 8maanden, die van een ouderwetse tv met kont valt :+ )

Lizzzzz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-14 08:15

Ze ligt gewoon op de leuning. Vervolgens valt ze in slaap en het lijkt dan alsof ze iets wilt verliggen en dan kukelt ze er bijna vanaf, maar op het laatste moment grijpt ze zich vast aan aan mijn leren bank :Y)
ze ligt ook vaak bij mijn vriend, en daar valt ze bijna op dezelfde manier eraf.. maaaar hij waarschuwt haar op tijd }:0 :(:)

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 08:24

Maar slaapt ze op dat moment echt, of is ze nog wakker?
Het lijkt me dan dat ze dieper slaapt dan normaal.
Ik weet dat, dat iets is wat bij honden wel voor kan komen als ze ouder worden.(niet dat het dan meteen normaal is )
Is ze verder, als ze wakker is wel helemaal in orde?

Lizzzzz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-14 08:28

Lijkt verder niets aan de hand. Het is een echte diva dus ze kijkt heel geïrriteerd als ze zo 'gestoord' wordt. .

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 14:16

Klinkt hetzelfde als bij ons meisje.
Die heeft t ook als ze richting slapen gaat, remslaap, half slaapt etc en vaak ook als ze net even anders wil liggen op zo een slaapmodus moment.
Of het met ouderdom te maken heeft?
Wij hebben dr nu 4 jaar, inmiddels is ze 14, ze heeft dit altijd al gehad en ik noem 10-15jaar nog niet "oud".
Nu moet ik wel zeggen dat zij een kneusje is hoor, soms ook een beetje iedereen kwijt als ze wakker wordt uit een diepe slaap, dan moet je dr gerust stellen en is t weer in orde.

Ik zou me iig niet te veel zorgen maken zolang je niets vreemds merkt als ze wakker is :)
-geen vreemd evenwichtsverlies/motorische problemen enz ;)

Lizzzzz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-14 14:55

Hmm.. ze woonde voorheen bij mn moeder met dr broertje en een ander mannetje en daar was ze altijd heel nerveus en boos. Hier is ze alleen en is ze voor haar doen heel relaxed, alleen heel erg claimerig.. continue moeten aaien en op schoot willen..
maar verder lijkt ze wel 'normaal'..

Ik heb nog nooit daadwerkelijk een oude poes gehad.. mn moeder wel maar toen was ikzelf 5 of 6 ofzo.
Bedankt voor jullie reacties

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 15:02

Onze kat heeft dat ook een aantal keren gedaan (is overigens nog maar een jaar of 4). Tijdens het slapen viel ze uit haar hangmatje aan de krabpaal. Ik denk gewoon een vorm van spasmen/slaapwandelen. Dan stond ze op, schudde haar hoofd eens en keek naar me alsof ze wou vragen wat er gebeurd was :(:)

Lizzzzz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-14 22:29

Ik vind het toch wel een beetje vreemd ;-) Maarja, ze ligt of graag op schoot of helemaal alleen op de bank, maar dat gaat natuurlijk niet als wij erop zitten en ze kan niet op schoot ;-)

Gaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 23:15

Wij hebben een 18 jarige poes die dit ook regelmatig doet. Dan ligt ze op de leuning van de bank te slapen, en dan slaapt ze zo diep dat je haar zo ziet weg zakken :), steeds iets verder, totdat ze eraf valt...Op de grond schud ze wat met haar hoofd, springt weer op de leuning en slaapt weer verder :P Gebeurd dan rustig nog een keer :). Het is wel zo dat ze dit haar hele leven al doet, niks mis met haar, alleen een beetje raar :)

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 23:21

Mijn 18 nbjarige valt sinds kort geregeld uit de vensterbank....slaapt en komt te dicht bij de rand te liggen op een of andere manier.....ik wijd t aan ouderdom. Verder geheel gezond (op 1oog en ijzeren poot na )

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 23:29

hier doen ze het ook.
dan slapen ze te diep, en de spieren verslappen
ook trekken ze met de pootjes, en met de snorharen/oren.alsof ze dromen.soms slikken ze ook.
en vallen ze vanaf, waar ze ook op liggen :D

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 22:41

Hier donderen de jonge katten ook wel eens om of ergens vanaf... :) Niks met ouderdom te maken maar gewoon letterlijk met 'in slaap vallen'

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 13:09

Wij hebben een kat gehad en die heeft dit zijn hele leven gedaan. Die lag altijd op de rugleuning van de bank en dan ineens viel ze er af. Heeft idd met het in slaap vallen te maken.

De jonge kater wil hier ook nog weleens vallen tijdens het slapen. Meestal omdat hij dan ergens op het randje ligt, wakker wordt, zich uitrekt en dan over het randje kukelt. Hij is gewoon niet zo handig en een absolute kluns. De poes ligt ALTIJD in de mand te slapen, dus die valt nooit :+

Nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 13:21

Onze kat valt ook geregeld van de bank, hier is het wel degelijk ouderdom. Hij is nu 15 en kan zijn evenwicht gewoon moeilijk bewaren in zijn slaap. We horen dan een harde knal en meneer zit beduusd op de grond. Tegenwoordig slaapt hij steeds meer op de grond, kun je ook niet van afvallen haha!