Zapp Proefdier

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

AdnerB

Zapp Proefdier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-14 13:37

Beste bokkers,

Vanochtend zat ik met mijn zoontje tv te kijken.
Op nl3 was een programma van Zapp over Proefdieren.

De dieren komen dan bij kinderen 2 weken op proef omdat hun ouders het niet goed vinden of het niet zien zitten dat hun uit eindelijk voor de verzorging opdraaien.
Als de kinderen hun ouders overhalen dat ze goed voor het dier kunnen zorgen mogen ze de dieren houden.

Hier een link naar de site:
http://www.zapp.nl/programmas/1106-proefdier

Wat vind bokt hier nu van?

_Tara_

Re: Zapp Proefdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 13:40

Ik heb dit een keer gezien en toen ging 't om een hamstertje. Diertje zat in een veel te kleine kooi :n Ik vind 't niks.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 13:53

Ik heb het nu ook een paar keer gezien en in eerste instantie dacht ik, goed programma...
Kinderen krijgen de kans om echt voor een dier te zorgen enz. totdat ze vertelde dat konijnen 3 jaar worden, toen heb ik em er afgezet....

Heel goed hoor zn programma, maar zorg dan wel voor de juiste informatie

Summerfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 13:57

Vreselijk programma. Kind wil perse een huisdier, waar ouders vaak helemaal geen geld, tijd of kennis voor hebben en dan zeggen ze door zo'n programma ja, want het komt toch op tv. :roll: Ik vind het echt niet kunnen.

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-14 21:18

vanochtend ging het o.a. over een meisje dat graag konijntjes wilde want deze kunnen op het balkon en ze is allergisch voor honden/katten.

worden er 2 jonge middelmaat konijntjes afgeleverd en op het balkon in een hokje van ff meer als een meter geplaatst.
beestjes konden na 2 weken flink groeien nauwelijks meer bewegen in het hokje. Maar het meisje mocht ze houden!

en inderdaad. Ouders hebben vaak een goede reden om geen huisdier voor hun kind te willen aanschaffen.
maar ze werken wel mee aan zo'n programma wat dus best krom is.

Lotje199

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 21:18

Niet te vergeten, beide konijnen waren rammetjes, die vechten elkaar dat hok nog uit denk ik...

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 21:21

Die heb ik gemist, maar gisteren waren er twee voedsters, hangoren, middelmaat, hokje van een meter waren 1.5 jaar en ja konijnen worden 3 jaar {:)-:(

Ik had eigenlijk de neiging om er achter aan te schrijven maja of dat zin heeft

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-14 21:22

Lotje199 schreef:
Niet te vergeten, beide konijnen waren rammetjes, die vechten elkaar dat hok nog uit denk ik...

jup..
leuk he pap en mam want het zijn 2 broertjes :j

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-14 21:24

WinSel schreef:
Die heb ik gemist, maar gisteren waren er twee voedsters, hangoren, middelmaat, hokje van een meter waren 1.5 jaar en ja konijnen worden 3 jaar {:)-:(

Ik had eigenlijk de neiging om er achter aan te schrijven maja of dat zin heeft

dat was vandaag dus ook het geval, het kleine hokje dan. Over de leeftijd werd niks gezegd zover ik heb meegekregen..

zo'n programma kan heel leerzaam zijn voor kinderen en volwassenen maar kom dan wel met de waarheid en laat goed zien wat de behoeftes van een dier zijn.
dit programma is alleen gemaakt voor de kinderen want kijk eens hoe leuk het is een huisdier. Maar er word echt te weinig aandacht aan de dieren besteed :n

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 21:25

Idd, in eerste instantie dacht ik ook echt, wat een goed programma. Dier op proef om te kijken of het echt wat voor je is... Maja dit werkt zo niet.... Logisch dat dieren verkeerd gehouden worden... Jammer
Het idee was leuk