Hallo, dank jullie wel voor de antwoorden!
Onze hond eet 1000gram per dag, hij heeft namelijk veel spier en sport veel waardoor hij veel energie nodig heeft. wij voeren nu vooral Haaks Barf Dogfood Lam en dan de 1000 gram versie en die kost normaal 6,25
nathalie_v schreef:Een klant van mij heeft een hond welke hier ook last van heeft.
De oplossing bij hun is de zak een week in de vriezer leggen, hierdoor gaan de mijten dood en kan de hond veilig zijn brokken eten.
(dit zelfde gebeurt ook met zijn koekjes

)
Ik denk dat we brokken helemaal gaan afschaffen, hij heeft best een zwakke maag dus vers vlees lijkt me dan de beste oplossing om eventueel kotsen te voorkomen (dit had hij vroeger wel vaak).
Neej schreef:Carnibest kost minimaal 3,75 per kilo, en dat loopt best aan hoor, als je hond flink eet. Mijn reu stond op een gegeven moment op een kleine kilo per dag, dan tikt dat goed aan

Het kan zeker goedkoper. Naturis,
Lotgering, Smuldier bijvoorbeeld.. Het is even uitvissen wat voor jouw hond werkt en waar ie het goed op doet

Sassol schreef:Jeutje, 100 euro per 3 weken? Mijn hond weegt 26kg, kost me 25 euro per maand ongeveer. Je hond eet... 700g per dag ongeveer? Dan zou je nu een kvv van bijna 7 euro/kg geven. Haaksbarf ofzo?
Tinlo is goed, maar ook duur. Zo'n 4,50/kg gemiddeld (afhankelijk van smaak).
Je zou natuurlijk af kunnen wisselen met bijv. Lotgering of Smuldier om de kosten wat te drukken.
Maar als je hond veel eet, is het misschien nog wel het goedkoopst om zelf een KVV samen te stellen.
Dus gewoon gemalen spiervlees, orgaanvlees en botten te kopen. In goede verhouding bij elkaar gooien en je hebt je eigen KVV. Je zou er ook voor kunnen kiezen om gedeeltes niet te malen.
Ongemalen vlees geven (BARF) is het goedkoopst. (Dat doe ik dus)
Lotgering en smuldier worden vaak genoemd ik ga hier inderdaad even naar kijk! super bedankt voor de tips, hier kan ik inderdaad wat mee