Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
En toen zei ik: dat dat zo is, betekent niet dat het goed is.. Maar dat wil ze niet geloven.
Nimfee schreef:Je hok is sowieso te klein voor twee konijnen. Je moet minimaal 2 vierkante meter hebben voor twee konijnen, het liefst nog groter. Is er een mogelijkheid om de konijnen buiten te zetten?
Qua kosten valt het mee. Ik zie dat je in je openingspost over knaagblok, verwensnacks en knaagsticks. Ik zou dat niet geven, het is heel slecht voor konijnen en als ze er te veel van binnen krijgt zit je bij de dierenarts. Je kunt dat geld beter besteden aan groenten, veel gezonder en vinden konijnen vaak ook veel lekkerder.
Bij konijnen gaat het vooral om dat je voldoende geld achter de hand hebt voor eventuele dierenartskosten. Het kan zomaar gebeuren dat je konijn sore hocks krijgt, abces, parasieten, olifantstanden etc. en dat moet je kunnen betalen.
Verder kosten ze niet bijzonder veel geld, je kunt konijnen zindelijk maken waardoor je bijna geen bodembedekking nodig hebt (alleen toilet vul je dan) en konijnen hebben dagelijks hooi nodig, stro niet (tenzij het heel erg koud is, dan krijgen ze hier stro).
Je hebt het over dat konijnen gratis te vinden zijn. Dat klopt, maar weet je wel hoe het koppelen in zijn werk gaat? Wat doe je als het niet klikt? Als je nog niet ervaren bent met het koppelen van konijnen zou ik juist naar een konijnenopvang gaan, daar helpen ze je met koppelen en geven advies. Als het geen match blijkt te zijn, kun je het met een ander konijn proberen. Vaak zijn voedsters niet zo duur, ongeveer 25 euro.
http://ikwileenkonijn.webklik.nl