Perro hondenbrokken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bellex

Perro hondenbrokken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-14 14:40

Hoi! Ik ben benieuwd wie er hier ervaring heeft met Perro hondenvoer en wat jullie mening hierover is? Ik ben tot nu toe veel positieve verhalen tegengekomen maar daarin gaat het ook over dingen als samenstelling en daar heb ik echt geen verstand van hihi. Dus wie o wie heeft ervaring (en mocht je dingen uitleggen graag in lekentaal :P )

dierenfan

Re: Perro hondenbrokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 19:59

kan er vrij weinig over vinden helaas.
http://www.perro-perro.nl/product/perro ... r-krokant/

daar krijg ik nog de meeste info op maar krijg nergens procenten te zien en als men begint met ingredienten graan, mais, enz. tja dat vind ik minder hoewel dit bij 90% van de brokken zo is.

Voordeel is weer dat het geperst is doordat het geperst is zou ik er voorkeur voor hebben buitenom vele andere brokken. Prijs technisch is het natuurlijk zeer aantrekkelijk.

Zelf zou ik het durven kopen echter moet daarbij wel zeggen dat mijn honden soms weken geen brok eten dus ik hoef aan brok ook geen grote eisen te stellen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 20:57

Wat ik zo snel lees lijkt het percentage vlees erg klein te zijn. En de opmerking er zijn antioxidanten toegevoegd dus mag het niet biologisch heten, die verbaasd me eigenlijk wel.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 21:03

karuna schreef:
Wat ik zo snel lees lijkt het percentage vlees erg klein te zijn. En de opmerking er zijn antioxidanten toegevoegd dus mag het niet biologisch heten, die verbaasd me eigenlijk wel.

kan ook betekenen dat deze eerlijk zijn. Tegenwoordig kan daar best wat vragen over gesteld worden en het kan maar duidelijk zijn. Bedoel maar RC is ook verre van biologisch maar die noemen het hele woord niet eens ;)

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 21:06

Ik ben eerlijk gezegd geen fan als ik de samenstelling leest,het is met bieten pulp en maismeel meer paardenvoer als honden voer.Wat er aan vleessmaak in zit zijn toegevoegde vetten.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 22:52

Ik zou je dan eerder Lukullus aanraden. Ook geperste brok voor een goede prijs. Of lupo sensitiv.

Deze brok zou bij mij het huis niet in komen.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 07:20

Sassol schreef:
Ik zou je dan eerder Lukullus aanraden. Ook geperste brok voor een goede prijs. Of lupo sensitiv.

Deze brok zou bij mij het huis niet in komen.

lukullus hier ook een keer gehad en mijn honden vonden het heerlijk!! Cavom overigens ook maar ook daar zit best wel wat graan in en daarnaast als je hond snel dik wordt moet je geen cavom gaan voeren (geen idee of dat het geval is)

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-14 10:34

Lukullus, ik zal het eens opzoeken dank je wel!
Dingen als Pedigree zijn dus als ik het begrijp ook niet goed?
Thanx!

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 13:10

Pedigree is rotzooi inderdaad.

Lukullus, Taste of the Wild, Acana, Orijen, Canagan, Dog lovers gold, Purizon. Dat zijn echt goede merken. Maar er zijn er nog wel meer, roep nog maar een merk als je iets interessants ziet, dan is even checken geen probleem.

Perro heeft vrij weinig gegevens inderdaad, en wat er staat is niet heel positief. Eerst 2 granen, daarna vet, dan vlees, dan weer vet en dan een vulmiddel (bietenpulp).

Kijk qua prijs niet alleen naar de €/kg maar ook naar hoeveel gram brokken de hond moet per dag. Dan krijg je namelijk de €/dag en dat is veel interessanter uiteindelijk.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-14 16:16

Thanx Mizora!

Op bijv zooplus kan ik echt niet ontdekken of er uberhaubt als 1e vlees in zit ;-) Mag ik daarom nog 3 merknamen vragen?
Bosch, Eukanuba (leek me minder maar twijfelde) en Happy Dog. Ik dacht dat Bosch best goed was maar daar zal ik dan wel naastzitten hihi.
Taste of the Wild of Lukullus kon ik geen passende pupvariant vinden (Shih Tzu) en Orijen las ik op een site weer dat het minder was voor pups. Niet perse slecht maar wel minder

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 16:31

Taste of wild en lukkulus hebben wel voer dat geschikt is voor pups. Eventueel vul je dat aan met natvoer voor pups desnoods. Alleen lukkulus heeft heel grote brokken. Dat zal erg lastig eten worden voor een kleine pup. acana of orijen zijn ook geschikt voor pups. Eukanuba tsja toch redelijk commercieel met niet als eerste ingredient vlees.
Edit bosch ken ik niet als voer met voeren maar is zeker niet slecht, alleen geen geschikt voer voor de gekken hier ivm vleessoort.

Ras van de hond maakt eigenlijk niets uit voor het voer. Alleen bij heel grote rassen moet je wat uitkijken voor te snel groeien.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-14 17:19

Ik snap je edit zin niet helemaal Karuna :o sorry! Als ik hier zo lees: http://www.zooplus.nl/shop/honden/puppy ... uppy/26287
is het eerst genoemde ingrediënt nl min 20% vlees? Of is dat nog te weinig?

Pff dit is best lastig! Ik heb een kat op wiskas en mijn ouders hun hond(13.5 jaar) zit op frollic en heb daar nooit iets aan gemerkt, dus er zit meer achter dan ik dacht

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 19:03

Bosch is geen probleem. Alleen de vleessoort die erin zit valt onze kleine rat niet goed.

Eukanuba bevat op zich als eerste bestanddeel vlees (37%) maar daarna volgen mais tarwe en zit er ook nog rijst in. Dan is het % vlees minder als het % niet vlees. Dat bedoelde ik eigenlijk.

De hond van mijn ouders is destijds 15,5 geworden op vooral kliekjes van ons en de buurt (waar ze wat kon halen deed ze het ook) en bonzo diner en af en toe een kluif meen ik. Veel meer was er ook niet aan voer. Wel kon ze vreselijke winden laten, had flinke tandsteen en een vettige naar hond ruikende vacht.

En veel honden zullen er geen probleem mee krijgen. Hooguit tandsteen of tanduitval, uit de bek stinken, veel poepen of gassen of verliezen meer haar dan nodig en er oud mee worden. Als je alleen de pech hebt een hond te hebben die gevoelig voor is bv veel zout, of meer vulstof dan vlees of sommige vlees niet kunnen verdragen wordt je er vanzelf kritischer op. Onze oude man had met 16 geen tandsteen en al zijn tanden en kiezen nog. Waren we niet jaren geleden echt kritisch geworden op zijn voer had hij die leeftijd niet gehaald. Dat is ook bevestigd door onze dierenarts trouwens, dan was hij veel eerder uitgevallen met een ernstige darmontsteking.

En geen van onze honden ruiken overdreven naar hond en poepen vrij bescheiden.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 23:05

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 08:22

Bosch: Het natriumgehalte is voldoende laag (0.3%) dus dat is geen probleem. Vleespercentage van 43% is netjes. Klinkt als een goede brok.
Eukanuba: Ben ik zelf geen fan van, relatief veel verhalen (voor een brok uit deze prijsklasse) over jeuk en ontzettend veel poepen. Vleespercentage is wel netjes, natriumgehalte is onbekend.
Happy dogs: Een lager vleespercentage (nog geen 20%), zou ik niet doen.

Je hoeft geen kleine brok te hebben voor een kleine hond, lukullus heeft blijkbaar hele grote brokken, dan valt die af. Maar als ze een kippenvleugel kunnen wegkauwen (en zelfs chihuahuapups kunnen dat), dan kunnen ze ook wel grotere brokken dan inimini wegkauwen.

Voor hond van die maat zou ik inderdaad voor Taste of the wild gaan. Die hebben ze hier:
http://www.food4pets.be/detail/477780-t ... puppy-3-kg
als puppyvariant in ieder geval. Deze verzend ook naar Nederland, maar waarschijnlijk is hij ook gewoon in Nederland zelf te koop. (alleen deze wist ik toevallig en hij is goedkoop).