Krolse poes...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nightingale

Krolse poes...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-14 17:37

Nou, het is gebeurd hoor... Onze poes is krols, en goed ook. Net een paar dagen voor haar sterilisatie, die morgen gaat plaatsvinden. Gevolg: ik ken mijn poekie niet meer terug :( Ze maakt piepende spingeluidjes, is ontzettend hyper, ligt de hele tijd te rollen en te draaien en haar vacht is smerig (katerpis misschien?). Ook schijnt ze afgelopen week twee dagen helemaal weg te zijn geweest. Ik weet dat het na morgen beter zal worden, maar ik ben nu eigenlijk heel bang dat ik mijn lieve knuffelkatje niet meer terugkrijg na de operatie, door de veranderingen in de hormonen en zo... Of is dit heel ongegrond?
Omdat ze zo stinkt overwegen we om haar in bad te doen, zou dat op dit moment kwaad kunnen?
Mijn vader heeft haar betrapt met een kater erop, dus we houden haar in ieder geval binnen. Maar ik wordt echt wanhopig van haar gepiep en gemauw ;(

Wat moet ik nu?

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 17:42

Binnenhouden (waarom deden jullie dat niet??) en wachten tot morgen. En even door het gemiauw heen slapen. Als ze gesteriliseerd is grote kans dat ze dan haar oude karakter terug krijgt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 17:43

Gaat weer over. En ze wast zich zelf wel schoon.

Nightingale

Re: Krolse poes...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-14 17:45

Borisje, omdat het nog gelukt niet zo erg was, en we eigenlijk geen idee hadden dat dit kon gebeuren. De da zei er ook niks over verder.
Ik ben nogal een zenuwpees, maar dat stelt me een beetje gerust :)

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 18:46

wassen zou ik niet aanraden. Verder te hopen dat die kater geen aids o.i.d. bij zich had wat vele straat katers hebben want in dat geval kan jou poes nu ook besmet zijn.....
Dat is namelijk ook 1 van de redenen een niet geholpen poes niet buiten te laten (en kater ook i.v.m. gevechten onderling).

Je hebt wel kans dat ze na sterilisatie nog een paar keer 'krols' wordt hoewel dit dus haar eerste keer was? Dat kan schelen. Zelf een volwassen poes over genomen en zelf laten helpen en die is de eerste maanden nog elke maand krols geweest maar werd wel steeds minder gelukkig!! Haar karakter is niet veranderd.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 21:07

Ik snap sowieso echt niet waarom je een niet-geholpen poes naar buiten doet. Dat is vragen om problemen.

Ik zou contact opnemen met de dierenarts.

Krolsheid kan ik helaas over meepraten, m'n oren doen nog steeds zeer van de 2 keer dat mijn poezel krols was, maar die is direct gesterliseerd en komt ook niet buiten omdat ze doof is.
De dierenarts kan je het beste adviseren over de krolsheid en de gevolgen van het buitenlaten. Als ze gesteriliseerd is, is het probleem vast opgelost.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 13:30

Overigens is een sterilisatie risicovoller als de kat krols is. Dit kun je beter doen een tijd na de krolsheid, voor de volgende begint. Maar dan moet je natuurlijk wel weten dat je kat niet zwanger is geworden van de kater...