beestenfreak schreef:Wat is in hemelsnaam het nut van dit filmje? Ik zie alleen maar mensen die zeggen : "ik ben die en die, en ik wil geen roedel leider zijn". Geen enkele onderbouwing, geen achterliggende theorieën, geen enkel argument. Denk je echt dat er mensen zijn die na het zien van dit filmpje zeggen: "goh, als Martin Gaus geen roedel leider wil zijn, dan wil ik dat ook niet zijn"? Zo kan ik ook wel een filmpje maken met mensen die zeggen " Ik geef mijn hond een rotschop zodra hij iets fout doet".
Nogmaals, ik ben erg nieuwsgierig op welke manier jij denkt dat dit de gedachtegang van hondeneigenaren gaat veranderen?
Nee, het zijn stuk voor stuk mensen die dagelijks veel met honden bezig zijn en hierbij hun statement maken. Er zijn nog veel te veel mensen die er in geloven dat je absoluut een roedelleider moet zijn of zoiets als een roedelleider. Heel veel van deze mensen hebben boeken geschreven, plaatsen artikelen op hun eigen sites, hebben hondenscholen waar ze hun ideeën naar voren brengen, begeleiden mensen tijdens gedragstherapie, maken filmpjes voor op youtube, hebben facebookpagina's.. Genoeg kans om dus te bekijken wat hun ideeën zijn en wat ze wel willen.
Inoterry schreef:Dat is hetzelfde filmpje

.
En dan nog vind ik het niet interessant om te weten wat ze NIET willen.
Wat ik wel weet is dat als ik niet zorg dat ik hier de baas in huis ben mijn Daisy de boel overneemt en ik 3 knokkende honden heb, buiten het feit dat ze mij dan ook gaat bijten.
Excuses, heb de link al veranderd. Jouw specifieke situatie ken ik niet, maar waarschijnlijk knokken jouw honden niet omdat je ze regels geeft. Honden zijn gebaat bij voorspelbaarheid (elk dier ervaart stress bij een onvoorspelbare omgeving) en duidelijkheid. Mag dit vandaag niet, dan mag het morgen ook niet, regels dus. Niet omdat je 'dominant' bent.
Shadow0 schreef:Dit is vast
[BB] en dit is waarom ik geen! fan ben weer opnieuw? De argumenten die daar staan gelden wat mij betreft nog steeds.
Nee, dit topic gaat niet over Cesar Millan.
love_western schreef:Ik mijzelf zeker als een leider. Ik voed mijn hond op. Ik bepaal wat wel en wat niet mag.
Doe ik dit niet. Dan wil ik niet weten hoe het huos er nu uit zag. En wat voor onopgevoed geval ik dan heb.
Maar regels geven is toch iets anders dan roedelleider zijn? Of zie jij dat hetzelfde?
Ik zie het meer als een soort verbond, mijn hond mag meedenken in het dagelijks leven maar ook tijdens het trainen, alleen heeft hij 49 procent voor het zeggen en ik 51. Uiteindelijk bepaal ik wel, maar ik let op wat mijn hond wil en voelt. Ik ben niet bezig met dominantietheorieën of op welke manier ik de baas moet zijn over de hond. Ik hou niet van de vergelijking baas -> volger, maar meer van de vergelijking moeder -> kind.