Niet willen optillen, Ragdoll kitten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Saaams

Niet willen optillen, Ragdoll kitten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-14 12:22

Hallo

Ik heb sinds maandag er een ragdoll poesje bij van 6 maanden oud. Nu was zij na de eerste dag al goed gewend. Boven verwachting. :D
De ragdoll kater die wij al hebben lopen vind het heerlijk om opgetild en gekroeld te worden, zover ik weet vinden ragdoll's dat vaak wel prima en fijn.

Maar zodra je Belle (De poes) ook maar wil optillen haalt ze uit, begint ze te krabbelen. Iemand enig idee waardoor dit kan komen? Ze is al goed gewend aan ons, slaapt op bed, komt naar ons toe. Dus het is geen angst voor ons lijkt me.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 12:29

Misschien ooit nare ervaring gehad? Of ze vindt het gewoon niet fijn, dat kan ook.
Bij mijn moeder thuis zit ook de liefste (en sulligste) kat van de wereld, maar zodra je hem oppakt, zit je onder de schrammen. Hij vindt het gewoon niet leuk.

Lekker laten zijn, is mijn advies. Af en toe kort optillen, waardoor je haar bij brokjes oid zet. Dan associeert ze optillen met lekkers.

Saaams

Re: Niet willen optillen, Ragdoll kitten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-14 12:33

Bedankt voor je reactie. Wie weet.
We tillen haar alleen op als het nodig is, ze durft nog niet echt de trap op of af. Ze kent het niet. Dus als mijn kater naar boven is staat ze onder aan de trap de hele tijd te miauwen, dan tillen we er af en toe naar boven.
Vaak komt ze samen met de kater weer naar beneden, dan loopt ze de trap wel. Maar wil ook wel eens zijn dat ze dan zelf boven is gaan slapen oid en dat ze dan naar beneden wil, miauwt ze ook de hele boel bij elkaar. Vandaar dat we er dan optillen.

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 12:34

wat weet je van de achtergrond vh poesje? Misschien niet veel onder de mensen geweest vanaf de geboorte?

Ik zou ook nog gewoon afwachten en haar de momenten van aandacht laten kiezen

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-14 12:34

Yom schreef:
wat weet je van de achtergrond vh poesje? Misschien niet veel onder de mensen geweest vanaf de geboorte?

Ik zou ook nog gewoon afwachten en haar de momenten van aandacht laten kiezen

Ik weet vrijwel niks. Opgegroeid met 3 zusjes bij een vrouw op leeftijd.

Ik heb er geen verstand van, maar ik heb zelf t idee dat ze misschien pijn heeft of zwanger is, ook al is ze zo jong. Ze heeft een redelijk dikke buik voor een klein poesje, en ook best hard.
Morgen gaat ze voor controle naar de dierenarts, dus we zien t wel.

Welshponygek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 12:36

Een heel herkenbaar probleem. Wij hebben nu een jaar een inmiddels 3-jarige kat, die we uit het asiel hebben gehaald. Op zich is het niet op getild worden geen probleem, maar wel heel lastig als we naar de dierenarts moeten. Het pakken is dan een drama. Ze vlucht ook in paniek weg. ik volg je topic even.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 12:39

Het is een fabeltje dat [u]alle [u] Ragdoll katten als een lappenpop gedraagd wanneer het opgepakt/opgetild wordt.

Meeste wel maar niet allemaal.

Onze eigen Ragdoll kater houdt er niet zo van om opgepakt/ opgetild te worden.

Vind ik prima, wel houdt hij enorm van aandacht en geaaid te worden en komt heel graag bij je zitten en of slapen.

Alleen het optillen vind hij niet leuk, niet door nare ervaring of wat dan ook, want dat had hij al van toen hij nog maar een kitten was van 8 weken oud, toen we naar hem kwamen kijken en ter kennismaking/ aanbetaling bij de cattery voordat we het met 13 weken leetijd mee mochten nemen naar huis.

Gelukkig is het geen drama als we hem toch ff willen oppakken om te knuffelen en of moeten pakken om ermee naar de dierenarts te gaan, hij vind het gewoon niet fijn en houdt dan ook een pootje tegen je aan om duidelijk te zijn dat hij er niet van houdt, maar geen gekrijs en of gekrab.
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 06-02-14 12:40, in het totaal 1 keer bewerkt

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 12:39

Sommigen willen het ook gewoon niet, ik heb 3 katten die opgetild worden prima vinden en 1 absoluut niet, dan krabt ze de ogen uit mn kop.
Dat terwijl ze wel altijd een goed huis heeft gehad.

Zij wil wel kroelen, maar op haar eigen voorwaarden.

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 12:40

It's a cat. De ene heeft het wel graag, de andere niet.
Mijn katertje vroeger kon 'k niet op de arm houden, in zijn nekvel daarentegen kon je er uren mee rondsjouwen, dan hing ie gewoon relaxt half te dutten.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-14 12:42

Ze is verder heel makkelijk, is niet bij je weg te krijgen. Wil alleen maar kroelen en lekker kriebelen.
Maar als het optillen gewoon komt doordat ze het zelf niet prettig vind, dan laten we het erbij.

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 12:44

is de buik ook hard ? of wel gewoon soepel

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 12:44

Ik heb 4 katten en kan ze alle 4 niet optillen.
Heb ik gerespecteerd dus ik laat ze nu.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-14 12:47

jiperdepip schreef:
is de buik ook hard ? of wel gewoon soepel

Hard.

Poepen en plassen doet ze goed. :j

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 12:51

Misschien een navelbreukje?

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-14 12:58

Lous schreef:
Misschien een navelbreukje?

Ze heeft ook net voor der achterpootjes soort ´´vochtbulten´´ zo lijkt het. Je hebt haar buik en dan helemaal achter, is het iets dikker en kan je erin drukken.

Hier kan je zien wat ik bedoel http://i58.tinypic.com/25ajix2.jpg
Zou goed kunnen.

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 13:07

dan zou ik eens naar de DA gaan om na te laten kijken of er niet iets aan de hand is

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-14 13:09

Yom schreef:
dan zou ik eens naar de DA gaan om na te laten kijken of er niet iets aan de hand is

Ze moet morgen al voor controle en enting. Volgende week voor chip en sterilisatie

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 13:10

Mijn Ragdolls kan je goed optillen maar ik heb er ook die NIET/NOOIT op schoot willen liggen. Maar misschien heeft ze erg last van? Een harde buik is namelijk raar... Hopelijk is ze niet drachtig.

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 13:44

harde buik zou mij toch wat zorgen baren, even extra laten controleren.

ik zelf zou nooit nu enten en volgende week onder narcose trouwens, dubbele aanslag op het jonge lichaam

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 13:45

Oei, hopelijk is er niets ernstigs met haar :(:)

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-14 13:46

jiperdepip schreef:
harde buik zou mij toch wat zorgen baren, even extra laten controleren.

ik zelf zou nooit nu enten en volgende week onder narcose trouwens, dubbele aanslag op het jonge lichaam

Ik weet niet precies, de assistente zei dat we vrijdag een afspraak zouden maken voor de week erop.
Er staat dus nog geen afspraak. Maar goed om te weten, dan wachten we er wat langer mee. Heeft geen haast.
Ze word helemaal gecontroleerd, van boven tot onder. :D

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-14 13:46

Rebel_Jits schreef:
Oei, hopelijk is er niets ernstigs met haar :(:)

Ik hoop het ook niet. Kat zelf was duur genoeg, dan ga je ervan uit dat ze gezond zijn..

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 13:48

Ik hoop het ook. Een navelbreuk (als dat het blijkt te zijn) op zich hoeft niet ernstig te zijn.
Onze kruising siamees vroeger had dit ook. Vond het niet fijn als je hem op een bepaalde manier oppakte. Maar had er verder geen last en is er gewoon oud mee geworden.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-14 13:51

Ik zie het morgen wel. Hoop dat het meevalt.
Mocht ze bijvoorbeeld wel zwanger zijn, laten we de kittens weghalen. Als dit niet meer kan moeten we een andere oplossing zoeken omdat we zelf niet de kennis hebben voor een nestje.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 13:52

Het is best te doen. Ik had na aankoop ook een onverwacht nestje op mijn dak na 3 weken.