Naturea

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tinkermuts

Naturea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-14 06:06

Omdat hier veel mensen zitten die een goede kijk hebben op hondenvoer wil ik eens vragen of jullie Naturea voer kennen, ervaring mee hebben en wat jullie vd samenstelling vinden.

Ik wil deze brok proberen, nadeel is wel dat het aardig aan de prijs is.

http://www.voerwijzer.com/nieuws/nieuwe ... nd-naturea

Kuggur

Re: Naturea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 10:12

"Aardig aan de prijs" is imo nogal een understatement....

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 10:17

Poe heel erg duur voor brok die ik vergelijkbare samenstelling bij meer merken heb gezien.

Een ding snap ik alleen niet, heb ik me bij meer van dit soort brokken dus afgevraagd, waarom zit er zoveel kruid in die ik niet kan plaatsen waarom het wordt toegevoegd. Kamille, kliskruid, rozenbottel, pepermunt, luxerne klinkt meer als paardenvoer dan hondenvoer.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-14 12:13

Qua prijs is het beetje hetzelfde als acana en orijen. Vh kruid vraag ik me ook af, misschien iemand die het hier weet?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 13:52

Verhip nu je het zegt ja. Dat is dan flink duurder geworden afgelopen jaren. Dat was lang geleden 52 euro voor een zak van 15 kilo. Nu is het idd aardig meer voor minder voer :oo . Was me niet eens opgevallen. Het voert wel fijn zuinig dat wel.

Die van ons krijgen wild prairie aangevuld met bozita rendier voor de herder en onze kleine rat zit nu op een mix van hermanns, rinti en nature diet de kip versie.

De kruiden geen idee waarom je krijgt het er gratis bij. Wel zijn we aan het neuzen naar andere brok trouwens de wild prairie is vaak lastig te krijgen. :j

Edit inmiddels wat info gevonden over het waarom van kruiden. Alleen neergezet door een fabrikant, geen idee of het de waarheid is.

Gezonde vruchten en groenten uit Canada:
Appels: leveren plantaardige vezels voor een gezonde vertering en hebben antioxidatieve, celbeschermende eigenschappen
Cranberries: voorkomen ziektes in de urinewegen en bevatten anthocyanen die het gezichtsvermogen verbeteren en ontstekingen voorkomen en de vaten beschermen
Spinazie: met vitamine A en C, bevat luteïne en flavonoïden met cel- en kankerbeschermende eigenschappen
Gesmoorde aardappelen: bevatten veel vitamine B en C zoals mineralen
Tomaten: bevatten gezondheidsbevorderende vitaminen en sterke antioxidanten zoals bètacaroteen en lycopenen
Wortelen: bevatten bètacaroteen, wat in het lichaam verandert in vitamine A
Zeewier: bevat 12 vitaminen, 21 aminozuren en meer als 60 mineralen en sporenelementen
Gezondheidsbevorderende planten: honden kiezen in de natuur instinctief gras en planten uit die goed voor hun welzijn zijn. De kruiden in Orijen hondenvoer bevatten kruiden die door dierenartsen geselecteerd zijn.
Wilde cichorei en psyllium: leveren voedingsvezels voor en gezonde vertering en stabiliseren de bloedsuikerspiegel
Paardenbloem, hoornklaver en zoethout: beschermen en versterken de lever, nieren en stofwisseling
Pepermunt, Canadese geelwortel, venkelzaad en kamillebloemen: kalmeren en ondersteunen de vertering
Goudsbloem: bevat celbeschermend luteïne en kan bloedsuikerfluctuaties reduceren
Probiotica: bewaren een gezond evenwicht van de darmflora, bevorderen en sterken de afweer
Essentiële vetzuren: van kippenvet, zalmolie zorgen voor een gezonde huid en een glanzende vacht
Proteasen: mineralen en sporenelementen in een natuurlijke, organisch gebonden vorm voor een betere biobeschikbaarheid
Glucosamine en chondroïtine: beschermen het kraakbeen en zorgen zo voor gezonde gewrichten

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-14 15:46

Das info waar ik wat mee kan

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 16:16

ik vind het een belachelijk dure brok... 6.50 per kilo?! :oo en dan zitten er 60% dierlijke producten in.. wat niet direct inhoud dat het 60% vlees is ;) er staat nl op de ingredienten lijst: kip vers zonder bot ok dat is het eerste stukje vlees. eipoeder (dierlijk product dus onderdeel van de 60%) kippenvet onderdeel van de 60%, kippenjus, zalmolie
hoeveel procent vlees blijft er dan over?
nogmaals ik zou het nooit betalen voor dit voer, zoveel kruiden waarvan ik geen idee heb waar ze het voor nodig hebben, het staat wel leuk hoor op zo n zak
teveel appel is erg slecht voor een hond (ivm blauwzuur wat in de pitten zit) = giftig
net als tomaten, deze behoren tot de nachtschade groep de plant er van of een niet rijpe tomaat is giftig voor de hond
teveel spinazie beperkt de absorptie van calcium in het lichaam

er zitten zeker wel nuttige dingen in het voer hoor maar ik vind het veel mooier neer gezet worden dan dat het in werkelijkheid is ;)

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-14 17:24

Dank je. Denk jij dat een taste of the wild, acana of orijen beter is?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 18:27

Orijen en acana zijn zowat identiek aan elkaar. Acana heeft helemaal geen toevoegingen als rijst, aardappel, graan ed. Daarom voeren we het ook. Orijen ligt er dicht tegenaan maar heeft iets minder vlees als toevoeging. Bevat ook vleessoort dat we onze kleine dame niet kunnen geven ivm darmklachten.

Taste of wild hebben we geprobeert en meteen weer afgeschreven. Voer rook niet fijnen de honden aten het nagenoeg niet en onze herder ging zwaar aan de diarree.

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 18:54

En hoe denken jullie dan over de profine brok, waarvan ook vaak gezegd wordt dat het vergelijkbaar is met orijen?

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-14 12:06

Karuna, ik begrijp dat jij voorstander van acana bent? Ik heb gister een twee kilo zakje acana gehaald, de lam, vanmorgen wat gegeven en hij vond het behoorlijk lekker. Wel is het ook flink aan de prijs, taste of the wild is iets goedkoper zag ik. Maar scheelt niet heel veel.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 14:14

Wij hebben echt heel veel soorten getest, eigenlijk alles dat op de markt is dat graanvrij was. En acana de wild praire tenminste is het enige dat ze goed blijven eten en beide honden goed op reageren. Van ander voer ging of de een aan de diarre en spugen, of de ander werd er nog erger gedrags gestoord van of haar buikje zwol helemaal op. Of beiden heel veel poepen of domweg weigeren te eten na een paar dagen. We zijn er maanden mee bezig geweest om uit te puzzelen welk voer goed ging na het wegvallen van het voer dat we al jaren voerden. Vooral omdat onze oude man destijds niets anders mocht dan kip, vis of kalkoen en ons kleine meisje geen rund of pens. En onze herder gaat aan de diarree als het te vet is aan voer of teveel andere dingen dan vlees.

Het is flink in prijs toegenomen dat wel. Eventueel willen we orijen binnenkort nog eens proberen. Omdat dat een stuk goedkoper is.

Natvoer is ook een gepuzzel geweest vandaar dat onze herder bozita rendier krijgt, onze oude man zat aan nature diet kip/rijst en onze kleine dame aan de lukulus kalkoen/gans of lam/kip. Nu mag ze voorlopig alleen kip hebben en staat ze nu op een mix van nature diet kip/rijst rinti kip/rijst en hermanns alleen kip. We kunnen zo langzaam aan een aardig restaurant beginnen met natvoer. :+ gelukkig is onze herder daarin een kliko mits hij bozita als hoofd natvoer krijgt.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-14 15:49

Pfff karuna....je hebt er een dagtaak aan. Orijen is toch beetje zelfde prijs als acana?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 16:23

Klopt alleen iets beter verkrijgbaar en om te testen of het een alternatief is. Nadeel is dat er aardappel inzit voor onze herder. Acana wild prairie is bestellen als het er is, de levering is soms stopgezet ivm productieproblemen. Dat is het enige nadeel, we bestellen dan meestal 2 of 3 zakken in een keer zodat we weer voldoende voorraad hebben. En daardoor goedkoper omdat we niet in een keer 200 euro hoeven op te hoesten.

Dagtaak valt mee, we hebben nu in ieder geval duidelijk wat we kunnen voeren. Alleen de testfase is een hoop zoeken, nalezen, en heel zorgvuldig uittesten hoe ze erop reageren.

Ik moet wel zeggen dat deels dankzij het betere voer onze oude man het zo lang heeft volgehouden. Hij had een chronische darmontsteking waardoor voedselopname moeilijker was en hij snel veel pijn had. Maar door zorgvuldig voer uitkiezen is hij nooit tegen een tekort of extra darmellende aangelopen en is hij 16 geworden.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-14 16:32

Wat een leeftijd zeg. Ik heb een dieren winkel in Tiel waar ze orijen en acana verkopen, maar als hondje het er goed op doet wil ik bij zoo plus gaan bestellen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 16:36

Fijn dichtbij dat scheelt, zooplus is hardstikke handig met bestellen. Zijn ook fijn vlot met leveren als het er is.

Maar hondje? Jij hebt toch normaal alleen maar grote lummels?

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 16:37

Naturea Regional kost €77,95 per 12 kilo (€6,50 per kg) en €19,95 per 2 kilo

€ 6,50 per kilo. Maar € 20,00 voor 2 kilo? Ben ik nu BlonT???
Geen ervaringen met het voer verder, maar was nieuwsgierig en die prijs viel me op.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 16:38

Hoe kleiner de zak hoe duurder het voer, dat is overal zo.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 16:41

In dit geval is het dus andersom? Hoe kleiner de zak hoe goedkoper? 1 kilo € 6,50. En voor 2 kilo betaal je 20 euro?

Hier is inderdaad, hoe meer kilo, hoe goedkoper.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 16:42

Volgens mij valt mijn kwartje in 5 centjes.

De grote zak a 12 kilo kost het € 6,50 per kg. En een los zakje van 2 kg kost je € 19.95.

PFff jullie merken wel dat wiskunde niet mijn beste vak is he? :D

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 16:45

:D

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-14 17:46

Hihi loez, bij mij ook niet. Karuna, inmiddels nog maar 1 hondje, rottje van 11 maanden, wel al 50 kilo hondje maar omdat ie in mijn ogen nog een flinke pup is noem ik het hondje, maar je hebt gelijk, het mag al de naam grote lummel hebben haha