Is mijn kat nou echt zo dom?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sanned

Is mijn kat nou echt zo dom?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-14 23:11

Hoi! :wave:

De titel klinkt misschien een beetje gemeen, maar toch is het iets wat ik me al een tijdje afvraag :+
Het zit namelijk zo: mijn kat heeft een heel handig kattenluikje, in de voordeur. Hier maakt hij dan ook veelvuldig gebruik van. We hebben de gangdeur altijd op een kiertje zodat poes ook de woonkamer in kan. Maar nou zit meneer regelmatig bij de achterdeur te krijsen omdat hij naar binnen wil. De achterdeur is van glas en zit in de woonkamer, hij kan ons dus op de bank zien zitten. Vaak negeren we hem eerst een tijdje, vooral omdat de deur lastig open gaat en we liever niet de warmte uit de woonkamer laten ontsnappen. Maar hij blijft gewoon zitten, soms wel meer dan een uur! Snapt hij nou echt niet dat hij gewoon even om kan lopen en zelf naar binnen kan? Kunnen we hem dit leren? Moeten we hem gewoon negeren of kunnen we hem beter binnen laten omdat hij het toch nooit gaat begrijpen?

Kedevr

Re: Is mijn kat nou echt zo dom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 23:13

Katten worden graag op hun wenken bediend :)

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 23:14

Die van mij gaat letterlijk naast het kattenluikje blèren en ramen zemen. Dan denk ik echt, spring op de grond en dáár is het luikje. Ik heb het allang opgegeven.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 23:14

Ik denk eerder dat hij lui is en weet dat jullie toch de deur wel open doen. Al duurt het een uur. Stel je voor dat je gaat omlopen, zeg... dat doe je toch niet als kat? ;)

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 23:16

Honden hebben baasjes, katten hebben lakeien :Y)

Inderdaad waarschijnlijk omdat het hem één keer gelukt is blijft hij het doen :)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 23:16

Denk dat je je titel moet veranderen in "Is mijn kat nou echt zo slim?"

Hij weet namelijk precies hoe hij jullie aan het werk kan zetten ;)

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 23:19

Ja, katten zijn dom. En boosaardig. Dit gedrag is waarschijnlijk een combinatie van beide.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 23:20

Kuggur schreef:
Ja, katten zijn dom. En boosaardig. Dit gedrag is waarschijnlijk een combinatie van beide.

_O-

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 23:21

Ze weten het precies hoor :')

Die van mij zit soms uren voor de deur (mét luikje!) met haar liefste gezicht op. Reken maar dat ze wacht tot ik door die deur moet :+

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 23:23

Ik zie de kat aan komen lopen achter en ziet "zijn personeel" zitten niksen op de bank... Jaa, dat kan niet hoor! Dus hij zet ze even aan het werk! Laat ze weten dat dat luieren niet helemaal mag van hem. :P

haffylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 23:23

misschien onlangs iets gebeurt bij het luikje dat hij er niet door en of langs durft?

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 23:24

Haha nee volgens mij is hij gewoon arrogant - à la "Laat die mensen maar voor me opstaan" ;)

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-14 23:24

Haha, ik zit hier hartelijk om jullie reacties te lachen :D
Het is wel duidelijk, meneer heeft ons helemaal om zijn poezelige pootje gewonden!

Zou het nog zin hebben om hem niet meer door de achterdeur binnen te laten, of kunnen we het beter opgeven?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 23:24

dat is typisch des kats... :+ en dan wachten tot je m binnen laat om dan vervolgens weer door het luikje naar buiten te gaan :D

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-14 23:26

haffylover schreef:
misschien onlangs iets gebeurt bij het luikje dat hij er niet door en of langs durft?

Nee hoor, hij gebruikt ook het luikje gewoon regelmatig :j

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 23:27

Ja katten hebben personeel en jij behoort daar ook bij! Net als wij, wij hebben de strijd ook allang opgegeven en die drie van ons zijn nog geen jaar. :') Leuke beesten die katten. :oo

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 23:28

Heb hier een kat die gerust een uur lang aan m'n kamerdeur krabt... Vervolgens kan ik haar er in laten en wil ze nog geen 4 seconden later weer eruit, zééér vermoeiend! Deur open zou een oplossing zijn, helaas is het op de gang behoorlijk koud, dus in de winter blijft de deur nagenoeg altijd dicht. In de zomer is het juist wel lekker verkoelend met de deur open. Maargoed, ze houdt vol, al staat ze er twee uur. :P

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 23:28

Ja en als jij blijft zitten krijgt hij het koud en dat wil je hem niet aandoen dus dat monster van jullie is erg uitgekookt

Ababe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 00:04

Kuggur schreef:

:') :') _O-

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 00:18

Sanned schreef:
Haha, ik zit hier hartelijk om jullie reacties te lachen :D
Het is wel duidelijk, meneer heeft ons helemaal om zijn poezelige pootje gewonden!

Zou het nog zin hebben om hem niet meer door de achterdeur binnen te laten, of kunnen we het beter opgeven?

Als je hem niet door die deur naar binnen wilt laten moet je het NIET doen. Niet = nooit. Niet een keer. Ook niet als het regent, of sneeuwt of ... Ook niet per ongeluk...

Ik zou in het begin wat moeite doen om je kat duidelijk te maken dat het kattenluik/voordeur de enige manier is om binnen te komen.
- Ik zou iets voor het raam bij de achterdeur zetten (tijdelijk) zodat hij jullie vanaf buiten niet zie.
_Als je hem hoort, de voordeur openen en roepen. Desnoods een paar keer via de voordeur naar achter lopen en roepen.
- Geef als hij via de voordeur komt een snoepje bij de voordeur en niet, nooit, neer meer reageren op het verzoek (bevel) de achterdeur voor hem te openen. Ok niet na een uur, of midden in de nacht of... Nouja je snapt het.

Poezen zijn slim en lui. Als je 1x de deur opent dan ... onthouden ze dat!

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 00:31

Katten hebben engelengeduld... daarom zijn ze ook zo goed in muizen vangen.
Dan zitten ze soms wel langer te wachten tot 'het juiste moment'.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 00:52

Je kat is idd slim bezig. :j

Mijn oude kat was nog een tikkeltje slimmer, die werd in de zomer 's avonds buiten gedaan ivm onzindelijk gedrag.
Wilde ze naar binnen dan ging ze zitten krijsen bij de voordeur en m'n moeder dacht dan 'als ik toegeef dan hou je nooit op' dus die liet haar zitten.
Na een half uur liep ze dan naar de achterdeur en ging daar zitten krijsen, om na ruim een half uur weer naar voor te lopen.
Dit herhaalde zich net zo lang tot mijn moeder haar alsnog naar binnen haalde.
Moraal van het verhaal: wees blij dat je geen (kruising)Oosterling hebt zitten. :')

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 00:57

Het geduld van katten is met geen pen te beschrijven, ontzettend en dan ook nog lief kijken , of adorebel overkomen of heel irritant worden. Die van mij gaat altijd van alles op de grond gooien als ze geen aandacht krijgt

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 02:51

Lekker laten zitten. Als ie echt naar binnen wil dan gaat ie heus wel via het luikje.
Mijn kat gaat ook altijd vrolijk zitten krijsen bij de deur, terwijl ze 2m verderop door het luikje kan... ja dahaaag

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 06:52

Wij hadden in ons vorige huis een tamme kip die het goed kon vinden met de kat.. en die ook graag binnen zat..
Liepen ze samen naar de tuindeur om naar binnen te gaan.. katlief gaat er voor zitten en begint te mauwen, kiplief ziet dat de deur dicht is, draait zich om, loopt via de achterdeur naar binnen, kijkt de kat van binnen uit nog even aan en gaat languit op de bank liggen :') ik heb me dood gelachen _O-